از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

از کی برای کنکور 1402 شروع کنیم – قدم به قدم آمادگی برای کنکور 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

از کی برای کنکور 1401 شروع کنیم - قدم به قدم آمادگی برای کنکور 1401

 

به دلیل رقابت بسیار سنگینی که هر ساله برای پذیرش در دانشگاه ها و رشته های برتر وجود دارد ، مخصوصا در رشته های تجربی که رقابت بیشتری حس می شود ، بسیاری از دانش آموزان سخت کوش پس از انتخاب رشته نهم و ورود به پایه دهم تصمیم می گیرند که از همان سال های پایه برای کنکور 1402برنامه ریزی درسی انجام دهند ، به امید آنکه در رشته دلخواهشان پذیرفته شوند. کنکور 1402، دومین آزمونی خواهد بود که برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم به صورت مشترک برگزار خواهد شد ، یعنی سوالات کنکور 1402 بر اساس کتاب های درسی نطام جدید طرح خواهد شد. یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکوری آن است که از کی برای کنکور 1402 شروع کنیم ؟ در این مطلب به بررسی پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

از کی برای کنکور 1402 شروع کنیم ؟

برای موفقیت در کنکور 1402 و رسیدن به نتیجه مطلوب ، بهترین زمان برای شروع مطالعه و برنامه ریزی از سال دهم و به ویژه سال یازدهم است. برای برنامه ریزی از فصل تابستان شروع کنید و اگر پایه ضعیفی در دروس دهم و یازدهم دارید ، این اهمیت برای شما دو چندان می شود. در تابستان با خواندن دروس دهم و یازدهم هر دو پایه را به صورت همزمان مطالعه کنید و با شروع مدارس زمان کافی برای جمع بندی دروس پایه دوازدهم خواهید داشت.

در سال سرنوشت ساز خود ریسک نکنید ، با کارشناسان ما تماس بگیرید و قدم به قدم و آگاهانه پیش بروید

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

از کی و با چه درسی برای کنکور 1402 شروع کنیم ؟

از کی برای کنکور 1402 شروع کنیم ؟ در گام اول دروس اختصاصی مهم و با اهمیت رشته خودر را مشخص کنید. برای مثال در رشته انسانی ادبیات و عربی در مرحله اول و پس از آن ریاضی ، روانشناسی و اقتصاد قرار دارند. با توجه به اهمیت و ضریب بالای دروس اختصاصی در برنامه ریزی خود 3 تا 4 درس اختصاصی را قرار دهید.

برای آنکه بدانید برای کنکور 1402 از چه درسی باید شروع کنید بهتر است در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید و میزان تسلط خود را بر دروس اختصاصی رشته خود ارزیابی کنید. پیش از شروع برنامه ریزی از ضریب دروس در هر زیرگروه آگاهی یابید و مطالعه خود را براساس آن شروع کنید.

برای آگاهی از زمان آزمون های آزمایشی و بودجه بندی آزمون ها می توانید از مشاوران ارشد مرکز تلفنی پاسخ با ما  راهنمایی بگیرید.

از کی و با چه روشی برای کنکور 1402 شروع کنیم ؟

در برنامه ریزی روزانه حداقل 3 تا 4 ساعت به مطالعه دروس اختصاصی اختصاص دهید. توصیه می شود پس از خواندن یک درس اختصاصی سخت به مطالعه یک درس راخت تر بپردازید. مطالعه خود را با دروسی که به آن علاقه دارید آغاز کنید و در برنامه ریزی درسی خواندن دروس سخت با حجم زیاد را پشت سرهم قرار ندهید.

در برنامه ریزی درسی برای خود باکس های مطالعاتی  و هر باکس را یک ساعت و نیم در نظر بگیرید و هنگام مطالعه حداکثر دو باکس مطالعاتی روزانه داشته باشید. پس از هر 1/5 نیز حدود 20 دقیقه استراحت کنید.

به دلیل آنکه شما دانش آموز هستید باید مطالعه شما به صورت تستی و تشریحی باشد ، یعنی هم باید برای آمادگی در جلسه کنکور مهارت تست زنی تان را افزایش دهید و هم برای کسب نمرات عالی در مدرسه ، مطالعه تشریحی نیز داشته باشید.

هیچ برنامه ای به اندازه یک برنامه ریزی شخصی که توسط مشاورین با تجربه کنکور تهیه شده باشد شما را در این سال سرنوشت ساز یاری نخواهد کرد ، همین امروز برای دریافت برنامه ریزی کنکور با ما تماس بگیرید ، کارشناسان ما در تمام طول سال کنکور همراه شما خواهند بود.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور  9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

از کی و با چه روشی مطالعه دروس را برای کنکور 1402 شروع کنیم ؟

 

از همین حالا که دانش آموز پایه دهم هستید و فرصت زیادی تا برگزاری کنکور 1402 دارید ، سعی کنید با روش های مطالعه دروس آشنا شوید تا سرعت مطالعه تان افزایش یابد و یادگیری موثر تری داشته باشید.

روش مطالعه شیمی

برای این درس ابتدا درسنامه کتاب های کمک آموزشی و در مرحله بعد کتاب درسی را مطالعه کنید و سعی کنید مطالب مهم را در حاشیه کتاب درسی خلاصه نویسی کنید. در گام بعدی ، در ابتدا 10 تا 15 عدد تست آموزشی از مطالب خوانده شده کار کنید تا با سوالات تستی هر مبحث آشنا شوید و در انتها سراغ تست های زماندار بروید.

روش مطالعه زیست شناسی

درس زیست از دروس اصلی رشته تجربی است که با توجه به ضریب بالایی که در آزمون سراسری دارد ، دارای اهمیت ویژه ای برای داوطلبان تجربی می باشد. درس زیست شناسی را باید بسیار دقیق و مفهومی بخوانید و کلیه جداول و شکل های کتاب را بررسی کنید. برای درست زیست شناسی ابتدا کتاب را با دقت بخوانید و برای هر مبحث تست آموزشی بزنید و نکات مهم و کلیدی هر تست را در حاشیه کتاب خود یادداشت کنید.برای اطلاع از بهترین کتاب زیست کنکور می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  شرکت در کنکور انسانی با دیپلم ریاضی - شرایط ثبت نام کنکور انسانی با دیپلم ریاضی

روش مطالعه فیزیک

فیزیک کنکور از دروسی است که لازمه تسلط در آن تمرین و تست زنی بسیار زیاد است زیرا تنوع تست های طراحی شده از درس فیزیک بسیار زیاد است و شما باید با هرچه بیشتر حل کردن تست و تمرین ، مهارت تان را افزایش دهید و تکنیک های مخصوص به حل هر سوال را بدانید.

از تمرین های کتاب درسی غافل نشوید ، این تمرین ها علاوه بر اینکه منبع امتحانات مدرسه هستند ، در میان تست های کنکور سراسری نیز ممکن است قرار داده شوند.

روش مطالعه ریاضی

از درس ریاضی در کنکور تجربی 30 سوال و در کنکور ریاضی 55 سوال مطرح می شود. اهمیت این درس در کنکور ریاضی بسیار زیاد است زیرا مهم ترین درس این گروه آزمایشی می باشد. در کنکور تجربی نیز عده زیادی از داوطلبان از این درس غافل هستند و در نتیجه شما می توانید با بهتر کردن درصد خود در این درس ، رتبه تان را تا چند هزار بهتر کنید.

روش مطالعه ریاضی به سبک رتبه های برتر کنکور بدین صورت است که در قدم اول کتاب درسی را بررسی کنید و تمام تمارین کتاب را با دقت کامل بررسی کنید و سپس برای افزایش دانش خود در مبحث مورد نظر ، درسنامه کتاب کمک آموزشی را مطالعه کنید.

پس از مطالعه کتاب و درسنامه ، نوبت به حل تست های آموزشی می رسد هدف از حل تست های آموزشی این است که اطلاعاتتان بیشتر شود و بدون در نظر گرفتن زمان ، این تست ها را حل کنید. تست های آموزشی را بلافاصله پس از مطالعه کتاب و درسنامه  حل کنید و سپس خلاصه نویسی را انجام دهید. در خلاصه نویسی تمام نکاتی را از تست های آموزشی یاد گرفتید ، بنویسید.

حداکثر دو روز پس از حل تست های آموزشی ، باید تست های زماندار را حل کنید. یعنی چند سوال با زمان مشخص را در نظر بگیرید و سعی داشته باشید که در همان زمان ، با مدیریت زمان بتوانید تمام سوالات را پاسخ دهید.

روش مطالعه ادبیات

موضوعی خواندن بهترین روش برای مطالعه درس ادبیات است. در مباحث دستور زبان ، قرابت معنایی و آرایه های ادبی بیشتر تمرکز خود را بر روی تست زدن و در مباحث تاریخ ادبیات ، املا و لغت بیشتر تمرکز خود را بر روی حفظ کردن و خواندن بگذارید.

بیشتر داوطلبان در مبحث قرابت معنایی درس ادبیات فارسی مشکل دارند و تنها را افزایش تسلط بر این مبحث ، یادگیری پیوسته است. شما باید حداقل روزانه 10 تا تست قرابت معنایی حل کنید تا با تیپ های تستی متنوع آشنا شوید. برای تسلط در قرابت معنایی باید تمام بتوانید درک درستی از اشعار داشته باشید پس سعی کنید که مفهوم ابیات را متوجه شوید و بر روی آنها فکر کنید.

روش مطالعه عربی

برای مطالعه عربی قواعد مربوط به هر درس را از روی جزوه یا درسنامه کتاب های آموزشی با دقت بخوانید و سپس تمام تست های مربوط به آن مبحث را پاسخ دهید. پس از هر تست پاسخنامه تشریحی را کامل بخوانید و نکات کلیدی آن را یادداشت برداری کنید.

در برنامه ریزی هفتگی خود حتما زمانی را به مرور و جبران درس های خوانده نشده اختصاص دهید زیرا در پایان ماه با دیدن حجم انبوهی از مطالب خوانده نشده به مرور اعتماد به نفستان را از دست داده و دلسرد خواهید شد.

روش مطالعه دینی

دین و زندگی را می توان یکی از دروس حفظی و در عین حال مفهومی کنکور سراسری تلقی کرد. بخشی از سوالات این درس که از متن کتاب مطرح می شود مثل تست های حدیث به طور کامل وابسته به حفظیات شماست اما بخش اعظم تست ها که مربوط به آیات و روایات هستند ، کاملا مفهومی هستند.

برای پاسخ به این سوال که از کی برای مطالعه دین و زندگی کنکور 1402 شروع کنیم باید بگوییم که اختصاص هفته ای 4 ساعت زمان برای تسلط در درس فرهنگ و معارف اسلامی کافیست و توصیه ما این است که 4 ساعت را به نسبت برابر و روزی نیم ساعت الی 45 دقیقه تقسیم کنید تا با عمق بیشتری یاد بگیرید. برای دین و زندگی کتاب درسی بسیار اهمیت دارد اما داوطلبی که نمی تواند به راحتی مفهوم آیات را درک کند ، حتما باید از کتاب کمک آموزشی بهره ببرد مخصوصا کتاب جامع دین و زندگی انتشارات گاج یا خیلی سبز که به خوبی آیات را تفسیر کرده اند.

روش مطالعه زبان انگلیسی

زبان انگلیسی ضریب 2 را در کنکور سراسری دارد و با توجه به اینکه نسبت به دروس ادبیات و دینی ضریب کمتری به آن اختصاص داده شده است ، بسیاری از داوطلبان توجه کافی را به این درس ندارند اما بد نیست بدانید که میانگین درصد تمامی داوطلبان در درس زبان بسیار پایین است و در نتیجه شما با کسب درصد بالا در این درصد ، می توانید رتبه خود را تا چند هزار جابجا کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه های آزاد دارای رشته مهندسی پزشکی - بدون کنکور و با کنکور

حل تست و تمرین زباد ، مطالعه گروهی ، جمله سازی کردن ، دسته بندی کردن لغات ، یاد گرفتن لغات در قالب word family ، هایلایت کردن لغات مهم و …. از تکنیک های یادگیری و تسلط در مبحث زبان کنکور است.

در مورد روش های اصولی مطالعه دروس اختصاصی کنکور سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

از کی و با چه منابع مطالعاتی برای کنکور 1402 شروع کنیم

از کی برای کنکور 1401 شروع کنیم - قدم به قدم آمادگی برای کنکور 1401

 

در برنامه ریزی برای کنکور 1402 از استفاده منابع کمک آموزشی غافل نشوید و حتما برای دروس خود مخصوصا دروس اختصاصی ، یک منبع برای آموزش و یک منبع برای تست تهیه کنید. انتشارات گاج ، خیلی سبز ، نشر الگو و … برای تهیه منابع کمک درسی مناسب هستند اما نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که افراط در استفاده از منابع نداشته باشید و منبع اصلی شما برای آموزش ، اول مدرسه و سپس کتاب درسی باشد.

در هر یک از دروس می توانید از منابع زیر استفاده کنید :

  • ریاضی تجربی : انتشارات  مهر و ماه
  • ریاضی کنکور ریاضی : انتشارات گاج
  • فیزیک : انتشارات نشرالگو و انتشارات گاج
  • زیست شناسی : انتشارات فاگوزیست و انتشارات خیلی سبز
  • شیمی : انتشارات مبتکران
  • زمین شناسی : انتشارات خیلی سبز

البته انتخاب منابع کمک آموزشی کاملا سلیقه ای است زیرا روش های مطالعاتی و قدرت یادگیری هر داوطلب با داوطلب دیگر متفاوت است و اگر شما کتابی دارید که به راحتی می توانید با مطالب آن ارتباط برقرار کنید و تست های تالیفی و کنکوری استانداردی دارد ، می توانید از همان کتاب استفاده کنید.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور سراسری و همچنین روش های تست زنی از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکان پذیر است.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

از کی برای کنکور 1402 شروع کنیم – بهره مندی از تجربیات مشاور خصوصی کنکور

همین که از حالا و از پایه پایین تر شروع به درس خواندن برای کنکور کرده اید ، از بسیاری از داوطلبانی که هنوز در جو کنکور قرار نگرفته اند جلوتر هستید ولی بهتر است از همین ابتدا با مشاور پیش بروید تا با برنامه های ریزی های غلط و استفاده از روش های نادرست مطالعاتی و تست زنی ، نتیجه برعکس نگیرید و زمان و تلاشتان هدر نرود.

مشاور خصوصی کنکور قدم به قدم همراه شماست ، بهترین نوع برنامه ریزی را که متناسب با سطح توانمندی و شرایط شماست و هم سو با هدفتان است را به شما ارائه می دهد ، روزانه گزارش دریافت می کند تا ببنید تا چه حد نسبت در انجام برنامه آن روز موفق بوده اید ، اگر در آزمون آزمایشی شرکت می کنید کارنامه هر هفته شما را آنالیز می کنید و راهکارهای افزایش درصد و تراز را به شما آموزش می دهد.

در کل حضور مشاور در کنار داوطلب بسیار ارزشمند و موثر است ولی ممکن است عده ای از شما هزینه کافی برای مشاوره خصوصی نداشته باشید و از طرفی زمان کافی نیز نتوانید اختصاص دهید که در این حالت بهترین انتخاب ، مشاور تلفنی است.

مشاوره تلفنی از چند جهت به نفع شماست :

  • در زمانتان صرفه جویی می شود زیرا زمانی صرف رفت و آمد نمی کنید.
  • سریع تر به مشاور دسترسی دارید زیرا نیازی به تعیین وقت قبلی نیست و هر زمان که لازم بود ، می توانید تماس بگیرید.
  • هزینه کمتری پرداخت می کنید ، هزینه مشاوره تلفنی بسیار کمتر از مشاوره حضوری است از طرفی هزینه ایاب و ذهاب نیز پرداخت نمی کنید.
  • هر زمان که نیاز داشتید ، می توانید با مشاور خصوصی خود بدون تعیین وقت قبلی ، ارتباط برقرار کنید و حتی این امکان را دارید که در طول روز چند ساعت با مشاورتان صحبت کنید.

سوالات شما

  • از کی برای کنکور 1402 شروع کنیم ؟

برنامه ریزی برای کنکور را می توانید از تابستان شروع کنید تا فرصت بیشتری برای جمع بندی داشته باشید.

  • اگر دیر برای کنکور شروع کرده باشیم ، موفق نخواهیم شد ؟

اگر برای کنکور دیر شروع کرده اید می توانید با تلاش بیشتر و اختصاص ساعات مطالعه بیشتر ، وقت های از دست رفته را جبران کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر