از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چجوری جهشی بخونم 📞 بررسی مراحل جهش تحصیلی در تمام پایه ها 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چجوری جهشی بخونم

دانش آموزان زیادی هستند که در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم ، تمایل دارند که یک یا چند پایه را به صورت جهشی بخوانند و سوال می پرسند که چجوری جهشی بخونم؟ منظور از جهش تحصیلی ، گذراندن سریع تر یک پایه تحصیلی است و دانش آموز می تواند به جای 9 ماه تحصیل ، فقط با شرکت در امتحانات پایان ترم یک پایه تحصیلی ، آن پایه را به صورت جهشی بگذراند. در این مطلب می خواهیم به سوال شما که چجوری جهشی بخونم، پاسخ دهیم. لطفا همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیزی که قصد شرکت در امتحانات جهش تحصیلی را دارید ، می توانید برای بهره مندی از مشاوره تخصصی برنامه ریزی جهش تحصیلی و دریافت برنامه ریزی مختص به خودتان ، همچنین اطلاع از شرایط جهشی خواندن در پایه های مختلف ،  با مشاوران ارشد مجموعه پاسخ با ما تماس حاصل بفرمایید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چجوری جهشی بخونم

جهش تحصیلی باعث می شود که دانش آموز سریع تر یک مقطع را به پایان برساند و زودتر فارغ التحصیل شود. یک دانش آموز در کل دوران تحصیل خود حداکثر مجاز است که سه بار و در هر مقطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم ، یکبار جهشی بخواند. مراحل جهشی خواندن به شرح زیر است :

ثبت درخواست در دفتر مدیر مدرسه

شما اگر می خواهید پایه تحصیلی بعدی را به صورت جهشی بخوانید ، ابتدا باید در دفتر مدیریت مدرسه درخواست دهید تا شرایط و مدارک شما مورد بررسی قرار بگیرد. زمان ثبت نام امتحانات جهش تحصیلی معمولا پس از انتشار کارنامه نوبت دوم می باشد. و باید به موقع نسبت به ثبت درخواست اقدام کنید. مدیر مدرسه همراه با شورای معلمان و مشاوران مدرسه ، درخواست شما را بررسی خواهند کرد و در صورت مورد تایید بودن ، مدارک به سازمان آموزش و پرورش منطقه ارسال می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  جهشی خواندن نهم به یازدهم 📞 راهنمای ثبت نام جهشی نهم به یازدهم

در سازمان آموزش و پرورش منطقه هم یکبار دیگر شرایط و مدارک شما بررسی می شود تا از نظر سوابق تحصیلی ، واجد شرایط جهشی خواندن یک پایه تحصیلی باشید. در صورت موافقت آموزش و پرورش ، می توانید پیگیر مراحل بعدی جهشی باشید.

ثبت نام در سامانه مای مدیو

بعد از موافقت با درخواست شما برای جهشی خواندن ، باید برای ثبت نام امتحانات جهشی در سایت مای مدیو اقدام کنید. سامانه مای مدیو به نشانی my.medu.ir می باشد و شما با ارائه کد ملی و سری سریال شناسنامه دانش آموز ، می توانید وارد این سایت شده‌ و نسبت به ثبت نام جهشی اقدام کنید. جهت ثبت نام امتحانات جهشی در سایت مای مدیو باید هزینه های لازم را هم پرداخت کنید.

مرتبط بخوانید : برنامه ریزی برای جهشی خواندن

چجوری جهشی بخونم – شرکت در تست هوش

پس از مراحل فوق ، تست هوش جهش تحصیلی برگزار خواهد شد و شما باید بتوانید حداقل نمره را در تست هوش کسب کنید. سوالات طراحی شده‌ در تست هوش جهش تحصیلی شامل سوال های هوش ریاضی ، هوش فضایی ، هوش تصویری و … هستند و با هدف سنجیدن هوش و سطح علمی دانش آموز طراحی می شوند. دانش آموز باید بتواند حداقل نمره 120 را کسب کند.

شرکت در امتحانات جهشی

دانش آموز بعد از شرکت در تست هوش و کسب حداقل نمره ، مجاز به شرکت در امتحانات جهشی خواهد بود. شما برای شرکت در امتحانات جهشی ، باید منابع را تهیه کرده‌ و مطالعه کنید. منابع امتحانات جهشی شامل کتاب های درسی پایه قبلی و کتاب های درسی پایه مورد تقاضا برای جهشی است به طور مثال برای جهشی هفتم به نهم باید کتاب های پایه هفتم و هشتم مطالعه شوند.

مرتبط بخوانید : امتحانات جهشی کی برگزار می شود

چجوری جهشی بخونم – اعلام نتایج نهایی 

چجوری جهشی بخونم

در نهایت پس از برگزاری امتحانات جهش تحصیلی ، نتایج آن حداکثر تا اواخر شهریورماه اعلام می گردد و اگر شما موفق به کسب نمرات قبولی شده‌ باشید ، از مهرماه وارد پایه جدید می شوید. لازم به ذکر است که با درخواست جهش تحصیلی فقط در پایه های زیر موافقت می شود :

  • اول به سوم
  • دوم به چهارم
  • سوم به پنجم
  • چهارم به ششم
  • پنجم به هفتم
  • هفتم به نهم
  • دهم به دوازدهم

مرتبط بخوانید : شرایط جهشی خواندن

سوالات شما

  • چجوری جهشی بخونم؟
احتمالا این را هم بپسندید  جهشی در دبیرستان 1402 📞 شرایط جهشی درس خواندن در دبیرستان

در این مطلب مراحل ثبت نام جهش تحصیلی را شرح داده‌ ایم.

  • برای جهشی خواندن به چه معدلی نیاز است؟

معدل لازم برای جهش تحصیلی در مقطع متوسطه اول 19 و در مقطع متوسطه دوم 18.5 می باشد.

  • ثبت نام جهش تحصیلی در کدام سایت انجام می شود؟

دانش آموزان برای ثبت نام جهش تحصیلی باید به سایت مای مدیو مراجعه نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام جهشی

ثبت نام جهشی 📞 صفر تا صد ثبت نام جهش تحصیلی 1403

ثبت نام جهشی مورد تقاضای دانش آموزانی است که تمایل دارند یکی از پایه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر