از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

هر ترم دانشگاه چند ماه است 📞 راهنمای مدت زمان هر ترم دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

هر ترم دانشگاه چند ماه است

معمولا دانشجویان ورودی جدید دانشگاه ها اطلاعات زیادی از نحوه ترم بندی و مراحل تحصیل در دانشگاه ندارند اینکه هر ترم دانشگاه چند ماه است و در هر ترم چه دروسی را باید بردارند و پس از چند ترم فارغ التحصیل می شوند از جمله سوالاتی است که در ذهن آن ها نقش بسته است. دانشجویان ورودی دانشگاه های شهریه پرداز نیز معمولا سوالاتی در مورد شهریه دانشگاه برای هر ترم و نحوه پرداخت شهریه دارند که در ادامه این مطلب تمام این موارد بررسی شده اند.

شما عزیزان میتوانید پاسخ هر گونه سوال و ابهام خود را در مورد تحصیل در دانشگاه از جمله

انتخاب واحد ، زمان شروع کلاس ها ، امتحانات دانشگاه ، نحوه پرداخت شهریه و … از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما جویا شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

هر ترم دانشگاه چند ماه است ؟

ممکن است شما پذیرفته شده یکی از دانشگاه های آزاد ، دانشگاه افسری ، دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه علمی کاربردی ، دانشگاه سراسری ، دانشگاه روزانه و دولتی و دانشگاه پردیس و قبول شده در رشته های پزشکی ، رشته های علوم انسانی ، رشته های ریاضی فیزیک و فنی مهندسی ، رشته های هنر و رشته های زبان باشید.

در دانشگاه عنوان سال تحصیلی وجود ندارد و فقط از ترم استفاده می شود مثلا دانشجوی ترم یک ، ترم دو و … هر سال دانشگاه شامل دو ترم است که ترم اول از ابتدای مهر ماه شروع شده و تا اواسط دی ماه است و ترم دوم از بهمن ماه شروع شده و تا پایان خرداد ماه می باشد. پس در پاسخ به سوال هر ترم دانشگاه چند ماه است ، می توان گفت هر ترم شامل چهار ماه و 16 هفته آموزشی می باشد.

مرتبط بخوانید : هر ترم دانشگاه پیام نور چند ماه است  و هر ترم دانشگاه علمی کاربردی چند ماه است

هر ترم دانشگاه در مقطع کاردانی چند ماه است

مقطع کاردانی شامل دو دوره تحصیلی پیوسته و ناپیوسته می باشد که هر ترم آن شامل 16 هفته آموزشی و به عبارتی 4 ماه می باشد. تحصیل در مقطع کاردانی دو سال تحصیلی را شامل می شود و دانشجو پس از گذراندن تمام واحد های درسی رشته تحصیلی خود ، با دریافت مدرک فوق دیپلم فارغ التحصیل می گردد.

مقطع کاردانی پیوسته از نظر طول دوره تحصیل هیچ تفاوتی ندارند و تنها فرق آنها در داوطلبان مجاز به ثبت نام می باشد. پذیرش در دوره کاردانی پیوسته عمدتا از میان داوطلبان دارای دیپلم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش می باشد اما ورود به مقطع کاردانی ناپیوسته با دیپلم رشته های نظری امکان پذیر است.

هر ترم دانشگاه چند ماه است

هر ترم دانشگاه در مقطع کارشناسی چند ماه است

مقطع کارشناسی پیوسته همچون مقطع کاردانی از دو دوره تحصیلی پیوسته و ناپیوسته تشکیل شده است ولی مقطع کارشناسی پیوسته 4 سال زمان تحصیل و مقطع کارشناسی ناپیوسته 2 سال زمان تحصیل دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته فقط برای داوطلبانی مجاز است که مدرک فوق دیپلم دارند و اگر شما دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی دارید می توانید وارد دوره کارشناسی پیوسته شوید که 4 ساله است.

دانشجویان با توجه به مقطعی که تحصیل می کنند ، به ازای هر ترم تحصیل شهریه پرداخت خواهند کرد و با در نظر گرفتن اینکه هر سال از دو ترم تشکیل می شود ، دانشجو در هر سال دو بار شهریه پرداخت خواهد کرد. انتخاب واحد در ترم تابستان نیز اجباری نیست اما در صورت اخذ ترم تابستان ، میزان شهریه کمتر خواهد بود.

امتحانات دانشگاه

امتحانات پایان ترم نوبت اول در اواخر دی ماه و امتحانات پایان ترم نوبت دوم در اواخر خرداد ماه برگزار می شود. پس از هر ترم حدود 20 روز تعطیلی دارید. ترم تابستان نیز شامل 6 هفته آموزشی اختیاری است و دانشجویان می توانند با اخذ ترم تابستان دروس بیشتری را گذرانده و در نتیجه زودتر فارغ التحصیل شوند و در غیر این صورت کل تابستان تعطیل هستید.

دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پس از 4 ترم و دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته پس از 8 ترم فارغ التحصیل می شوند. البته برای هر یک از دوره های تحصیلی مذکور سقف مجاز تحصیلی وجود دارد و دانشجویان با شرایط خاص می توانند حداکثر 2 ترم بیشتر بگذرانند.

برای اطلاع از تفاوت دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و همچنین اطلاع از شرایط افزایش ترم تحصیلی می توانید از مشاوران مرکز مشاوره ” پاسخ با ما “ راهنمایی دریافت کنید.

هر ترم دانشگاه چند ماه است

هر ترم دانشگاه چند ماه و چند واحد است ؟

برای هر درس در دانشگاه تعداد واحد در نظر گرفته شده است مثلا اکثر دروس عمومی و معارف 2 واحدی و دروس نظری و تخصصی 3 واحدی و بعضا 4 واحدی هستند. شما در هر ترم مجازید حداقل 14 و حداکثر 24 واحد درسی با توجه به معدل ترم قبل خود اخذ کنید.

دانشجویان با معدل کمتر از 12 مجاز به اخذ حداکثر 14 واحد درسی ، دانشجویان با معدل مابین 12 الی 17 مجاز به اخذ حداکثر 20 واحد درسی و دانشجویان با معدل بیش از 17 می توانند حداکثر 24 واحد درسی را بگیرند.

برای انتخاب واحد باید از یک هفته قبل با کمک چارت درسی و رعایت دروس پیش نیاز ، برنامه خود را بر حسب روز هایی که می توانید در دانشگاه حضور داشته باشید ، تنظیم کنید و در زمان انتخاب واحد نیز باید بسیار سریع عمل کنید. زیرا معمولا ظرفیت دروس بسیار کم است و باید بتوانید سریع تر از دانشجویان دیگر درس مورد نظر خود را بردارید.

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد فراگیر هنر - راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و آزاد

پس از انتخاب واحد از طریق پروتال دانشجویی خود و در قسمت برنامه هفتگی ، می توانید مشاهده کنید که در چه ساعات و چه روز هایی کلاس دارید مثلا روز دوشنبه از ساعت 11 الی 12/30 تاریخ اسلام و … معمولا ساعت کلاسی دروس عمومی و معارف ، 1/15 و دروس تخصصی 2/30 است.

در اکثر دانشگاه ها ، اگر دانشجو بیش از 3 جلسه غیبت در یک درس داشته باشد ، توسط واحد آموزش آن درس برای او حذف می شود. البته بعضی دانشگاه ها مثل دانشگاه پیام نور در این مورد شرایط سخت گیرانه ندارند و حتی دانشجوی این دانشگاه می تواند فقط در امتحانات پایان ترم حضور یابد.

هر ترم دانشگاه آزاد چند ماه و هزینه هر ترم تحصیل چقدر است ؟

هر ترم دانشگاه چند ماه است - راهنمای مدت زمان هر ترم دانشگاه ها

شهریه هر ترم دانشگاه چقدر است و تا چه زمانی فرصت داریم تا شهریه را پرداخت کنیم ؟ میزان شهریه دانشگاه ها متفاوت است و شما می توانید برای اطلاع از شهریه دقیق رشته خود و شرایط وام شهریه و تخفیفاتی که برای دانشجویان با شرایط خاص وجود دارد ، از مشاوران پاسخ با ما راهنمایی بگیرید.

در مورد شرایط دریافت وام شهریه و تخفیفات شهریه سوالی دارید ؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

  • شهریه هر ترم دانشگاه آزاد در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی حدود 15 الی 20 میلیون تومان می باشد.
  • شهریه دانشگاه آزاد در رشته های پیراپزشکی همچون پرستاری ، مامایی ، هوشبری و … حدود 10 الی 12 میلیون تومان می باشد.
  • شهریه هر ترم دانشگاه آزاد در رشته های انسانی همچون حسابداری ، روانشناسی  ، مدیریت بازرگانی و … حدود 2/5 الی 4 میلیون تومان می باشد.
  • شهریه دانشگاه آزاد در رشته های تجربی همچون شیمی کاربردی ، شیمی محض ، زیست شناسی جانوری و … 3 الی 4/5 میلیون تومان می باشد.
  • شهریه دانشگاه آزاد در رشته های ریاضی و فنی مهندسی همچون مهندسی برق ، مهندسی پزشکی ، مهندسی مکانیک و … حدود 5 الی 6  میلیون تومان می باشد.

اما قانون ثابتی که برای شهریه دانشگاه آزاد ، دانشگاه علمی کاربردی ، دانشگاه سراسری ، دانشگاه پردیس و پیام نور وجود دارد این است که دانشجو پیش از انتخاب واحد باید شهریه را کامل تسویه کند و در غیر این صورت نمی تواند وارد ترم بعدی شود مگر اینکه با واحد امور مالی دانشگاه به توافق رسیده باشد و با ارائه چک یا تعهد نامه ، در طول ترم شهریه را پرداخت نماید.

هر ترم دانشگاه پیام نور چند ماه و هزینه هر ترم تحصیل چقدر است ؟

در دانشگاه پیام نور میزان شهریه دانشجویان کمتر از دانشجویان دانشگاه های آزاد و پردیس خودگردان است و کمتر بودن هزینه تحصیل باعث شده است که بسیاری از داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه باشند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در دانشگاه ها پیام نور تنوع رشته ها کمتر است و همچنین مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته در این دانشگاه برگزار نمی شود و تمام رشته ها مربوط به دوره کارشناسی پیوسته هستند.

  • شهریه هر ترم دانشگاه پیام نور در رشته های علوم انسانی همچون حسابداری ، روانشناسی  ، مدیریت بازرگانی و … حدود  1/5 الی 2 میلیون تومان می باشد.
  • شهریه دانشگاه پیام نور در رشته های تجربی همچون شیمی کاربردی ، شیمی محض ، زیست شناسی جانوری و … حدود 2 الی 2/5 تومان می باشد.
  • شهریه دانشگاه پیام نور در رشته های ریاضی و فنی مهندسی همچون مهندسی برق ، مهندسی پزشکی ، مهندسی مکانیک و … حدود 2/5 الی 4 میلیون تومان می باشد.

نکاتی برای ترم اولی های دانشگاه

هر ترم دانشگاه چند ماه است

بسیاری از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه ها از نحوه ثبت نام و ورود به دانشگاه اطلاعی ندارند. پس از آنکه نتایج کنکور یا ثبت نام بدون کنکور مشخص شد ، تمام دانشگاهها زمانبدی ثبت نام حضوری را مشخص می کنند و شما باید با مراجعه به سایت دانشگاهی که آنجا قبول شده اید ، با توحه به تاریخی که مشخص شده است ، مدارک لازم را تهیه کنید و سپس به صورت حضوری به دانشگاه بروید.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402 📞 راهنمای شرکت در تکمیل ظرفیت

مدارکی که باید تحویل دهید عبارتند از :

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • فرم پیش ثبت نام اینترنتی در سایت
  • کارنامه قبولی سازمان سنجش اگر در رشته های با کنکور پذیرفته شده اید
  • کارنامه قبولی رشته های بدون کنکور
  • 6 الی 12 قطعه عکس
  • ریز نمرات سال آخر تحصیلی

سایت پیش ثبت نام اینترنتی هر یک از دانشگاه ها متفاوت است و تعدادی از آن ها به شرح زیر می باشند :

  • دانشگاه روزانه : سایت گلستان
  • دانشگاه پیام نور : سایت گلستان
  • دانشگاه فرهنگیان : سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه آزاد : سایت آموزشیار دانشگاه آزاد
  • دانشگاه علمی کاربردی : سامانه هم آوا ( hamava )

در صورت تمایل می توانید برای اطلاع از نحوه انتخاب واحد و پرداخت شهریه در سامانه سیدا ، سما لایو ، hamava علمی کاربردی و سایت دانشگاه سما و سایر سامانه ها و همچنین آگاهی از شرایط معرفی به استاد ، دریافت چارت درسی رشته خود و اطلاع از دروس پیش نیاز ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ” پاسخ با ما “ تماس بگیرید تا راهنمایی شوید. با کلیک بر روی لینک های ترم دوم دانشگاه از کی شروع می شود و از کجا بفهمیم ورودی مهریم یا بهمن نیز می توانید اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

مرتبط بخوانید : هر ترم داروسازی چند ماه است

آشنایی با محیط دانشگاه برای ترم اولی ها

اکثر دانشگاه ها شامل چند دانشکده هستند مثلا دانشکده برق ، دانشکده حقوق و علوم انسانی ، دانشکده علوم پزشکی ، دانشکده حسابداری و مدیریت ، دانشکده هنر و معماری و …  دروس تخصصی هر یک از رشته ها در دانشکده های مربوطه برگزار می شود ولی دروس عمومی ممکن است در سایر دانشکده ها نیز اجرا شوند. یعنی شما با سایر دانشجویان رشته های دیگر در دروس عمومی مشترک هستید و در یک کلاس درس میخوانید اما در دروس اختصاص کلاس های جداگانه دارید.

برای پیدا کردن کلاس های درس خود باید برنامه هفتگی خودتان را در سایت دانشگاه بررسی کنید در مقابل هر درس ساعت و شماره کلاس درج شده است. مثلا درس اصول حسابداری یک در دانشکده مدیریت کلاس 208 از ساعت 8 الی 10 صبح ، درس انقلاب اسلامی از ساعت 10/30 الی 12 در کلاس 310 دانشکده فنی مهندسی و سایر دروس نیز به همین صورت و شما باید مطابق با زمانبندی که در جدول برنامه درسی درج شده است ، در کلاس ها حضور داشته باشید.

علاوه بر ساختمان دانشکده ها ، اکثر دانشگاه ها شامل کتابخانه ، سلف سرویس ، نماز خانه بانوان و آقایان و تعدادی دیگر ساختمان می باشند که می توانید در زمان های بیکاری و بین کلاس ها ، اوقات خود را بگذرانید.

مشاوره ثبت نام و تحصیل در دانشگاه 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد شرایط متفاوتی دارد و رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه ها فرق می کنند. شما برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در هر یک از این دانشگاه ها نیاز به اطلاعات کاملی دارید و باید درباره شرایط پذیرش ، شرط معدل و … آگاهی کسب کنید.

برخی از رشته های بدون کنکور عبارتند از :

  • رشته مهندسی صنایع
  • رشته مهندسی معدن
  • رشته علوم کامپیوتر
  • رشته مهندسی اپتیک و لیزر
  • رشته مهندسی شیمی
  • رشته مهندسی کامپیوتر
  • رشته مهندسی مکانیک
  • رشته فیزیک مهندسی
  • رشته مهندسی نساجی
  • رشته زیست شناسی گیاهی
  • رشته زیست شناسی جانوری
  • رشته شیمی کاربردی
  • رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • رشته شیمی کاربردی
  • رشته شیمی محض
  • رشته اقتصاد
  • رشته هتلداری
  • رشته آموزش زبان انگلیسی
  • رشته زبان و ادبیات انگلیسی
  • رشته مترجمی زبان انگلیسی
  • رشته نقاشی ایرانی
  • رشته مرمت آثار تاریخی
  • رشته کتابت و نگارگری
  • رشته علوم و مهندسی محیط زیست
  • رشته فیزیک
  • و …

رشته های بدون کنکور فوق را می توانید در دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور و آزاد بیابید و حتی دانشگاه علمی کاربردی نیز برخی از رشته های مذکور را ارائه می دهد.

شما عزیزان می توانید تمام سوالات خود را راجع به ثبت نام بدون کنکور و با کنکور در دانشگاه های مختلف ، از مشاوران مرکز تحصیلی پاسخ با ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق و کامل راهنمایی شوید. همچنین اگر در زمینه انتخاب واحد ، پرداخت اینترنتی شهریه ، شرکت در امتحانات و … سوالی دارید ، مشاوران آماده راهنمایی شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

  • هر ترم دانشگاه چند ماه است ؟

هر ترم دانشگاه شامل 16 هفته آموزشی و 4 ماه است.

  • در هر ترم چند واحد درسی می توان اخذ کرد ؟

دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی با توجه به معدل ترم قبل خود می توانند 14 الی 24 واحد درسی اخذ کنند.

  • آیا ترم تابستان اجباری است ؟

ترم تابستان به صورت اختیاری در دانشگاه ها ارائه می شود تا دانشجویانی که می خواهند زودتر فارغ التحصیل شوند ، در ترم تابسنان نیز چند واحد درسی بگذرانند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دکتری بدون آزمون علمی کاربردی

دکتری بدون آزمون علمی کاربردی 📞 شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های دایر در کشور است که به دلیل شرایط …

119 نظر

  1. سلام کسی که رشته های فنی هستش و قصد داره در رشته ی مدیریت تحصیل کند چه مراحلی باید بگذرونه؟

    • با سلام. اگر قصد دارید در دانشگاه های روزانه و در دوره کارشناسی تحصیل کنید باید در کنکور سراسری شرکت کنید اما اگر قصد تحصیل در سایر دانشگاه ها مثل دانشگاه آزاد ، پیام نور و علمی کاربردی را دارید ، می توانید بدون کنکور نیز وارد این رشته شوید.
      البته اگر مدرک لیسانس دارید ، می توانید با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد نیز به رشته مدیریت تغییر رشته دهید. در کنکور ارشد 99 تعدادی از رشته های مدیریت به صورت شناور ارائه شده بودند. توصیه می شود برای اطلاعات جامع تر ، با مشاوران تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید.

  2. سلام وقتتون بخیر
    برای کنکور۱۴۰۰من که متولد بهمن ۷۶ هستم میتونم برای تربیت معلم بخونم؟

    • با سلام. امسال برای اولین بار شرط سنی دانشگاه فرهنگیان به 24 سال افزایش یافت و اگر در کنکور 1400 نیز شرط سنی همان 24 سال باشد ، می توانید وارد این دانشگاه شوید.

    • شهریه دانشگاه آزاد رشته پزشکی تو همه شهرها مبلغش همینه؟و اینکه باید حتما در روزانه مجاز باشیم تا آزاد پزشکی بخونیم؟

    • با سلام. شهریه مصوب اکثر دانشگاه های آزاد علوم پزشکی یکسان است ولی ممکن است با توجه به استان محل دانشگاه و امکانات و سطح علمی دانشگاه ، میزان شهریه 1 الی 2 میلیون کاهش و افزایش داشته باشد. در خصوص سوال دوم نیز باید بدانید که مجاز شدن یا نشدن به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ارتباطی به دانشگاه آزاد ندارد.

    • سلام
      من امسال رشته حقوق دانشگاه آزاد قبول شدم
      ثبت نام کردم همه چی اوکیه
      اسمم تو سایت دانشگاه آزاد هست
      اما دانشگاه هنوز برام انتخاب واحد نکرده
      مشکل چیه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام.‌ نگران نباشید ، تا چند روز آینده انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید تکمیل خواهد شد.

  3. باسلام
    از سایت خیلی خوبتون ممنو ن که بیشتر سوالاتمو پاسخ داد

  4. سلام.خسته نباشین.من دیپلم ریاضی فیزیک دارم و توی کنکور مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه گرگان قبول شدم ولی نمیخوام اونجابرم و میخوام دانشگاه آزاد رشته کاردانی کامپیوتر بخونم.آیا میتونم کاردانی بخونم یا نه؟؟؟؟
    برای انصراف از دانشگاه گرگان باید کاری انجام بدم؟؟
    چون هنوز ثبتام هم نکردم.

    • با سلام. پذیرفته شدگان دانشگاه های روزانه حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه، به مدت یکسال از شرکت در کنکور و انتخاب مجدد دانشگاه های روزانه محروم هستند ولی برای ثبت نام در سایر دانشگاه ها مشکلی ندارند. شما می توانید با ارائه مدرک دیپلم خود وارد رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد شوید. اگر مدرک دیپلم شما نظام جدید است ، امکان ثبت نام در مقطع کارشناسی پپوسته را نیز دارید ولی اگر دیپلم نظام قدیم دارید ، باید مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز ارائه دهید تا وارد مقطع کارشناسی شوید و در غیر این صورت می توانید در رشته های دوره کاردانی ثبت نام نمایید. جهت توضیحات بیشتر و انجام ثبت نام اینترنتی دانشگاه ، توصیه می شود با مشاوران تماس بگیرید.

  5. افسانه صالحی

    باعرض سلام وخسته نباشید ایا امکان این هست در رشته ای در دانشگاه آزاد ثبت نام کرد ولی بخاطر شرایط شخصی خیلی کم سر کلاس حاضر شد وبیشتر از طریق انلاین کلاسها رو دنبال کرد وبیشتر برا امتحانا به دانشگاه رفت. چون رشته ای میخوام رو توی دانشگاه آزاد ونزدیک محل زندگیم قبول شدم. با تشکر

    • با سلام. در حال حاضر که کلاس های دانشگاه آزاد به صورت آنلاین و از طریق سامانه مربوطه برگزار می شود و دانشجویان ملزم به حضور در کلاس های آنلاین هستند زیرا 10 نمره پایانی هر دانشجو بر اساس فعالیت کلاسی و حضور او تعیین می شود. در کلاس های حضوری نیز بیشتر از سه جلسه غیبت ، باعث حذف دانشجو می شود مگر اینکه با اساتید خود صحبت کنید تا عدم حضور شما را در کلاس به دلیل شرایط خاصی که دارید ، تایید کنند.

  6. با سلام .اگه داروسازی دانشگاه ازاد قبول بشیم وبخوایم برای کنکورسال بعد دوباره بخونیم میشه مرخصی تحصیلی بگیریم و اگه مرخصی تحصیلی ندن میتونیم فقط واحدهای نظری رو برداریم وواحدهای عملی روبرنداریم؟

    • با سلام. دانشجویان ترم اول مجاز به دریافت مرخصی نیستند مگر در شرایط خاص و موافقت دانشگاه. پس لازم است در این خصوص با دانشگاه خود تماس بگیرید. در ضمن انتخاب واحد دانشجویان ترم اول معمولا توسط خود دانشگاه انجام می گیرد و دانشجو اختیاری در انتخاب دروس نظری یا عملی ندارد.

  7. سلام برای انصراف از دانشگاه روزانه منظورتان از یک سال 2ترم هستش یا 12ماه مثلا من امسال دانشگاه روزانه کرمان رشته تربیت بدنی قبول شدم می تونم واسه کنکور سال آینده اگه حقوق روزانه آوردم بخونم ممنونم

    • با سلام. پذیرفته شدگان دانشگاه های روزانه سال 99 حتی در صورت ثبت نام یا عدم ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده ، در سال 1400 از ورود به دانشگاه روزانه محروم هستند اما می توانند وارد سایر دانشگاه ها شوند بنابراین شما در سال آینده نمی توانید وارد دانشگاه روزانه شوید.

  8. سلام من امسال رشته ادبیات دانشگاه ملی اوردم ولی دوست دارم در کنارش مدیریت بازرگانی پیام نور هم بخونم ب نظرتون شدنی هست یا کسی رو میشناسین ک اینکار رو کردع باشه

    • با سلام. دانشجویان دانشگاه های روزانه می توانند به شرط انتخاب رشته های دانشگاه پیام نور ، تحصیل همزمان در دو رشته داشته باشند.

  9. سلام من دیپلم فنی حرفه ای رشته صنایع دارم میتونم برای دی ماه توی کارشناسی ثبت نام کنم یا باید اول برم کاردانی؟لطفا جواب بدین ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام جدید دارید ، می توانید وارد مقطع کارشناسی پیوسته شوید اما اگر مدرک دیپلم شما نظام قدیم است ، ابتدا باید مدرک کاردانی دریافت کنید و سپس وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوید.

  10. سلام خسته نباشین
    میخواستم ببینم شهریه هایی که توی سایت نوشته شده برای همین امسال هستش؟ بعد اینکه اگر بخوایم مامایی یا مثلا مهندسی پزشکی بخونیم توی دانشگاه آزاد ترمی چقدر میشه؟
    بعد اگر بخوایم وارد دانشگاه پیام نور بشیم شرایط داره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شهریه های درج شده در مطلب برای سال جدید است. شهریه رشته مامایی در دانشگاه آزاد میانگین 5 میلیون تومان و شهریه رشته مهندسی پزشکی نیز حدود 2/5 میلیون تومان به ازای هر ترم است. برای ورود به دانشگاه پیام نور نیز می توانید از طریق شرکت در کنکور سراسری و یا ثبت نام رشته های بدون کنکور اقدام کنید که در ثبت نام بدون کنکور ، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید الزامی است.

  11. سلام . من دانشجوی ترم 3 هستم و ترمم رو به اتمامه. ورودی 98 هستم و روزانه ( دانشجوی مترجمی). میخواستم ببینم چه زمانی میتونم لیسانس بگیرم…یعنی چه سالی؟ و اینکه من شنیده بودم 7 ترمه

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر بخواهید در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شوید ، در شهریور ماه سال 1402 فارغ التحصیل خواهید شد. بله امکان اینکه در 7 ترم بتوانید مدرک خود را دریافت کنید وجود دارد ولی به شرطی که در هر ترم تعداد دروس بیشتری بردارید. اگر معدلتان الف است می توانید با اخذ 24 واحد درسی در هر ترم و همچنین برداشتن ترم تابستان ، در 7 ترم فارغ التحصیل شوید.

  12. سلام،میخواستم بدونم فرق گرفتن مدرک در رشته کارشناسی پیوسته در دانشگاه پیام نور و آزاد چه قدره یعنی چند سال طول میکشه؟ واینکه میگن دانشگاه پیام نور میتونی تو کلاسا شرکت نکنی خوبه یا بد؟ ینی به درست لطمه نمیزنه؟درکل غیر هزینش پیام نور بهتره یا آزاد به نظر شما

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت مدرک کارشناسی پیوسته هر رشته ای چه در دانشگاه پیام نور و چه در دانشگاه ازاد باید 8 ترم یعنی 4 سال تحصیل کنید و تفاوتی ندارند. البته اگر در هر ترم دروس بیشتری اخذ کنید ، این امکان فراهم است که سریع تر یعنی در 6 یا 7 ترم فارغ التحصیل شوید.
      دانشگاه پیام نور نسبت به حضور دانشجویان در کلاس درس شرایط سخت گیرانه ای ندارد و دانشجو می تواند بدون حضور در کلاس و فقط با تهیه کتاب ها و جزوات ، در این دانشگاه تحصیل کند و فقط در امتحانات پایان ترم حضور داشته باشد اما مطمئنا با حضور در کلاس ها و بهره مندی از توضیحات استاد ، مباحث را بهتر متوجه می شوید.

      برای مقایسه دو دانشگاه آزاد و پیام نور باید بدانیم که شرایط شما به چه صورت است آیا امکان حضور در کلاس را دارید یا خیر ، شاغل هستید یا خیر ، اعتبار مدرک برای شما مهم است یا خیر ، در کدام استان و شهر سکونت دارید ، کدام دانشگاه به شما نزدیک تر است ، رشته مورد تقاضای شما در کدام یک از دانشگاه ها ارائه می شود و … که توصیه می شود برای دریافت مشاوره در این خصوص ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

  13. سلام خسته نباشید
    پیوسته و نا پیوسته یعنی چی؟

  14. سلام
    دوره کارشناسی پیوسته مهندسی مکانیک یا شیمی را حداقل در چند ترم میتوان گذراند؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. طول دوره تحصیل مجاز رشته های دوره کارشناسی پیوسته 8 ترم و یا همان 4 سال است اما دانشجو می تواند با اخذ دروس بیشتر در ترم های پایین تر که دروس سبک تر هستند ، طول دوره تحصیل خود را به 7 یا 6 ترم نیز کاهش دهد.

  15. سلام وقت بخیر
    من دوازدهم انسانی ام
    دانشگاه آزاد واحد مشهد رشته حسابداری رو بدون کنکور داره؟
    شهریه هر ترمش چقدره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شهریه هر ترم رشته حسابداری در دانشگاه آزاد حدود 1/5 میلیون تومان است و برای اطلاع از اینکه این رشته در دانشگاه مشهد ارائه خواهد شد یا خیر ، باید منتظر انتشار دفترچه مربوط به مهر سال 1400 باشیم. لطفا با مشاوران در تماس باشید و موضوع را پیگیری کنید.

  16. درود وقت بخیر واسه ثبت نام اولیه ورودی بهمن اقدام کردم کد دانشجویی دریافت کردم..فقط وقتی واردسایت گلستان میشم یه گزینه هست کد امکان میخواد وارد سایت بشم چی بنویسم واسه کد امکان لطفا راهنمایی کنید ممنون🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با کارشناسان تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید تا بهتر راهنمایی شوید.

      تماس از استان تـهران: 9092301611

      تماس از سراسر کشور: 9099071612

  17. سلام وقت بخیر
    پدر من خیلی علاقه داره بچه هاش همکار خودش بشن
    منم بدون اینکه بدونم به چی علاقه دارم و تو چی استعداد دارم رشته ریاضی رو انتخاب کردم و الان پایه یازدهم هستم.
    میشه یه راه‌حل بزارین جلوم
    میترسم تو دانشگاه کم بیارم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه ، حتما با مشاوران ارشد ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید.

      تماس از استان تـهران: 9092301611

      تماس از سراسر کشور: 9099071612

  18. خیلی ممنونم مقالتون به دردم خیلی خورد دستتون درد نکنه

  19. سلام شهریه دانشگاه آزاد برای رشته های زبان و هنر میدونین چقدره؟

  20. سلام شهریه دانشگاه آزاد برای رشته های زبان و هنر میدونین چقدره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا نام رشته های مد نظر خود را ذکر بفرمایید.

  21. سلام خسته نباشید من درسال ۱۴۰۰ کنکور بیاد بدم میخواستم بدونم اگه دانشگاه تربیت معلمو انتخاب کنم همزمان با اون میتونم مهندسی عمرانم انتخاب کنم و جفتشو بخونم در دانشگاه

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر تحصیل همزمان در یک دانشگاهی دیگر با دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر نیست.

  22. مریم خاتمی

    سلام وقت بخیر دانشگاه ازاد حقوق ترمی چقد هس؟ و ایا برای اینکه بتونیم ازاد یا پیام نور بریم باید دانشگاه قبول شیم؟

  23. سلام وقت بخیر دانشگاه ازاد حقوق ترمی چقد هس؟ و ایا برای اینکه بتونیم ازاد یا پیام نور بریم باید دانشگاه قبول شیم؟

  24. سلام ،خواستم بپرسم اگر در کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه ازاد مجاز نشده باشم با این حال ممکن هست مثلا رشته پرستاری آزاد بخونم؟ ممکن درمورد مجاز بودن یا نبودن دانشگاه آزاد توضیح مختصری بدین

  25. سلام ،زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و پیام نور ،علمی کاربردی ،چه موقع هست؟و از کجا مطلع بشیم ؟ممکن راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه ها برای ورودی مهر ماه معمولا از اواخر مرداد ماه اغاز میشود. برای پیگیری تاریخ دقیق ثبت نام با مشاوران ما در ارتباط باشید.

  26. سلام وقت بخیر.
    من دوازدهم تجربیم امسال انتخاب رشته دارم خواستم بدونم برای رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد بهتره یا دانشگاه پیام نور؟ و شهریه هر کدوم چقدره؟ هر ترم دانشگاه چند ماه است ؟

    • پاسخ با ما

      سلام ریحانه عزیز. هر دو دانشگاه مدرک معتبر ارائه می دهند ولی از نظر میزان شهریه ، شهریه دانشگاه پیام نور کمتر است.

  27. مهدیس باباخانی

    سلام خسته نباشید
    یک سوال داشتم اینکه اگر در کارشناسی پیوسته ما زودتر از 8 ترم تموم کنیم مزیتی برامون داره ؟
    و اگر کسی 9 ترمه یا 10 ترمه تموم کنه این در مدرک ش گفته میشه و به ضررشه ؟

    • پاسخ با ما

      سلام دوست عزیز. خیر مزیت خاصی ندارد و زودتر میتوانید وارد مقاطع بالاتر شوید. بهتر است در هشت ترم تمام واحد های درسی را بگذرانید.

  28. سلام
    شهریه رشته مترجمی زبان انگلیسی
    در دانشگاه آزاد و پیام نور رو میشه بگید برای سال 1400

  29. سلام و خسته نباشید. من پیش دانشگاهی نظام قدیم خوندم و بخاطر شرایط خاص کنکور شرکت نکردم میخواستم بدونم من کاردانی پیوسته هستم یا نا پیوسته و اینکه برای ثبت نام ترم اول کی باید اقدام کنم دانشگاه آزاد. برای ترم اول مهر، الان میشه ثبت نام کرد. هر ترم دانشگاه چند ماه است

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما با مدرک پیش دانشگاهی می توانید در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنید. تاریخ ثبت نام هنوز اعلام نشده است اما احتمالا از اواسط مردادماه تا اواخر شهریورماه باشد.

  30. اتنا طاهری فرد

    سلام خسته نباشید من تازه میخوام انتخاب رشته کنم میخواستم بدونم اگه در دانشگاه آزاد درس بخونیم بقیه مقاطع رو میشه در دانشگاه های دولتی و روزانه درس خوند ؟ یا امکانش نیست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های روزانه تحصیل کنید و مشکلی وجود ندارد.

    • سلام…من موقع ثبت نام کنکور برای دانشگاه آزاد و پیام نور ثبت نام نکردم…حالا در کارنامه زده مجاز به انتخاب رشته از ازاد و پیام نور…این یعنی میتونم برم یا خیر ؟؟و اگر میتونم باید چطور اقدام کنم؟آیا دفترچه متفاوتی داره؟لطفا توضیح بدین

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را در سایت azmoon.org انجام دهید. برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور نیز باید در سایت سنجش هزینه بپردازید و سریال انتخاب رشته تهیه کنید. برای راهنمایی کامل و انجام انتخاب رشته خود توسط مشاوران ، می توانید تماس بگیرید.

  31. من موقع ثبت نام آزاد و پیام نور و نزدم
    الان زده مجازم ک انتخاب رشته کنم….حالا میتونم انتخاب رشته کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور لازم است در سایت سازمان سنجش هزینه بپردازید و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در سایت azmoon.org اقدام کنید.

  32. با سلام. من دیپلمه گرافیک فنی حرفه ای دارم و میخوام رشته روانشناسی دانشگاه ازاد ثبت نام کنم کارشناسی پیوسته. امکانش هست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر مدرک دیپلم نظام جدید دارید ، بله می توانید وارد مقطع کارشناسی پیوسته شوید ولی اگر مدرک دیپلم شما نظام قدیم است ، فقط امکان ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته را دارید.

  33. سلام وقتتون بخیر سوالی که دارم اینه که من شهریه دانشگاهم رو پرداخت کردم منتها چند جلسه از کلاسام گذشته و بهم گفتن هفته بعد کلاسام شروع میشه ولی برای من مشکلی پیش اومده نمیتونم شرکت کنم کلاسارو میخوام ورودیه بهمن برم اگه برم دانشگاه با وجود اینکه شهریه رو پرداخت کردم قبول میکنن که بهمن ماه کلاسارو شرکت کنم بدون کسری از شهریه ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر باید در ترم بهمن ماه شهریه این ترم را بپردازید و شهریه ترم مهر برگشت داده نمی شود.

  34. سلام من دیپلم فنی حرفه ای دارم سال ۹۶ میتونم دانشگاه آزاد ثیت نام کنم ؟ هر ترم دانشگاه چند ماه است ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید وارد مقطع کاردانی پیوسته شوید و هر ترم دانشگاه حدود 4 ماه و 16 هفته است.

  35. با درود و خسته نباشید و تشکر از پاسخ‌گویی شما، من دوازدهم هستم و رشته مکانیک میخوام برم، سه تا سوال داشتم، (1) در پاسخ یکی از دوستان نوشته بودید تعداد واحد ترم اول رو دانشگاه انتخاب میکنه، حالا میخواستم بدونم این ترم چند واحد داره ؟ و آیا امکان داره دانشگاه قبول کنه تعداد واحد بیشتری بردارم ؟ (2) ایا از ترم دوم در صورت داشتن نمره الف میشه 24 واحد برداشت ؟ (3) و ایا در تابستان هم میشه واحد برداشت ؟ اگر میشه حداکثر چند واحد ؟

    • پاسخ با ما

      باسلام. تعداد واحد های درسی ترم یک معمولا 20 واحد است و توسط دانشگاه انتخاب می شود.
      از ترم دو به بعد اگر معدل الف داشته باشید می توانید 24 واحد درسی اخذ کنید.
      امکان اخذ واحد درسی در ترم تابستان نیز وجود دارد و تعداد واحد ها در این ترم بستگی به دانشگاه محل تحصیل دارد مثلا ترم تابستان دانشگاه آزاد حداکثر 8 واحد درسی است.

  36. سلام خسته نباشید .. من دیپلم معماری دارم یعنی فنی حرفه ای بودم یک سال برای دانشگاه ثبت نام نکردم الان میخوام تغییر رشته بدم از معماری به روانشناسی دانشگاه پیام نور میتونم مستقیم برم کارشناسی پیوسته روانشناسی یا نه باید یک ترم یه رشته دیگه پاس کنم و از ترم جدید روانشناسی بخونم؟ هر ترم دانشگاه چند ماه است ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر مدرک دیپلم نظام جدید دارید می توانید وارد رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی پیوسته شوید و در غیر این صورت باید مدرک فوق دیپلم ارائه دهید.

  37. سلام
    در پایان هر ترم امتحان از کل کتاب خواهد بود؟ هر ترم دانشگاه چند ماه است

  38. سلام ببخشید تا لیسانس حسابداری باید کلا چند واحد پاس کرد؟؟؟؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. تعداد واحد های درسی رشته حسابداری در دانشگاه های مختلف متفاوت است

  39. ببخشید برای مقطع کاردانی هر ترم دانشگاه چند ماه هست ؟

  40. سلام وقت به خیر
    میخواستم بدونم مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات هم میتوان بدون کنکور ثبت نام کرد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور ارائه می شود.

  41. سلام من در یک ترم 14 واحد تونستم فقط بردارم مشکلی نداره؟

  42. سلام من دو سال نرفتم از شیشم امسال دیپلم گرفتم ولی ۱۹ سالمه باید برم سربازی میشه بعد سربازی ادامه داد

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله بعد از سربازی امکان ادامه تحصیل دارید

  43. سلام میخواستم بدونم اگه بخوایم هر ترم تو چهار ماه تموم بشه باید چند واحد برداشت ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. هر ترم شامل یک نیمسال تحصیلی است و تعداد واحدهای درسی مجاز برای دوره کاردانی و کارشناسی حداکثر 24 واحد (به شرط کسب معدل الف) می باشد

  44. سلام وقت بخیر من پارسال که کنکور ۱۴۰۰ دادم بدون اینکه تست زیاد کار کرده باشم رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد قبول شدم ثبت نام کردم و چند جلسه کلاس ها رو شرکت کردم اما بنا به دلایلی تصمیم گرفتم کنکور ۱۴۰۱ رو شرکت کنم . مشکلی برای ثبت نام در دانشگاه دیگه بعد از قبولی برام بوجود نمیاد؟ یعنی در سنوات تحصیلیم تاثیری داره یا خیر.
    ممنون از پاسخگویی تون

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای شرکت در کنکور مشکلی نخواهید داشت ولی لازم است انصراف خود را از دانشگاه آزاد قطعی کنید.

  45. سلام ببخشید شهریه رشته روانشناسی پیام نور چقدره؟؟؟ و هر ترم دانشگاه چند ماه است

    • پاسخ با ما

      با سلام. میزان شهریه رشته روانشناسی در پیام نور حدود 2 تا 2/5 می باشد.

  46. سلام من تو دانشگاه فنی دو ترم انتخاب واحد انجام دادم ولی به دانشگاه نرفتم باید چه کار بکنم آیا از دانشگاه اخراج می شوم

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه انتخاب واحد کرده اید ، انصراف برای شما در نظر گرفته نشده است

  47. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجو رشته هنر هستم میخواستم برای کارشناسی تغییر رشته بدم
    رشته علمی کاربردی حسابداری باید کنکور امتحان داد؟؟
    و اینکه مدرکم رو گرفتم میتونم مشغول ب کار شم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر قبولی در رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی کاملا بدون کنکور است و ورود به بازار کار نیز بستگی به مهارت های شما دارد

  48. سلام خسته نباشین
    یه سوال داشتم درسته که دانشگاه ازاد سال ۱۴۰۱ به صورت شرط معدل بالای معدل ۱۷؟

  49. سلام ممنون از مطالب آموزنده، آیا امکان داره کسی دوره ی لیسانس رو در مدت کمتر از چهار سال بگذرونه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله در صورت اخذ واحد های درسی بیشتر در ترم های پایین تر و برداشتن ترم تابستان ، می توان در 6 ترم به اتمام رساند

  50. سلام خسته‌ نباشید
    خیلی ممنون میشم اگه بتونید راهنمایی کنید
    من دانشجوی مهندسی دانشگاه ازاد هستم و قصد دارم تغییر رشته به پیراپزشکی دانشگاه آزاد شهر دیگه انجام بدم آیا میتونم بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور تغییر رشته بدم یا انصراف بدم ؟ یا باید از همین الان اقدام کنم ؟
    چقدر طول میکشه برای انصراف یا تغییر رشته ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ورود به رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد باید در کنکور تجربی شرکت کنید.

  51. سلام شهرینه دانشگاه آزاد هنر رشته طراحی لباس ترمی چنده؟

  52. سلام خسته نباشید ببخشید من انتخاب رشته کردم
    بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد پردیس شیراز
    برای رشته حقوق
    شهریه هر ترم چقدر هست
    من ورودی سال 1401 خواهم بود
    و اینکه من با معدل کل 15/82 و معدل کتبی نهایی 9/92 موفق به ثبت نام و پذیرش می شوم ؟…

  53. سلام . من نقاشی ارشد آزاد قبول شدم. مقدار شهریه رو لطفا بفرمایید. و اینکه زمان کلاس ها آخر هفته هست یا وسط هفته. من کارمند هستم و میخام بدونم بعد ثبت نام کنم..ممنون

  54. سلام اگ کسی ورودی بهمن باشه ولی بخواد مهر ماه وارد دانشگاه بشه میتونه مهر بره سر کلاسا؟

  55. سلام خسته نباشید من ترم 5 دانشگاه ازادم میخواستم بدونم میتونم همون رشته خودم از ترم یک شروع کنم بخاطر اینکه ورودی 99 هسدم هیچی از درس یاد نگرفتم فقط امتحان دادم قبول شدم ون بخاطر کرونا همش مجازی بود ؟

  56. سلام ممنون از مطالب آموزندتون
    میشه بدون اینکه کنکور زبان ژاپنی داد در دانشگاه رشته زبان ژاپنی رفت(یعنی کنکور زبان اینگلیسی بدم)؟ و اینکه قیمت ها در چه سطحی هستند؟ و ایا همه دانشگاه ها (ازاد) زبان ژاپنی دارند؟

  57. سلام خسته نباشید.
    من سا آخرمه رشته ساختمان تو فنی حرفه ای میخونم بدون کنکور میتونم برم معماری بخونم. ؟؟؟ و اینکه هر ترم دانشگاه چند ماه است

  58. عالی بود به خیلی از سوالام پاسخ داده بود

  59. سلام میخواستم بدونم اگر در دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه های ملی . در ۸ ترم نتوانستیم درس های خود را پاس کنیم و ۹ ترمِ یا ۱۰ ترمِ شویم آیا در مدارک فارغ التحصیلی درج می‌شود یا تاثیر خاصی بر ارزش مدرک تحصیلی دارد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. تاثیری بر ارزش مدرک تحصیلی ندارد اما قید می شود که به طور مثال در 10 ترم فارغ التحصیل شده اید.

  60. فاطمه رستمیان

    سلام خسته نباشید.من دیپلم نظام جدیدکاردانش دارم.۲۸سالمه.ومیخوام دانشگاه آزادتربیت معلمی ابتدایی بخونم.میتونم؟شهریش چقدره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید رشته آموزش ابتدایی کاردانی را بدون کنکور انتخاب کنید. شهریه حدود 3.5 میلیون تومان است.

  61. سلام ببخشید مزاحم شدم کسی که در ترم ۱ مشروط شه میتون ترم دو بره بی زحمت زود جواب بدین

    • پاسخ با ما

      با سلام. تعداد واحدهای درسی که می توانید انتخاب کنید محدود می شوند.

  62. وقت بخیر
    حداقل چند ترم باید بگذرونیم تا فارغ‌التحصیل بشیم؟ اگر ترم تابستانه برداریم و واحد هامون زودتر تموم بهش میتونیم در کمتر از 7 ترم فارغ بشیم یا امکانش نیست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر ترم تابستان اخذ کند و در هر ترم هم تا 24 واحد درسی را اخذ نمایید امکان فارغ التحصیلی در 6 ترم نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر