از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان 1403 📞 راهنمای اعتراض به رتبه بندی معلمان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان

در سال جدید تمام مراحل رتبه بندی فرهنگیان به صورت الکترونیکی انجام می گیرد و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرروش با هدف اجرای فرایند رتبه بندی معلمان برای طراحی و استقرار سامانه رتبه بندی توسط مرکز توسعه آموزش مجازی ، از راه اندازی سامانه جدید اطلاع داد. با راه اندازی سامانه جدید رتبه بندی معلمان تمامی مراحل رتبه بندی اعم از اعتراض به نتیجه به صورت الکترونیکی خواهد بود و فرهنگیانی که نسبت به نتیجه رتبه بندی اعتراض دارند می توانند از طریق سایت اقدام کنند. درباره شرایط و نحوه اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان در ادامه این مطلب بیشتر شرح داده‌ خواهد شد.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شرایط و نحوه اعتراض به رتبه بندی معلمان ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

راهنمای رتبه بندی اینترنتی فرهنگیان

سامانه جدید رتبه‌ بندی معلمان به تازگی راه اندازی شده‌ است و از این پس فرهنگیان شاغل در سازمان آموزش و پرورش برای شرکت در طرح رتبه بندی می بایست به این سامانه مراجعه کنند. پس از ورود به سامانه لازم است مدارک خود را بارگذاری کنند و ثبت نام را انجام دهند.

آدرس این سامانه نشانی rtb.medu.ir می باشد و معلمانی که از بیش از دو سال سابقه کاری برخوردار هستند ، می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و مشمول طرح رتبه بندی شوند.

معلمان معترض باید برای ثبت درخواست اعتراض خود در سایت rtb.medu.ir و پس از درج نام کاربری و رمز عبور ، به اعتراض به نتایج هدایت شوند. درخواست اعتراضات رتبه بندی معلمان توسط کارگروه تخصصی نظارت و رسیدگی به اعتراضات بررسی خواهد شد و صحت و اعتبار مدارک ارائه شده‌ معترضان توسط هیئت های ممیزه ذی ربط انجام خواهد گرفت.

مرتبط بخوانید : تاثیر مدرک تحصیلی در رتبه بندی معلمان

آیا اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان امکان پذیر است

بعد از اینکه معلمان در سایت رتبه بندی ثبت نام کردند و مدارک خود را بارگذاری نمودند ، فرایند رتبه بندی آنها آغاز می شود و از رتبه 1 تا 5 با توجه به سوابق ، مدرک تحصیلی ، دوره های ضمن خدمت و … به معلم رتبه داده‌ می شود. طبق این رتبه می توان از مزایای شغلی مثل افزایش حقوق بهره مند شد.

احتمالا این را هم بپسندید  میزان افزایش حقوق در نظام رتبه بندی معلمان در سال 1403 📞 آخرین اعلامی

بعضی از فرهنگیان گرامی ممکن است پس از اعلام نتایج رتبه بندی نسبت به آن اعتراض داشته باشند اما آیا اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان امکان پذیر است و در خواست معترضان مورد قبول واقع می شود ؟

طبق اطلاعیه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ، رتبه بندی معلمان هر استان توسط تیم ارزیابی آن استان انجام می گیرد و تعیین رتبه به عهده هئیت های ممیزه شهرستان و استان و در رتبه های بالاتر از ستاد است.

در نتیجه اگر معلم به رتبه تعیین شده‌ خود اعتراض دارد می‌ تواند در سامانه درخواست خود را ثبت کند. در این سامانه ساز و کار اعتراض به رتبه بندی معلمان فراهم شده‌ است و واحد ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش بر اساس مستندات ارائه شده‌ ملزم به رسیدگی به اعتراض است.

مرتبط بخوانید : جدول رتبه بندی معلمان

نحوه اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان

اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان

روند پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی معلمان به شرح مراحل زیر است :

  • کارگروه تخصصی نظارت و رسیدگی به اعتراضات به مسئولیت مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و با عضویت نمایندگی دفتر حقوقی و هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری ، برای بررسی درخواست اعتراضات رتبه بندی معلمان تشکیل می شود.
  • در مرحله بعد ، اسناد و مستندات متقاضیان مشمول امتیاز دهی جمع آوری و بررسی می شود و در نهایت تایید رتبه آنها از طریق سامانه رتبه بندی اعلام می گردد.
  • هیئت های ممیزه ذیربط به کمک سایر مراجعی که وظیفه ارزیابی اعتراضات را بر عهده دارند ، می توانند صحت و اعتبار مدارک ارائه شده‌ معترضان را بررسی کنند و با استعلام از مراجع ذی صلاح و قبل از تایید نهایی رتبه استحقاقی معلم احراز کنند.
  • معترضان به رتبه بندی باید با در نظر گرفتن مفاد جداول ۴ آیین نامه اجرایی و متناسب سازی با امتیازات کسب شده‌ مندرج در جدول ها درخواست خود را ثبت کنند.

مرتبط بخوانید : پشتیبانی سایت رتبه بندی معلمان – راهنمای رفع مشکلات رتبه بندی معلمان

زمان اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان 1403

سامانه اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان فعال شده‌ است. متقاضیان می توانند از روز سه شنبه 9 اسفندماه به مدت حداکثر 10 روز وارد سامانه شده‌ و درخواست خود را به ثبت برسانند. لازم به ذکر است که مهلت اعتراض به رتبه بندی تمدید نخواهد شد و فقط در این بازه زمانی امکان ثبت درخواست اعتراض وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  پشتیبانی سایت رتبه بندی معلمان 📞 راهنمای رفع مشکلات رتبه بندی معلمان

اعتراض به رتبه بندی فرهنگی بازنشسته

فرهنگیان بازنشسته هم رتبه بندی می شوند و اگر پس از ارائه مدارک خود نسبت به نتایج رتبه بندی اعتراض داشته باشند ، می توانند مثل فرهنگیان شاغل ، درخواست اعتراض خود را در سایت rtb.medu.ir ثبت کنند.

نمره قبولی در آزمون رتبه بندی معلمان 

  • رتبه 1 کسب حداقل نمره 50 در آزمون
  • رتبه 2 کسب حداقل نمره 55 در آزمون
  • رتبه 3 کسب حداقل نمره 65 در آزمون
  • رتبه 4 کسب حداقل نمره 70 در آزمون
  • رتبه 5 کسب حداقل نمره 80 در آزمون

مشمولان رتبه بندی معلمان

  • مدیران
  • معاونان دوره ابتدایی
  • معاونان دوره متوسطه اول
  • معاونان دوره متوسطه دوم
  • هنرآموزان
  • مربی تربیتی
  • معاون پرورشی
  • مشاوران تربیت بدنی و بهداشت

سوالات متداول

  • آیا می توان به نتایج رتبه بندی معلمان اعتراض کرد ؟

برای شرایط برای اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان فراهم است.

  • نحوه اعتراض به رتبه بندی فرهنگیان چگونه است ؟

برای اعتراض به رتبه بندی معلمان باید از طریق سامانه معرفی شده‌ در این مطلب اقدام کرد.

  • آیا درخواست اعتراض به رتبه بندی معلمان بررسی می شود ؟

بله ، برای بررسی درخواست های معلمانی که به رتبه بندی اعتراض کرده‌ اند ، کارگروه تخصصی نظارت و رسیدگی تشکیل می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

سامانه جدید رتبه بندی معلمان

سامانه جدید رتبه بندی معلمان 📞 راهنمای ورود به سامانه rtb.medu.ir

رتبه بندی معلمان چند سالی است که اجرا می شود و هدف از این قانون …

61 نظر

  1. Www.amoozegar@gmail.com

    باسلام. در سامانه ثبت نام رتبه بندی، بند سابقه خدمت مشکل دارد، سابقه حقیر تا 31 شهریور 1400 مطابق آخرین حکم متصل به این تاریخ، 15 سال است، در سامانه 11 سال ثبت شده و قابل ویرایش هم نیست. همکاران بسیاری به این مورد اعتراض دارند. خواهشمندیم این قسمت اصلاح شود و محلی برای بارگذاری احکام در آن تعریف گردد تا حق معلمین زحمتکش ضایع نگردد. با تشکر.

    • سلام من با۳۰سال سابقه وتالیف ومقاله وجز دبیران فعال علوم تجربی بودم ودر حال حاضر ده سال معاون اجرایی ودراین مورد نسبت به همکاران خود تسلط بیشتری به کامپیوتر داشتم الان رتبه یک برای من منظور کردند هیچکس جوابگو نیست باید به چه کسی مراجعه کرد؟

  2. باسلام چراتاتاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ارزشیابی دوسال اخربنده ۹۸/۹۹ عدد۹۷وسال۹۹/۱۴۰۰عدد۹۶بود بیش از ده بار مستندات روبررسی میکردم همین امتیازات بود ولی از بیستم شهریوربه بعد سال ۹۹شد۹۵وسال۱۴۰۰هم شد۹۱ لطفا علت این تغییرات چی است

  3. سلام درسامانه رتبه بندی در قسمت مدرک به جای لیسانس فوق دیپلم ثبت شده خواهشمندیم این قسمت درست شود تا حق معلمین ضایع نشود. با تشکر

  4. راضیه نژاد مقبلی

    سلام امروز برا ارزیابی رتبه بندی به مدرسه مراجعه کردم بعضی اسناد بارگزاری کردم حذف شدن وارزیاب حواسش نبود تایید نهایی زد وامکان ویرایش نیست خواهشمندم امکان ویرایش مجددرا فراهم کنید در غیر اینصورت ۷۵ امتیاز از دست میدم

    • سلام لطفا برای اعتراضات سامانه رتبه بندی برای دوروز بازشود..من ندارک را بارگذاری کردهام..اماحذف شده…وبسیار ناراحت هستم..ممنونم

    • ویرایش برای مدیران چرا فعال نمیشود؟؟؟؟

    • فضل الله سلمان دهکردی

      سلام من هم همین مشکل را دارم امکان بارگذاری مجدد مدارک وجود داره؟

  5. متاسفانه طبق گفته مدیر مدرسه، ایشان در اظهار نظر مدیر سهوا دچار اشتباه شدا اند آیا امکان اعتراض به اظهار نظر مدیر فراهم خواهد شد؟

  6. سلام مدارکی که بارگزاری کردم همه ثبت نشده نصف آن ها حذف شده با19سال سابقه ومدرک ارشد شدم رتبه2آیا امکان ثبت مدارک مجدد وجود داره؟

  7. حشتمت‌اله‌ولدی‌....جهان اباد

    آخر ما نفهمیدیم مبلغ دریافتی فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ با رتبه بندی چقدر است؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  8. حسین جهانبازی گوجانی

    با سلام در استان چ.ب شهرستان محروم کوهرنگ بعد از 27سال خدمت و 25سال مورد تایید رتبه بندی الان که رتبه خود را جویا شدم رتبه سه زدند مدیریت مدرسه و ارزیاب اداره کوهرنگ امتیاز اینجانب را نمی دانم چگونه تایید کردند وقتی نامه اعتراض به اداره نوشتم جواب قانع کننده به بنده ندادند ضمنا بنده ایثارگر و جانباز هستم تکلیف بنده چی هست .با تشکر

    • سلام من با ۳۱سال سابقه رتبه استادیار معلم ۳ شدم و اعتراض دارم

  9. معصومه براتی

    سلام من یک فرهنگی ام با۲۸ سال سابقه در طرح رتبه بتدی رتبه من ۱ شده پایین ترین رتبه شدم. لطفا پیگیری نمایید.

    • من با ۲۷ سال رتبه ۲ دادن با بار گزاری کامل استان اردبیل منطقه سرعین

    • سلام
      من با۳۲ سال سابقه فاقد رتبه شدم .کل مستندات را بار گذاری کردم لطفا رسیدگی کنید تا حق هیچ کس پایمال نشود.

    • سلام من امروز ثبت اعتراض کردم ولی در قسمت توضیحات جابجا نوشتم امکان ویرایش فراهم میشه برای ما

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  10. معصومه براتی از خراسان شمالی شهر آشخلنه

    سلام من یک معلمم با ۲۸سال سابقه در طرح رتبه بتدی رتبه من شده ۱. پایین ترین رتبه شدم .سنوات بالا دا رم مدرکمم هست وصمن خدمت تشویقی زیاد و در جاهای مختلف کسبه رتبه دارم .چرا باید رتبم ۱ شود؟
    لطفا پیگیری نمایید باتشکر.

  11. معصوم براتی

    سلام لطفا وقت برای بارگذاری دوباره مدارک رتبه بندی بگذارید.چون مدارک منو کافی نت پر کرده ولی اشتباه پر کردند لطفا فرصت دوباره برای بارگذاری مدارک بگذارید.ارتون عاجزانه خواهشمندم که به به خواسته اینجانب توجه کنید.چون واقعا من با ۲۸ سال سابقه رتبم یک شده.ممنون وسپاسگذارم.

    • سید رسول رضازاده بیشه

      با 24سال سابقه ومدرک لیسانس شدم رتبه یک لطفا جواب بدین علت چبست

  12. سلام بنده با ۲۲ سال سابقه وکلی مدارک بارگذاری کردن کلی امتیازداشتن رتبه من ۲شد
    چرا این طورشد

  13. سلام با 25 سال مدیر آموزگاری در روستا و داشتن مدارک خوب پایین ترین رتبه به من تعلق گرفته یعنی رتبه 1 در حالی ک همکارام با کمترین سابقه کاری رتبه 3 یا 4 بهشون تعلق گرفته لطفا پیگیری کنید متشکرم

    • خالد صیدی

      باسلام خواهشاً گزینه اعتراض رامجددافعال نمایید .چون دراعتراض به بندی که باید معترض باشم اشتباه کردم و تایید نهایی زدم و دیگر نمی توانم ویرایش کنم.

  14. سید رسول رضازاده بیشه

    سلام بنده با 24سال سابقه مدارکم را ثبت نمودم با مدرک کارشناسی شدم رتبه یک لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

  15. جمشيد رنجبر

    باسلام
    در رتبه بندی با توجه به اینکه تمام مدارک را بارگذاری کردم وامسال باز نشسته شدم رتبه یک زدند بررسی کردم دیدم امتیاز خود اظهاری را کم زدند از کار گزینی منطقه سوال کردم گفتند اشتباه سیستمی است خواهشمنداست پیگیری کنید

  16. سلام من با ۲۸ سال سابقه وبیش از ۱۰۰۰ساعت ضمن خدمت وفوق لیسانس وداشتن مقاله وداشتن تولید محتوا که رتبه استانی کسب شده ویه مقاله برتر کشوری وهمچنین جز انجمن واولیا ودبیران وهمچنین دوره‌ای کارگاهی…داشتم که متاسفانه مدیر یا کارشناس متوسطه عمد ویا سهوا امتیازات پایینی لحاظ نمودن وهمین امر رتبه ۲را کسب کردم.خواهشا پیگیری تا حصول نتیجه بعمل آید. با تشکر

  17. سلام،روز اول که هیات ممیزه شهرستان به سامانه رتبه بندی دسترسی داشتن رتبه خودم رو از یکی از اعضا پرسیدم و گفت که رتبه سه هستید،الان بعد از سه روز مراجعه کردم به اداره و میگن فاقد رتبه هستم،این جریانش چیه؟۲۲ سال هم سابقه کار دارم.

  18. حشمت‌اله.ولدی...

    سلام من بازنشسته فرهنگی ۱۴۰۰ فاقد رتبه برایم درج شده باید چه کار کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  19. باسلام،بنده با ۱۴ سال سابقه فاقد رتبه اعلام شدم،متاسفانه کسی جوابگو نیست.بعد از ۱۰ سال انتظار کشیدن آخرش هم اینجوری شد

  20. سلام بنده ۳۲ سال تمام در مناطق محروم خدمت کردم ۱۵۰۰ ساعت دوره دارم از وزیر تشویق دارم خلاصه خیلی مدرک بارگذاری کردم ۲۰ سال مدیر آموزگار شدم .متاسفانه الان فاقد رتبه هستم .

  21. البرز نوید

    سلام وعرض ادب
    بنده دبیر شاغل در آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد،شهرستان دهدشت
    ۳۴ سال سابقه کار،درپست های سرگروهی، مدیریتی ،معاون آموزشی ،وتدریس و… دارم
    مدرک تحصیلیم فوق لیسانس(ارشد) می باشد،انتظارمیرفت که رتبه ۵ وحداقل ۴ را احراز کنم، چون حدنصاب مدارک را داشتم، ولی متاسفانه رتبه ۳ را کسب کردم وارزیاب ۱۲ نمره تخصصی کم داده است، لذا تقاضادارم یا مجددبررسی کنید و یا بگذارید دوباره بارگذاری کنم واصلاح کنم

  22. مریم محمدی

    سلام
    من رتبه ام روتو سامانه دریافت کردم رتبه ٣ شدم
    اعتراض دارم به کجا مراجعه کنم؟

  23. سلام
    بر چه اساسی رتبه بندی صورت گرفته با 15سال سابقه و مدارک کامل رتبه 2شدم

  24. با سلام من با ۲۷ سال سابقه و مدارک کامل رتبه ی ۲ شدم علت چیست؟

  25. هونکزهی سورانی

    سلام
    امتیاز شایستگی های عمومی منوکم زدن و با ۱۳سال سابقه به من رتبه یک دادن میشه دوباره مدیر ویرایش بزنه ودرستشون کنه

  26. من با سی سال سابقه و مدرک لیسانس رتبه ۱ شدم هر ۳۰ سال یک رتبه اگر ۱۲۰ سال دیگه خدمت میکردم حتما رتبه ۵ میشدم🤔

  27. خالد صیدی

    باسلام من به رتبه اعلامی اعتراض کردم اما در قسمت توضیحات متوجه نشدم که به چه بندی باید معترض باشم و توضیح ندادم اگر امکان دارد مجددا ویرایش اعتراض رافعال نمایید.که دوبارهاعتراض کنیم

  28. کامران خدادادی

    سلام، وقت بخیر، من ثبت اعتراضم رو در مورد بندهای شایستگی ها انجام دادم و ثبت اعتراض زدم و شات گرفتم از ثبت اعتراضم ولی در نهایت تایید اطلاعات اولیه خورده با رتبه اول.لطفا راهنمایی کنید که چیکار باید کرد😪

  29. باسلام. اکر کسی اشتباهی به جای اعتراض دارم گزینه تاد را بزند.امکان برگشت به اعتراض برایش فراعم خواهدشد؟ همکارم نسبت به رتبه ی خود اعتراض داشته اما متاسفانه گزینه تایید رتبه را انتخاب نموده اللن تکلیف چیست؟

  30. سلام ، لطفا ویرایش اعتراض یا تایید شایستگی ها رو فعال کنید

  31. سلام لطف دوباره سامانه را باز کنید تا مدارک لازم را بار گذاری کنیم. این طوری حق خیلی ها ضایع می شود.مخصوصا کسانی که سابقه زیاد دارند. و افرادی هستند که در سالهای آینده بازنشسته می شوند و دیگه نمی توانند جبران کنند.

  32. سلام .( تایید) را اشتباهی زدم . تو روخدا( اعتراص دارم )رو فعال کنید . استرس گرفتم .

  33. سلام چطوری میشه اعتراض حذف کرد

  34. سلام وقت بخیر من در سامانه اشتباها گزینه تایید را زدم و ثبت شده میخوام اعتراض بدم امکان اعتراض هست لطفا راهنمایی کنید

  35. حاتم زاده

    سلام نصف مدارک من بارگذاری نشده مدیر من هم به من اطلاع نداده لطفا سایت رو باز کنید تا بار گذاری کنیم..حق ما هم ضایع نشود.

  36. سلام لطفا سامانه روبازبذاریدتادوباره مدارکمون روبارگذاری کنیم

  37. سلام لطفا در قسمت اعتراض به رتبه بندی گزینه ی ( لغو اعتراض یا انصراف از اعتراض ) نیز بگذارید برای من و همکارانی که از اعتراض کردن منصرف شدن

  38. المیرا عاشق پور

    سلام ، لطفا ویرایش کلی از ثبت اعتراض یا تایید بگذارید، سامانه رو باز بگذارید تا اصلاح کنیم .من به جای ثبت اعتراض برام تایید اطلاعات خورده.ولی اعتراض دارم

  39. سلام بعد از گذشت یک هفته از صدور حکم رتبه بندی هنوز کارنامه در سایت برایم نشان داده نمی شود نسبت به رتبه خود اعتراض دارم چقدر باید منتظر فعال شدن و نمایش کارنامه خود بمانم؟؟

  40. محمد سبزواری

    سلام،گزینه لغو اعتراض رافعال کنید

  41. سلام لطفا در وقت باقی مانده برای اعتراض ویرایش را حذف نکنید متاسفانه می خواستم ویرایش کنم ولی نتوانستم

    • لطفا گزینه ویرایش اعتراض فعال کنید تعدادی از مدارک بار گذاری شده من حذف شده این گزینه باز نگهداری د تا ما هم بتوانیم بار گذاری کنیم با 20سال سابقه رتبه 1شدم

  42. سلام لطفا گزینه اعتراض را مجددا فعال کنید بعضی همکاران بدلیل مشغله کاری فراموش کرد ند اعتراض بزنندوبعضی اشتباها گزینه تایید را بجای اعتراض زده اند تشکر

  43. سلام لطفا گزینه لغواعتراض رافعال کنید تاافرادی اشتباهی درثبت اعتراض صورت گرفته اصلاح وتایید کنند.

  44. آیا الان میشه اعتراض کرد؟

  45. مینا مرادی

    باسلام و احترام
    اگه میشه گزینه ویرایش را برای مدیران فعال کنید که صورتجلسه همکاران اشتباهی بارگذاری شده رو درست کنیم تا حقی از همکار ضایع نشود مننونم

  46. ایمان مظفری

    لطفا دوباره گزینه اعتراض را فعال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر