از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

موضوع کنکور عملی هنر 1401 – کنکورهای عملی هنر چه موضوعاتی دارند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 

در کنکور هنر برای رشته‌ های‌ تحصیلی نقاشی‌ ، ارتباط تصویری‌ و آموزش ارتباط تصویری ، کاردانی هنرهای تجسمی ، طراحی پارچه ، طراحی لباس ، طراحی صنعتی ، کتابت و نگارگری و … آزمون عملی برگزار می شود و داوطلبان باید برای قبولی در این رشته ها هم در کنکور سراسری و هم در آزمون عملی نمره و حدنصاب لازم را به دست آورند. موضوع کنکور عملی هنر 1401 در رشته های مختلف متفاوت است که در ادامه این مطلب به تفکیک برای هر یک از رشته ها بررسی کرده ایم.

موضوع کنکور عملی هنر 1401

آزمون عملی هنر پس از انتخاب رشته کنکور سراسری برگزار می شود و داوطلبانی که رشته های دارای آزمون عملی را انتخاب کرده اند ، باید در سایت سنجش برای ثبت نام آزمون عملی این رشته ها اقدام کنند و در زمان و مکان اعلام شده حضور یابند. داوطلبانی که پیش از حضور در آزمون اطلاعات کافی کسب کنند احتمالا موفقیت آنها بیشتر است و بهتر می توانند توانمندی های خود را در جلسه آزمون نشان دهند.

موضوع کنکور عملی هنر 1401 در هر یک از رشته به احتمال زیاد با موضوع کنکور عملی هنر سال های قبل متفاوت باشد و توضیحاتی که در ادامه داده ایم با توجه به تجربه به داوطلبان سال های قبل است.

مرتبط بخوانید : نمره آزمون عملی کنکور هنر – با چه نمره ای در آزمون عملی هنر قبولیم؟

 آزمون عملی رشته آهنگ سازی

موضوع کنکور عملی هنر

 

برای شرکت در آزمون عملی رشته آهنگسازی باید در زمینه های هارمونی ، سرایش ( سلفژ ) و نوازندگی پیانو ( آشنایی با پیانو ) مهارت و تسلط کافی را داشته باشید. بیشتر تمرکز شما باید بر روی بخش هارمونی باشد چرا که بالاترین ضریب را در نمره نهایی شما دارد. شناخت صحیح نت ها ، ریتم خوانی و نواختن دو قطعه ساده پیانو را نیز حتما بلد باشید.

آزمون عملی رشته ادبیات نمایشی

برای داوطلبان آزمون عملی رشته ادبیات نمایشی ممکن است یک تصویر داده شود و از داوطلب خواسته شود که یک دیالوگ برای آن تصویر بنویسد. یا یک نمایش نامه یا داستان را تحلیل شفاهی کند.

اگر تا بحال نویسندگی کرده اید حتما برای قوی تر کردن رزومه خود در روز آزمون همراه داشته باشید. قطعا بهتر بودن رزومه شانس قبولی شما را افزایش می دهد.

موضوع کنکور عملی هنر رشته سازشناسی ایرانی و جهانی

سوالات آزمون عملی این رشته از سه کتاب زیر طراحی می شوند :

  •  شناخت سازهای ارکستر سمفونیک۱ (سازهای زهی آرشه ای)
  • شناخت سازهای ارکستر سمفونیک۲ (سازهای بادی و ضربی)
  •  آشنایی با سازهای ایرانی مولفان:آقایان تقی ضرابی و اتابک الیاسی، ناشر:نشر کتاب های درسی ایران

این سه کتاب در هنرستان های موسیقی تدریس می شوند و مورد تایید سازمان آموزش و پرورش هستند. آزمون عملی رشته سازشناسی ایرانی و جهانی تستی برگزار می شود و شامل 10 سوال از سازهای ارکستر سمفونیک و 5 سوال از سازهای ایرانی می باشد.

آزمون عملی رشته‌ بازیگری – کارگردانی

اگر می خواهید در آزمون عملی رشته بازیگری شرکت کنید حتما از قبل برای یک نمایشنامه یا متن یک مونولوگ را بازی کنید و اگر میخواهید در رشته کارگردانی شرکت کنید باید طرح اجرایی طرح یا متنی را که به شما می دهند را ارائه کنید.

اگر کار های اجرایی زیادی از قبل دارید حتما برای کسب امتیاز بیشتر و قوی تر کردن رزومه خود در روز آزمون همراهتان داشته باشید.

مرتبط بخوانید : رشته های بدون آزمون عملی هنر – کنکور عملی هنر برای چه رشته هایی است

آزمون عملی رشته نمایش عروسکی

اگر داوطلب ازمون عملی رشته نمایش عروسکی هستید ، حتما اگر از قبل عروسکی ساخته اید همراه خود داشته باشید اما اگر هم تا حالا عروسک نساخته اید ، حتما یک عروسک با خود به جلسه آزمون ببرید. از شما خواسته می شود که نقش شخصیت عروسکی را بازی کنید البته اطلاعات شما نیز مهم است مثلا ممکن است پرسیده شود که کدام کارگردان ها را در رشته نمایش عروسکی می شناسید چه خارجی چه ایرانی.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 6000 هنر کجا قبول میشم 📞 راهنمای قبولی با رتبه 6000 هنر

خلاقیت شما در حین نمایش عروسکی بسیار مهم است و بیشترین تاثیر را در نمره نهایی تان دارد. پس تا می توانید قبل از برگزاری آزمون به اندازه کافی تمرین کنید.

موضوع کنکور عملی هنر رشته طراحی صحنه

داوطلبان آزمون عملی رشتهه طراحی صحنه باید تحلیل خود را از طراحی صحنه و ابزار مورد استفاده در اجرا بگویند. طراحی دستی در آزمون عملی این رشته بسیار مهم است و باید بتوانید یک پلان را طراحی کنید. درباره لباس های مربوط به اجرا ، فضای طراحی شده ، نور محیط و … از شما پرسیده می شود.

آزمون عملی رشته های طراحی لباس ، طراحی پارچه ، ارتباط تصویری و نقاشی

موضوع کنکور عملی هنر

 

آزمون عملی رشته های طراحی لباس ، طراحی پارچه ، ارتباط تصویری و نقاشی به صورت گروهی برگزار می شود و به هر گروه یک موضوع داده خواهد شد که باید طراحی شود. مثلا موضوع کنکور عملی هنر سال 96 درباره فروشندگانی در حال فروش بود که انتظار می رود داوطلبان از نظری فنی و هنری ، پرسپکتیو اثر و همچنین طراحی آناتومی به درستی طراحی کنند. طراحی یک پارک در پنجاه آینده ، طراحی بازار شلوغ تهران ، طراحی یک تئاتر در یک قسمت از شهر ، طراحی فضاهای کارگاهی ،  طراحی  فضاهای مذهبی ، طراحی فضاهای تاریخی ، طراحی پاساژیا مرکز خرید و … از موضاعات آزمون عملی هنر این رشته هاست.

در روز آزمون از همراه داشتن وسایلی مانند تخته شاسی ، ورق ، مقوا ، مدل های فیگور و روزنامه خودداری کنید ولی وسایلی مانند  انواع مداد ، مدادرنگی ، پاک کن حتما همراه خود داشته باشید. زمان آزمون عملی رشته های طراحی لباس ، طراحی پارچه ، ارتباط تصویری و نقاشی سه ساعت می باشد.

موضوع کنکور عملی هنر رشته طراحی صنعتی

داوطلب آزمون عملی رشته طراحی صنعتی باید به به پرسپکتیو و طراحی تسلط کامل داشته باشد. طراحی از زوایای مختلف و جهت های نمایشی به کمک وسیله های کاربردی از موضوعات آزمون عملی رشته طراحی صنعتی است.

همچنین در آزمون عملی رشته طراحی صنعتی ، اطلاعات شما در مورد مسائل فنی و شناخت کافی درباره  ابزارآلات صنعتی سنجیده می شود. طراحی نهایی از نظر پرسپکتیو ، جنس خط ها ، رنگ گذاری ها ، جهت های نمایشی و خلاقیت و ایده پردازی  شما در طرح مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مرتبط بخوانید : کارت ورود به جلسه آزمون عملی هنر – زمان و نحوه دریافت کارت آزمون عملی هنر

آزمون عملی رشته مجسمه سازی

آزمون عملی رشته مجسمه سازی از دو بخش تشکیل می شود. بخش اول طراحی و بخش دوم عملی است. زمان کل آزمون حداکثر 50 دقیقه برای بخش طراحی و 9. دقیقه برای بخش عملی در نظر گرفته می شود. موضوع کنکور عملی هنر رشته مجسمه سازی در بخش طراحی سال گذشته به صورت زیر بوده است :

  • طراحی خطی از یک دست که لیوانی را گرفته است (زمان 5 دقیقه)
  • طراحی حجمی (در قالب مکعب یا استوانه) از دستی که قاصدکی را گرفته است. (زمان 15 دقیقه)
  • ترکیب بندی و طراحی از دو دست در حالت های متفاوت، همراه با سایه (زمان 30 دقیقه)
احتمالا این را هم بپسندید  موفقیت در کنکور - نکات طلایی که به شما نمیگویند

موضوع کنکور عملی هنر رشته مجسمه سازی در بخش عملی سال گذشته به صورت زیر بوده است :

  • مرحله اول : ساخت سه مکعب متصل به هم با مفتول سیمی که همراه با ترکیب بندی باشد ( درهم فرو رفته ، روی هم قرار گرفته ، پشت سر هم و …)
  • مرحله دوم کار با گل : ساخت یک مکعب مستطیل و برشی ازهمان حجم که در نهایت حجم حاصل یک نیمکت است و ساخت دو فیگور انسانی
  • مرحله سوم و نهایی : ترکیب نیمکت و فیگور با حجم های مفتولی روی ورق a4 و عکس برداری از آنها
حتما در روز آزمون وسایل زیر را همراه داشته باشید.
  • خط کش
  • انبردست
  • نخ دندان
  • کاردک
  •  آب پاش

موضوع کنکور عملی هنر رشته عکاسی

موضوع کنکور عملی هنر

سوالات آزمون عملی رشته عکاسی منبع مشخضی ندارند و از کتاب های معروف عکاسی که احتمالا شما نیز آنها ا مطالعه کرده اید ، مطرح می شوند. در روز آزمون درباره عکاسان مشهور و مورد علاقه شما و سبک کاری آنها از شما پرسیده می شود و دلیل علاقه شما به یک شاخه و سبک عکاسی مورد بحث و پرسش قرار می گیرد.
اگر نمونه عکاسی دارید ، همراه خود داشته باشید. در کل اینکه سوالات خیلی تخصسصی مطرح نمی نمی شود و اکثرشان برای شما ساده خواهد بود.

نکات مهم برای شرکت در آزمون عملی کنکور هنر

  • از همراه داشتن وسایل اضافی در جلسه کنکور عملی هنر از جمله موارد زیر خودداری کنید.
  1. کتاب
  2. جزوه
  3. تلفن همراه
  4. پیجر
  5. نت بوک
  6. هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلمبرداری و یا عکسبرداری
  • استفاده از هر گونه کتاب طراحی و کاغذ در جلسه ازمون ممنوع است به جزو مورادی که مجاز شده باشد.
  • از قدم زدن و سرکشی کردن بر روی کار دیگران و سوال و جواب کردن بقیه خودداری کنید زیرا ممکن است برای شما تقلب منظور شود.
  • از آوردن وسایلی مانند ماژیک ، لاک های الکلی و تینری ، روان نویس ، راپید ، رنگ های پودری و مایع ، خودنویس ، گراف ، آبرنگ ، رنگ گواش ، مرکب و سایر وسایل مشابه خودداری کنید.
  • کولاژ کردن ، چسباندن و نصب کردن مصالح متفرقه بر روی پروژه عملی یا تشریحی برای همه داوطلبان ممنوع می باشد.

سوالات متداول

  • موضوعات آزمون عملی هنر 1401 چیست ؟

برای اطلاع از موضوع کنکور عملی هنر در رشته های مختلف ، این مطلب را مطالعه کنید.

  • موضوعات کنکور عملی هنر نقاشی چیست ؟

طراحی یک پارک در پنجاه آینده ، طراحی بازار شلوغ تهران ، طراحی یک تئاتر در یک قسمت از شهر و دیگر مواردی که در این مطلب بررسی شده اند ، از موضوعات ازمون عملی کنکور هنر رشته نقاشی است.

  • بهترین منابع آزمون کنکور هنر 1401 کدام منابع هستند ؟

برای ازمون عملی کنکور هنر هیچ منبع خاص و مشخصی اعلام نشده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون عملی تربیت بدنی

نتایج آزمون عملی تربیت بدنی 1402 📞 زمان اعلام و راهنمای دریافت نتایج

نتایج آزمون عملی تربیت بدنی 1402 دانشگاه فرهنگیان چند هفته‌ پس از برگزاری آزمون اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر