از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

استرس قبول نشدن در کنکور – 7 راه کار طلایی غلبه بر استرس عدم قبولی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

استرس قبول نشدن در کنکور - 7 راه کار طلایی غلبه بر استرس عدم قبولی

با نزدیک شدن به روزهای پایانی کنکور بسیاری از داوطلبان استرس قبول نشدن در کنکور را دارند. بخش مهمی از موفقیت داوطلبان مشروط به عملکردی است که در جلسه کنکور دارند. بسیار اتفاق افتاده است که برخی از داوطلبان با مطالعه زیاد و سطح معلومات عالی به جلسه کنکور رفته اند ، اما بخاطر استرس زیاد و ترس از موفق نشدن ، نتوانسته اند به موفقیت و هدفشان دست یابند. در ادامه این مطلب به بیان راهکارهایی برای غلبه بر استرس قبول نشدن در کنکور خواهیم پرداخت.

در سال سرنوشت ساز خود ریسک نکنید ، یک برنامه ریزی علمی و اصولی میتواند روزهای باقیمانده تا کنکور شما را به روزهای طلایی شما تبدیل کند ، با کارشناسان بسیار با تجربه ما تماس بگیرید و همین امروز برنامه ریزی و توصیه های تخصصی خود را دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

 

استرس قبول نشدن در کنکور

استرس یکی از چیزهایی است که در دوران کنکور همواره با داوطلبان همراه است اما استرس بیش از حد و فکر کردن به عدم قبولی ،  مانع دستیابی به موفقیت خواهد بود. در ادامه به بیان 7 راهکار طلایی برای غلبه بر استرس عدم قبولی خواهیم پرداخت.

 هدف گذاری

برای موفقت در کنکور و غلبه بر استرس خود در ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و سپس به مطالعه و برنامه ریزی بپردازید. پس از تعیین هدف ، میانگین درصد دروس و رتبه لازم برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید. برای قبولی در کنکور به سراغ سوالاتی بروید که تسلط کافی بر آن مباحث را دارید و آن دروس ضرایب بیشتری در رشته شما دارد.

دومین راهکار غلبه بر استرس قبول نشدن در کنکور ، مدیریت زمان

عامل بسیاری از استرس ها ، عدم اطلاعات کافی می باشد. پس بهتر است در گام نخست در رابطه با کنکور ، منابع ، بودجه بندی و ضریب هر یک از دروس در زیرگروه ها اطلاعات لازم را بدست آورید و متناسب با اهداف و زمان خود برنامه ریزی کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان ثبت نام دانشگاه صدا و سیما 1402 📞 از ثبت نام اولیه تا ثبت نام در دانشگاه

خلاصه برداری و دوره کردن مطالب

مطالعه و مرور نکات خلاصه شده نقش موثری در دوران جمع بندی کنکور دارد. در روزهای نزدیک به کنکور حتما به دوره مطالب خلاصه برداری شده بپردازید زیرا زمانی که مباحث خلاصه شده را مرور می کنید ، سرعت شما افزایش می یابد و در زمان کم ، می توانید کلیه مطالب را جمع بندی کنید.

چهارمین راهکار غلبه بر استرس قبول نشدن در کنکور – استراحت و خواب کافی

در صورت نداشتن استراحت و خواب کافی ، توانایی تمرکز کافی بر روی دروس ر نخواهید داشت. از طرفی ، کم خوابی باعث استرس و خستگی بیشتر خواهد شد و قدرت یادگیری را کاهش می دهد. علاوه بر مطالعه ، حتما زمانهایی را به استراحت و تفریح اختصاص دهید زیرا روحیه شما ، تاثیر بسزایی در فرآیند یادگیری تان خواهد داشت.

 دوری از افکار منفی

داشتن کمی استرس برای کنکور طبیعی است ، اما افکار منفی ، استرس بیش از حد  ، ترس از ناکامی و قبول نشدن در کنکور ، از جمله عواملی است که در روند یادگیری شما موثر خواهد بود و نتیجه ای جز کاهش یادگیری و کم کاری حافظه ندارد. در این دوران ، با آدم های منفی و افرادی که به شما استرس می دهند نشست و برخاست نکنید و سعی کنید همیشه مثبت و با انرژی باشید.

هنوز هم دیر نیست ، در این ماه های پایانی از رقبایی که خسته شده اند سبقت بگیرید ، مشاورین با تجربه ما میتوانند با ارائه برنامه ای فشرده و اصولی روزهای باقیمانده تا کنکور شما را تبدیل به روزهای طلایی و سرنوشت ساز زندگی شما کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

احتمالا این را هم بپسندید  معاینات پزشکی دانشگاه علوم قضایی 1403 📞 شرایط و ضوابط معاینات پزشکی

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ششمین راهکار غلبه بر استرس قبول نشدن در کنکور – خود را سرزنش نکنید

اگر در زمان گذشته عملکرد خوبی نداشته اید ، هرگز خود را ملامت نکنید که به اندازه کافی تلاش نکرده ام. برای موفقیت در کنکور بر روی افکار خود تسلط داشته باشید و سعی کنید برنامه ریزی خود را به گونه ای تغییر دهید ، تا در زمان باقی مانده به نتیجه دلخواه خود برسید.

 امید داشتن به آینده

همواره به اهداف خود فکر کنید و همیشه خود را در لباس آرزوهایتان تصور کنید. نه تنها در آزمون سراسری ، چه بسا در رابطه با هر موضوع دیگری هم هر تفکری داشته باشید در آن مسیر قرار خواهید گرفت.  جمله من می توانم را مدام تکرار کنید زیرا هیچ غیر ممکنی وجود ندارد و شما می توانید به اهداف خود دست یابید.

در این مطلب اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با استرس قبول نشدن در کنکور ، در اختیار داوطلبان قرار داده شد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره برای کاهش استرس کنکور ، می توانید با مشاوران برتر مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

  • چگونه با استرس قبول نشدن در کنکور مقابله کنیم ؟

برای مطالعه راهکارهای رفع استرس قبول نشدن در کنکور این مطلب را مطالعه کنید.

بله در سال های گذشته داوطلبان بسیاری بوده اند که در ماه آخر و بیست روز مانده به کنکور یک برنامه ریزی درسی حرفه ای انجام داده و به نتیجه دلخواه رسیده اند.

اطلاع از حذفیات کنکور 1400 ، بررسی سوالات کنکور سال های قبل ، بررسی بودجه بندی کنکور 1400 و …. از نکات طلایی کنکور است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد

دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد 1401 – لینک دانلود دفترچه

  انتخاب رشته دانشگاه آزاد در گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر