از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برنامه ریزی برای جهشی خواندن 1401 – تنظیم برنامه ریزی برای جهش تحصیلی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برنامه ریزی برای جهشی خواندن

 

هر ساله دانش آموزان زیادی خواستار شرکت در امتحانات جهش تحصیلی هستند ، به طوری که سال گذشته بیش از 10 هزار دانش آموز در تست هوش جهش تحصیلی شرکت کردند و نیمی از آنها موفق به قبولی و جهش به پایه بالاتر شدند. امسال نیز همانند سال های قبل ، تقاضا برای امتحان جهش تحصیلی زیاد است اما شرط موفقیت در این امتحان و کسب نمره قبولی ، انجام برنامه ریزی اصولی و مطالعه درسی هدفمند است. در این مطلب راهنمای برنامه ریزی برای جهشی خواندن را ارائه می کنیم.

شما دانش آموزان عزیزی که قصد شرکت در امتحانات جهش تحصیلی را دارید ، می توانید برای بهره مندی از مشاوره تخصصی برنامه ریزی جهش تحصیلی و دریافت برنامه ریزی مختص به خودتان ، با مشاوران ارشد مجموعه پاسخ با ما تماس حاصل بفرمایید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا جهشی خواندن خوب است

جهش تحصیلی موافقان و مخالفان زیادی دارد ، بعضی از والدین و دانش آموزان اعتقاد دارند که با جهش تحصیلی یک قدم از سایر دانش آموزان جلوتر می افتند و می توانند زودتر در کنکور شرکت کنند اما بعضی دیگر نیز متعقدند جهش تحصیلی باعث وارد شدن استرس و فشار زیادی به دانش آموز می شود و بهتر است روال تحصیل سالانه برای هر پایه طی شود.

از نظر بسیاری از مشاوران ، جهش تحصیلی تنها برای معدودی از دانش آموزان که استعداد و توانمندی علمی لازم را دارند ، می تواند مفید باشد اما دانش آموزانی که در وضعیت درسی متوسطی قرار دارند ، شاید با جهشی خواندن دچار افت تحصیلی و بی انگیزگی برای رقابت با سایر دانش آموزان شوند.

بنابراین تصمیم برای جهشی خواندن واقعا تصمیم سختی است و نیاز است تمام جوانب بررسی شود. والدین و معلمان باید استعداد یادگیری دانش آموز را بررسی کنند و به جزء این مورد ، مهارت های علمی دانش آموز نیز باید بررسی شود. ایا دانش آموز خودش مشتاق یادگیری است و از یاد گرفتن مسائل و مفاهیم جدید لذت می برد یا خیر ؟ آیا دانش آموز خودش تصمیم به جهشی خواندن گرفته است یا تحمیل نظرات والدین و اطرافیان باعث این تصمیم در او شده اند ؟

احتمالا این را هم بپسندید  جهشی دوم به چهارم 📞 راهنمای ثبت نام جهش تحصیلی دوم به چهارم

تمام اینها ، مواردی هستند که باید برای تصمیم قطعی جهت جهشی خواندن بررسی شوند و پس از اینکه دانش آموز از تصمیم خود مطمئن شد ، شروع به برنامه ریزی کند.

مرتبط بخوانید : امتحانات جهشی کی برگزار می شود

زمان شروع برنامه ریزی برای جهشی خواندن

برای شروع برنامه ریزی جهشی خواندن نمی توان یک زمان خاصی را در نظر گرفت. ممکن است دانش آموز از ابتدای سال تحصیلی تصمیم به جهشی در پایه بعدی را داشته باشد و نزدیک به یکسال برای شرکت در امتحان ، برنامه ریزی کند و یا ممکن است یک دانش آموز پس از پایان سال تحصیلی تصمیم بگیرد در امتحانات جهشی شرکت کند.

موضوعی که برای برنامه ریزی کردن جهشی خواندن مهم است ، کیفیت برنامه ریزی است. برای برنامه ریزی باید به سطح درسی دانش آموز توجه شود و اگر دانش آموز سطح خیلی بالایی ندارد ، نیاز است که زمان بیشتری را برای جهشی خواندن برنامه ریزی کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که امتحانات جهشی در شهریورماه برگزار می شود و حتما باید تا اواخر تابستان ، آمادگی لازم برای شرکت در این امتحانات را به دست آورید.

مرتبط بخوانید : 10 نکته طلایی که برای درس خواندن باید بدانید

نکات برنامه ریزی برای جهشی خواندن 

برای برنامه ریزی جهش تحصیلی ، با توجه به اینکه دانش آموز باید همزمان با دروس پایه تحصیلی خود ، دروس پایه تحصیلی جدید را هم مطالعه کند ، نیاز به برنامه ریزی اصولی است. نمراتی که دانش آموز در سال در پایه فعلی به دست می آورد ، تاثیر زیادی برای جهشی خواندن دارد پس برنامه ریزی نباید طوری باشد که دانش آموز از درس و امتحانات امسال عقب بماند.

احتمالا این را هم بپسندید  تست هوش جهش تحصیلی - راهنمای تست هوش جهش تحصیلی تمام پایه های تحصیلی

اگر زودتر شروع به برنامه ریزی جهش تحصیلی کنید ، خیلی بهتر است و می توانید روزانه چند ساعت برای امتحانات و دروس پایه فعلی وقت بگذارید و 2 تا 3 ساعت هم فرصت دارید با حل تست های هوش و مطالعه کتاب های هوش ، برای جهش تحصیلی آماده شوید. همچنین در تابستان و اواخر بهار که مدرسه به اتمام رسیده است ، زمان بیشتری برای مطالعه خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : شرایط جهشی خواندن – لیست کامل شرایط و ضوابط جهشی

معرفی کتاب های هوش برای جهش تحصیلی

برنامه ریزی برای جهشی خواندن

 

همانطور که می دانید ، بخش زیادی از سوالات امتحان جهش تحصیلی به صورت تست هوش است و دانش آموز باید در حل این سوال ها سرعت عمل زیادی داشته باشد تا بتواند در مدت زمان تعیین شده به بیشتر سوالات پاسخ دهد.

برای قوی شدن در حل سوالات هوش امتحان جهش تحصیلی ، کتاب های هوش زیادی مناسب سن های مختلف موجود هستند که از نظر سطح نیز به دسته های آسان ، متوسط و سخت دسته بندی می شوند.

اگر می خواهید کتاب هوش مناسب سطح و پایه تحصیلی خود را تهیه کنید ، توصیه می کنیم با مشاوران ما مشورت کنید. مشاوران پس از پرسیدن سوالاتی راجع به نقاط ضعف ، نقاط قوت ، نمرات و سطح درسی که دارید ، کتاب کمک آموزشی و کتاب هوش مناسب شما را معرفی می کنند.

سوالات متداول

  • برنامه ریزی برای جهشی خواندن را از چه زمانی شروع کنیم ؟

اگر قصد جهش تحصیلی دارید توصیه می کنیم از 6 ماه قبل از برگزاری آزمون ، برنامه ریزی را شروع کنید.

  • برای برنامه ریزی جهش تحصیلی چه کتاب هایی مطالعه کنیم ؟

عمده سوالات آزمون جهش تحصیلی به صورت تست هوش هستند و حل تست های مختلف هوش ریاضی ، هوش تصویری ، هوش فضایی و … سرعت عمل شما را برای روز امتحان تقویت می کند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین پایه برای جهشی خواندن

بهترین پایه برای جهشی خواندن 📞 بهترین پایه جهشی در مقاطع مختلف

بسیاری از دانش آموزان تمایل دارند که یک یا چند پایه تحصیلی خود را به …

2 نظر

  1. سلام خسته نباشید اگه میشه در مورد روش درس خواندن برا جهشی هم اگه میشه توضیح بدید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر