از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان 1402 – نحوه انتخاب رشته فرهنگیان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان

 

داوطلبان کنکوری که علاقه مند به قبولی در دانشگاه فرهنگیان هستند درباره نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان از مشاوران ما سوال می کنند سوالاتی مثل اینکه آیا نحوه اولویت بندی در شانس قبولی تاثیر دارد یا خیر و کد رشته های دانشگاه فرهنگیان را کدام بخش از فرم انتخاب رشته قرار دهیم ، شانس پذیرش بیشتر است ؟ همانطور که می دانید ، دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری هر 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان دانشجو پذیرش می نماید و به نسبت سایر دانشگاه ها شرایط متفاوت تری برای ثبت نام دارد از جمله این شرایط ، شرط سنی ، شرط معدل ، شرط کسب تراز بالای 65000 و … هستند. اما دارا بودن شرایط دانشگاه فرهنگیان به تنهایی کافی نیست و داوطلب برای شانس قبولی بیشتر خود باید انتخاب رشته را هم به درستی انجام دهد.

ما در ادامه این مطلب می خواهیم درباره نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان شما را راهنمایی کنیم. پس اگر شما هم در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید ، با ما همراه باشید.

برای پرسیدن سوالات خود در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان 1402 در شانس قبولی تاثیر دارد

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان با انتخاب رشته سایر دانشگاه های سراسری به صورت مشترک انجام می گیرد و هر داوطلب کنکوری می تواند در یک فرم انتخاب رشته حداکثر 150 کد رشته محل را درج نماید تا در آن رشته ای که دارای رتبه و شرایط لازم است ، پذیرفته شود. سیستم سازمان سنجش انتخاب های داوطلبان را از اولین اولویت بررسی می کند تا آخرین اولویت و اگر در یکی از اولویت ها رتبه لازم وجود داشته باشد ، سراغ انتخاب های بعدی نمی رود.

احتمالا این را هم بپسندید  ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 راهنمای کامل ترمیم معدل دانشگاه فرهنگیان

برای مثال فرض کنید داوطلبی از 150 انتخاب خود ، 90 انتخاب را تکمیل کرده است. سازمان سنجش فرم انتخاب رشته این داوطلب را از شماره یک بررسی می کند و تا شماره ای که داوطلب دارای رتبه لازم باشد ، بررسی را انجام می دهد. برای مثال اگر داوطلب در انتخاب 50 خود قبول شود ، دیگر انتخاب های بعد از 50 بررسی نمی شوند.

بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان در شانس قبولی تاثیر دارد ، لازم است بدانید که بله تاثیر گذار است و اگر به خوبی اولویت بندی نکنید ، شانس پذیرشتان را از دست می دهید.

مرتبط بخوانید : چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند و مشکلات عدم شرکت در مصاحبه فرهنگیان

نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان 1402 

قبولی در دانشگاه فرهنگیان با برگزاری مصاحبه همراه است و داوطلبان دارای شرایط لازم که در فرم انتخاب رشته کنکور خود ، رشته های دانشگاه فرهنگیان را قرار داده اند برای مصاحبه دعوت می شوند و پس از برگزاری مصاحبه ، پذیرفته شدگان نهایی مشخص می شوند.

عامل تاثیر گذار در افزایش شانس دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، نحوه اولوبت بندی در فرم انتخاب رشته است و دانشگاه ترجیح می دهد داوطلبانی را به مصاحبه دعوت کند که رشته های این دانشگاه را در انتخاب های اول فرم خود جای داده اند.

بنابراین اگر به قبولی در دانشگاه فرهنگیان علاقه دارید و می خواهید به مصاحبه این دانشگاه دعوت شوید ، باید انتخاب های اول خود را به رشته های این دانشگاه اختصاص دهید تا شانس بیشتری برای دعوت به مصاحبه داشته باشید. اگر رشته های دانشگاه فرهنگیان را در بخش میانی یا انتهایی فرم خود قرار دهید ، امکان دارد در یک رشته قبل از رشته دانشگاه فرهنگیان قبول شوید و به این ترتیب دیگر برای مصاحبه دعوت نخواهید شد.

مرتبط بخوانید : محل خدمت در انتخاب رشته فرهنگیان

نکته مهم در خصوص نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان ، توجه به بومی پذیری و محل خدمت رشته ها می باشد. شما باید رشته هایی را وارد فرم انتخاب رشته کنکور خود کنید که بومی پذیر شما باشند که این موضوع در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ذکر شده است همچنین باید به محل خدمت فرهنگیان هم توجه داشته باشید و رشته ای را انتخاب کنید که بعد از قبولی و  فارغ التحصیل ، مشکلی برای خدمت در آن منطقه نداشته باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  از کجا بفهمیم ورودی مهریم یا بهمن 📞 راهنمای قبول شدن در دانشگاه 1402

آیا با دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، انتخاب های بعدی از بین می روند

نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان

 

ممکن است شما کد رشته های دانشگاه فرهنگیان را در ابتدای فرم  انتخاب رشته کنکور خود قرار دهید اما بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته ، پشیمان شوید. در این صورت جای نگرانی وجود ندارد زیرا در صورت دعوت شدن به مصاحبه و عدم شرکت در آن ، انتخاب های بعد از رشته های دانشگاه فرهنگیان بررسی می شوند و از بین نمی روند. همچنین اگر در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شرکت کنید اما قبول نشوید ، سازمان سنجش سایر انتخاب های فرم انتخاب رشته کنکور شما را بررسی خواهد کرد.

مرتبط بخوانید : اگر در مصاحبه فرهنگیان رد شویم چه میشود

سوالات شما

  • نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان چگونه باید باشد ؟

در این مطلب راجع به نحوه اولویت بندی انتخاب رشته فرهنگیان توضیحات کاملی ارائه گردید.

  • برای شانس قبولی بیشتر دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته را چگونه انجام دهیم ؟

اگر می خواهید به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شوید لازم است رشته های این دانشگاه را در ابتدای فرم انتخاب رشته قرار دهید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

2 نظر

  1. الان اگر کسی فرهنگیان الویت مثلا 5بوده ،اگر به مصاحبه دعوت بشه یعنی که اون 4 الویت بالایی از بین رفته؟!و فرد قبول نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر