از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

محل خدمت در انتخاب رشته فرهنگیان – محل خدمت در انتخاب رشته فرهنگیان چیست

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

محل خدمت در انتخاب رشته فرهنگیان

 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته محل های دانشگاه فرهنگیان را دارند باید از محل خدمت هر یک از رشته هایی که انتخاب می کنند مطلع شوند. محل خدمت در انتخاب رشته فرهنگیان در مقابل هر یک از رشته ها درج می شود و دانشجو پس از اتمام تحصیلات 4 ساله خود موظف خواهد بود بر اساس تعهدنامه ای که در ابتدای ورود به دانشگاه امضا کرده است ، طرح تعهد خدمت خود را در آن محل بگذراند. در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی جزئیات کامل محل خدمت در انتخاب رشته فرهنگیان بپردازیم. با ما همراه باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401

پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و انجام انتخاب رشته این دانشگاه شرایط متفاوت تری نسبت به سایر دانشگاه ها دارد و داوطلبانی که از گروه های ریاضی ، انسانی ، تجربی ، زبان و هنر ، علاقه مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند ، باید تراز بالای 6500 به دست آورند تا مجاز به انتخاب رشته شوند. زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به طور همزمان با انتخاب رشته کنکور است و داوطلبان دارای تراز لازم که رشته های این دانشگاه را در اولویت های اول فرم انتخاب رشته کنکور خود قرار دهند ، از شانس بیشتری برای دعوت به مصاحبه فرهنگیان برخوردار هستند.

بنابراین برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان ابتدا باید تراز خوب در کنکور به دست آورید و سپس انتخاب رشته این دانشگاه را انجام دهید ، بعد از این دو مرحله اگر واجد شرایط بودید دانشگاه شما را برای مصاحبه دعوت می کند زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هم معمولا در ابتدای شهریورماه می باشد و اگر در این مرحله هم نمره خوب به دست آورید ، قبول خواهید شد. قابل ذکر است که نتایج انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اواخر شهریورماه با نتایج نهایی کنکور اعلام می شود و اگر دانشگاه دارای ظرفیت خالی باشد ، اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت نیز خواهد کرد.

مرتبط بخوانید : رشته های دارای تعهد خدمت – شرایط و رتبه لازم برای رشته های دارای تعهد خدمت 

محل خدمت در انتخاب رشته فرهنگیان

در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید بعضی نکات و شرایط را مد نظر قرار دهید تا پس از قبولی در دانشگاه با مشکلی مواجه نشوید. اولین نکته مهم در خصوص انتخاب رشته این دانشگاه ، بومی گزینی دانشگاه است. به عبارتی دیگر ، داوطلبان کنکوری هر یک از استان ها فقط می توانند از رشته های دانشگاه فرهنگیان استان خود انتخاب کنند مگر در کد رشته محل های خاص که اولویت برای شهر یا بخش دیگری در نظر گرفته شود که این موضوع در مقابل کد رشته محل درج می شود اما در هر صورت ، برای پذیرش دانشجو در هر کد رشته محل ابتدا داوطلبان بومی آن شهر یا بخش دارای اولویت هستند و در صورتی که ظرفیت خالی باقی بماند ، از داوطلبان بومی استان هم پذیرش انجام می گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  ورود به دانشگاه فرهنگیان با دیپلم کاردانش 1403 📞 شرایط کامل پذیرش

دومین موضوع مهم در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، توجه به محل خدمت است. همانطور که می دانید ، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید بعد از اتمام تحصیلات دوره کارشناسی خود در هر یک از رشته های این دانشگاه همچون آموزش ابتدایی ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش شیمی و …. باید در محلی که دانشگاه و سازمان آموزش و پرورش تعیین می کند ، طرح تعهد خدمت خود را بگذرانند که تعداد سال های طرح نیز برابر با دو برابر طول مدت تحصیل یعنی 8 سال است.

مرتبط بخوانید : محل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

محل خدمت در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان قبل از ورود به دانشگاه به داوطلب اطلاع رسانی می شود تا پس از ورود به دانشگاه و فارغ التحصیلی ، با مشکلی مواجه نشود. شما برای اطلاع از محل خدمت هر یک از رشته های دانشگاه فرهنگیان ، باید به دفترچه انتخاب رشته کنکور مراجعه کنید و در بخش لیست رشته های فرهنگیان ، در مقابل هر یک از رشته ها ، محل خدمت نیز درج شده است.

عدم انجام تعهد خدمت دانشگاه فرهنگیان

محل خدمت در انتخاب رشته فرهنگیان

 

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بعد از 8 سال طرح تعهد خدمت خود همچنان می توانند به اشتغال در آموزش و پرورش ادامه دهند اما در صورتی که مایل به ارائه تعهد خدمت نباشند ، می توانند انصراف دهند که از آنها هزینه دریافت می شود شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان نیز بدین صورت است که دانشجو باید دو برابر کل حقوق های دریافتی در دوران دانشجویی خود را به عنوان جریمه بپردازد.

مرتبط بخوانید : طرح پرستاری چند سال است – همه چیز در مورد طرح پرستاری

سوالات شما

  • محل خدمت در انتخاب رشته فرهنگیان چیست ؟
احتمالا این را هم بپسندید  لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 لیست کامل رشته ها

برای هر یک از کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان ، محل خدمت تعیین شده است که داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته های این دانشگاه ، محل خدمت هر رشته را بررسی کنند.

  • آیا انجام تعهد خدمت دانشگاه فرهنگیان اجباری است ؟

بله ، از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در ابتدای ورود به دانشگاه تعهد دریافت می شود که بعد از فارغ التحصیلی به مدت 8 سال در محلی که اعلام شده است ، تعهد خدمت بگذرانند.

  • آیا می توان از تعهد خدمت دانشگاه فرهنگیان انصراف داد ؟

بله ، درباره شرایط و هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان در این مطلب توضیح داده ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

یک نظر

  1. سلام میخواستم بدونم مثلا یه هرمزگانی میتونه طرح خدمتشو تو منطقه محروم شیراز بگذرونه؟یا حتما باید همین هرمزگان باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر