از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد شرکت کنیم – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد شرکت کنیم

 

دانشگاه آزاد مشابه با دانشگاه های سراسری در بعضی از سال ها اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کند تا علاقه مندان به تحصیل در رشته های این دانشگاه ، شانس مجددی برای قبولی داشته باشند. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد عمدتا برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی برگزار می شود و اکثر متقاضیان از گروه آزمایشی علوم تجربی هستند. سوالی که برای داوطلبان پیش می آید این است که چگونه در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد شرکت کنیم و نحوه ثبت نام چگونه است. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا شما عزیزان را برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد راهنمایی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی کامل در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری و آزاد ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرط برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد ، برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هر ساله نیست و در بعضی از سال ها اجرا می شود اما شرط برگزاری چیست؟ اجرای تکمیل ظرفیت برای دانشگاه آزاد مشروط بر این است که در رشته ها ظرفیت خالی وجود داشته باشد و اگر ظرفیت ها تکمیل شود ، طبیعتا تکمیل ظرفیت هم اجرا نخواهد شد.

در واقع ، پس از اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد و مشخص شدن پذیرفته شدگان ، بعضی از قبول شدگان بنا به دلایلی همچون شهریه سنگین دانشگاه ، دور بودن دانشگاه یا علاقه نداشتن به رشته قبولی خود ، اقدام به ثبت نام نمی کنند. در این شرایط دانشگاه با ظرفیت خالی روبرو می شود و برای تکمیل کردن این ظرفیت ، اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می نماید.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت علوم پزشکی 1402 📞 تکمیل ظرفیت علوم پزشکی در تمام دانشگاه ها

به همین دلیل است که برگزاری تکمیل ظرفیت هر ساله نیست مخصوصا برای رشته های دانشگاه آزاد همچون پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و پرستاری که جزو رشته های پر متقاضی هستند و کمتر پیش می آید که داوطلبی از ثبت نام در رشته قبولی خود صرف نظر کند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

چگونه در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد شرکت کنیم

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه کنید. در این سامانه لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد قرار داده می شود که شما با مطالعه این دفترچه می توانید از رشته محل های ارائه شده مطلع گردید و در صورت ارائه شدن رشته مورد علاقه شما ، انتخاب رشته را انجام دهید.

البته به این نکته هم اشاره کنیم که انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سه رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ، توسط سایت سنجش انجام می گیرد و اگر این رشته ها در مرحله تکمیل ظرفیت هم ارائه شوند ، احتمالا سایت سنجش عهده دار انتخاب رشته خواهد بود.

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ، ابتدا باید هزینه آن را بپردازید و کارت اعتباری تهیه نمایید. سپس می توانید فرم انتخاب رشته را دریافت کرده و آن را تکمیل کنید. تعداد انتخاب های شما در تکمیل ظرفیت محدود خواهد بود زیرا رشته های زیادی ارائه نمی شوند و از طرفی ظرفیت آنها نیز کم است. در پایان مراحل انتخاب رشته و ثبت فرم در سایت سنجش ، باید کد پیگیری را از سایت دریافت کنید تا در زمان اعلام نتایج با استفاده از این کد ، نتیجه را مشاهده نمایید.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرایط ویژه ای وجود ندارد ، متقاضیان باید دارای رتبه لازم باشند تا بتوانند قبول شوند. رتبه قبولی رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تفاوتی با رتبه قبولی مرحله انتخاب رشته اصلی ندارد و اتفاقا به دلیل آنکه در تکمیل ظرفیت رشته ها محدود هستند ، داوطلبان با رتبه بهتر شانس قبولی بهتری دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور 1402📞 ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را تمام داوطلبانی که ثبت نام کنکور را انجام داده اند و دارای کارنامه هستند می توانند انجام دهند حتی داوطلبانی که در یک رشته محل قبول شده اند و مشغول به تحصیل هستند ، مجاز به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت می باشند و در صورت قبولی در این مرحله ، رشته و دانشگاه قبولی قبلی آنها لغو خواهد شد.

سوالات شما

  • چگونه در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد شرکت کنیم ؟

در این مطلب راهنمای کاملی از نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ارائه شده است که می توانید مطالعه کنید.

  • رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد چقدر است ؟

رتبه قبولی رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد تفاوتی با رتبه قبولی انتخاب رشته اصلی ندارد.

  • زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1401 در چه تاریخی می باشد ؟

زمان دقیق تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1401 فعلا مشخص نشده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان 1402 📞 زمان ، شرایط ثبت نام و لیست رشته ها

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان برای رشته‌ های مختلف بدون کنکور و با کنکور برگزار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر