از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بهترین پایه برای جهشی خواندن 📞 بهترین پایه جهشی در مقاطع مختلف

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بهترین پایه برای جهشی خواندن

بسیاری از دانش آموزان تمایل دارند که یک یا چند پایه تحصیلی خود را به صورت جهشی بگذرانند تا زودتر بتوانند وارد دانشگاه شوند. جهش تحصیلی در تمام مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم امکان پذیر می باشد. دانش آموز می تواند در صورت برخورداری از شرایط لازم و داشتن نمرات خوب ، برای ثبت نام جهش تحصیلی اقدام کند و نسبت به دانش آموزان هم سن خود ، یک پایه تحصیلی جلوتر باشد. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که بهترین پایه برای جهشی خواندن کدام پایه است. لطفا همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیزی که قصد شرکت در امتحانات جهش تحصیلی را دارید ، می توانید برای بهره مندی از مشاوره تخصصی برنامه ریزی جهش تحصیلی و دریافت برنامه ریزی مختص به خودتان ، با مشاوران ارشد مجموعه پاسخ با ما تماس حاصل بفرمایید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

بهترین پایه برای جهشی خواندن در مقطع ابتدایی

جهش تحصیلی در مقطع ابتدایی امکان پذیر می باشد. به جزء پایه اول ، دانش آموزان در سایر پایه ها می توانند برای ثبت نام جهشی درخواست دهند. بهترین پایه برای جهشی خواندن در دوره ابتدایی بستگی به نمرات دانش آموز دارد. اما شاید بتوان گفت که پایه دوم ، بهترین پایه جهش تحصیلی در این مقطع باشد.

اول به سوم

والدینی که فرزند آنها کلاس اولی است و فکر می کنند که فرزندشان از نظر هوش و استعداد تحصیلی در سطح بالایی قرار دارد ، می توانند ثبت نام فرزند خود را در امتحانات جهشی انجام دهند. جهشی اول به سوم با هدف جهشی گذراندن‌ پایه دوم انجام می شود. دانش آموز پس از تمام کردن‌ کلاس اول ، در امتحانات کلاس دوم شرکت می کند تا در صورت قبولی ، از سال بعد وارد پایه سوم شود.

جهشی اول به سوم می تواند بهترین پایه برای جهشی خواندن در مقطع ابتدایی باشد. زیرا دانش آموز به مدت یکسال در مدرسه بوده‌ است و با فضای درس و مدرسه آشنایی دارد. اگر مباحث پایه دوم را بتوانید به فرزند خود آموزش دهید به طوری که با ورود به پایه سوم ضعف تحصیلی نداشته باشد ، می توانید ثبت نام کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  جهشی هفتم به نهم 1402 📞 جهشی خواندن هفتم به نهم

دوم به چهارم

دانش آموزان ابتدایی کلاس دوم می توانند پس از تمام شدن‌ پایه دوم ، کلاس سوم را به صورت جهشی گذرانده‌ و مستقیم وارد پایه چهارم شوند. از نظر بسیاری از مدیران و مشاوران مدرسه ، جهش تحصیلی پایه سوم ابتدایی مناسب تمام دانش آموزان نیست. زیرا در این پایه ، درس ها سنگین تر می شوند و دانش آموز باید جدول ضرب و مباحث جدیدتر ریاضیات را یاد بگیرد. با توجه به سخت شدن‌ درس ها در کلاس سوم ، دانش آموز باید بتواند این مباحث را خود به خوبی یاد بگیرد تا در پایه چهارم مشکلی نداشته باشد.

سوم به پنجم

دانش آموزان ابتدایی می توانند پایه چهارم را هم به شکل جهشی و فقط با شرکت در امتحانات پایان ترم بگذرانند. برای ثبت نام جهشی سوم به پنجم نیاز به شرکت در امتحانات پایان ترم چهارم است همچنین دارا بودن‌ صلاحیت های هوشی و روانی مورد تایید سازمان آموزش و پرورش برای جهشی الزامی است.

چهارم به ششم

اگر تاکنون در مقطع ابتدایی جهش تحصیلی نداشته اید و یا برای جهشی ثبت نام کرده‌ اید اما با درخواست شما موافقت نشده‌ است ، می توانید پایه پنجم را به صورت جهشی بگذرانید. بهترین پایه برای جهشی خواندن در مقطع ابتدایی می تواند پایه پنجم هم باشد. شما به شرط کسب نمرات خیلی خوب در تمام دروس پایه های قبلی ، امکان شرکت در امتحانات جهشی را خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : برنامه ریزی برای جهشی خواندن

بهترین پایه برای جهشی خواندن در مقطع متوسطه اول

دانش آموزان می توانند در مقطع متوسطه اول یک پایه را به صورت جهشی بگذرانند و به جای سه سال تحصیل در این مقطع ، دو سال تحصیل داشته باشند.

هفتم به نهم

بهترین پایه برای جهشی خواندن در مقطع متوسطه اول ، جهشی هفتم به نهم است. دانش آموزان با داشتن حداقل معدل کل پایه هفتم 18 و دارا بودن‌ حداقل نمره 16 در امتحانات هشتم ، می توانند پایه هشتم را به شکل جهشی گذرانده‌ و وارد پایه نهم شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  نمونه سوالات جهشی پایه دوم ابتدایی 1402 📞 نمونه سوالات جهشی ابتدایی

ششم به هشتم

بعضی از دانش آموزان برای جهشی خواندن ، پایه هفتم را انتخاب می کنند. اما لازم است بدانید که معمولا با جهش تحصیلی در پایه اول هر یک از مقاطع موافقت نمی شود. بنابراین شما برای جهشی خواندن در مقطع متوسطه اول فقط می توانید پایه هشتم را جهشی بخوانید.

هشتم به دهم

بعضی دیگر از دانش آموزان برای جهشی خواندن تمایل به جهشی در پایه نهم دارند. پایه نهم مهم ترین چایه برای دانش آموزان متوسطه اول است زیرا انتخاب رشته نهم به دهم را انجام می دهند و در آزمون های هدایت تحصیلی شرکت می کنند. به همین دلیل ، اکثر درخواست های جهش تحصیلی هشتم به دهم رد می شوند و دانش آموزان نمی توانند این پایه را به صورت جهشی بگذرانند.

مرتبط بخوانید : جهشی خواندن نهم به یازدهم

بهترین پایه برای جهشی خواندن در مقطع متوسطه دوم

بهترین پایه برای جهشی خواندن

بسیاری از درخواست ها برای شرکت در امتحانات جهش تحصیلی از سوی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم است. این مقطع شامل پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم می باشد که فقط می توان پایه یازدهم را به صورت جهشی گذراند. دانش آموزان پایه دهم که دارای حداقل معدل 18.5 هستند و موفق به کسب حداقل نمره 17 در تمام دروس شده اند ، می توانند برای ثبت نام جهشی پایه یازدهم اقدام کنند. سپس اگر حداقل نمره را در امتحانات جهشی یازدهم کسب کنند ، از سال بعد وارد پایه دوازدهم خواهند شد.

لازم به ذکر است که با درخواست جهش تحصیلی هشتم به دهم و نهم به یازدهم موافقت نمی شود. به عبارتی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم فقط می توانند پایه یازدهم را جهشی بخوانند.

مرتبط بخوانید : امتحانات جهشی کی برگزار می شود

سوالات شما

  • بهترین پایه برای جهشی خواندن کدام پایه است؟

بهترین پایه برای جهشی خواندن ، پایه های ابتدایی است.

  • در هر مقطع چند بار می توان جهشی خواند؟

دانش آموزان در کل دوران تحصیل خود می توانند سه بار و در هر مقطع (ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم) یکبار جهش تحصیلی داشته باشند.

  • آیا پایه دوازدهم را می توان جهشی خواند؟

خیر ، جهش تحصیلی پایه دوازدهم امکان پذیر نیست.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام جهشی

ثبت نام جهشی 📞 صفر تا صد ثبت نام جهش تحصیلی 1403

ثبت نام جهشی مورد تقاضای دانش آموزانی است که تمایل دارند یکی از پایه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر