از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره کنکور هنر – هر آنچه برای کنکور هنر نیاز دارید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشاور کنکور هنر
مشاور کنکور هنر

مشاوره کنکور هنر یکی از حساس ترین نوع مشاوره کنکور است ، آن هم به دلیل اینکه این گروه آموزشی نسبت به سایر گروه‌های آزمایشی دیگر جدیدتر بوده و از داوطلبان کمتری نیز برخوردار می‌باشد. برای موفقیت در کنکور هنر لازم است که داوطلبان عزیز با نکات مهمی آشنا شده و آن ها را به کار ببندند تا به امید خدا بهترین نتیجه را در گروه آزمایشی کسب نمایند. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با کنکور هنر ، این گروه آزمایشی جذاب بیشتر آشنا شوید.

مشاوره کنکور هنر ، معرفی شرایط کنکور

گروه آزمایشی هنر ، معمولاً به عنوان اولویت دوم برای داوطلبان قرار می‌گیرد. یعنی در بین داوطلبان آن کمتر کسی وجود خواهد داشت که این رشته را به طور تخصصی مطالعه کند و در آن امتحان بدهد. اما اینکه این رشته اولویت دوم است منظور مشاوره کنکور هنر از نظر محتوا نیست زیرا این رشته مانند دیگر گروه‌های آزمایشی از ارزش بالایی برخودار است ، منظور این است که بر فرض اگر شما داوطلب تجربی باشید در کنار کنکور گروه علوم تجربی می‌توانید در کنکور هنر هم شرکت کنید.

شرکت کنندگان در این گروه آزمایشی بسیار کم هستند و بعضی داوطلبان به همین واسطه درس را کنار گذاشته و با گفتن جمله “شرکت کنندگان کم هستند پس حتما قبول می‌شوم” درس خواند تخصصی را کنار می‌گذارند اما در واقعیت اینطور نیست و بالعکس ، هرچه تعداد شرکت کنندگان در کنکور کمتر باشد شانس قبولی در رشته خوب در یک دانشگاه خوب نیز پایین می‌آید. مشاوره کنکور هنر این را برایتان روشن می‌کند ؛ مثلاً رتبه 15 منطقه 3 ممکن است در رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران پذیرفته شود اما رتبه 30 شانس قبولی این رشته را در دانشگاه تهران نداشته باشد. پس دقت کنید که مطالعه تخصصی و عمقی در این گروه بسیار حیاتی است.

آشنایی با ضرایب و معرفی دروس

مشاوره کنکور هنر ، سوالات کنکور هنر را به سه دسته تقسیم می‌کند:

  1. 20 الی 30 درصد سوالات آسان بوده و شما باید این دسته از سوالات را به صورت صحیح جواب دهید.
  2. 40 الی 60 درصد سوالات متوسط هستند و قطعا شما با تسلط نسبی به این دسته از سوالات نیز پاسخ صحیح خواهید داد.
  3. این قسمت که 20 الی 30 درصد سوالات سخت را تشکیل می‌دهند سرنوشت ساز است و شما برای کسب یک رتبه قابل قبول و رشته مناسب نیاز دارید تا به این دسته از سوالات پاسخ صحیح دهید، زیرا اقلیت در این گروه هستند که اکثریت رتبه‌های تک رقمی و دورقمی زیر 30 را کسب می‌کنند.
احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور در کرج | بهترین مشاوره انتخاب رشته

دروس کنکور هنر

 کنکور هنر دارای 4 درس عمومی ( ادبیات ، زبان عربی ، معارف و زبان انگلیسی) است و همچنین 7 مورد از دروس این رشته نظیر (درک عمومی هنر ، درک عمومی ریاضی – فیزیک ، ترسیم فنی ، خلاقیت تصویری و تجسمی ، خلاقیت نمایشی ، خلاقیت موسیقی و خواص مواد) از دروس تخصصی به شمار می‌آیند. طبق شماره بندی دفترچه ، 270 شماره تست وجود دارد که داوطلبان باید در 4 ساعت (240دقیقه) به آن پاسخ دهند.

در مشاوره کنکور هنر این حرف خیلی مطرح می‌شود که “عمومی‌ها را که همه می‌زنند ، مهم تخصصی‌ها است که صحیح پاسخ داده شوند” در پاسخ به آن باید با سه دلیل مواجه شد:

  1. از دروس عمومی غافل نشوید چون در وهله اول بیشتر داوطلبان رشته هنر در رشته‌های قوی دیگر نیز شرکت می‌کنند و دروس عمومی را با درصد بالایی جواب می‌دهند.
  2. ضرایب دروس عمومی هم دست کمی از دروس اختصاصی ندارد و کاملا باعث برگشتن ورق در کنکور می‌شود و نتیجه را 180 درجه تغییر می‌دهد.
  3. داوطلبانی که صرفا برای تست زدن در این کنکور شرکت می‌کنند هم دروس عمومی را خوب می‌زنند.

پس تا اینجا باید متوجه شده باشید که اگر شما در این بحث کم کاری کنید از رفتن یک تراز بالا برای قبولی در یک رشته و دانشگاه قابل قبول محروم خواهید شد. نکته دیگری که در یک مشاوره کنکور هنر باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که شما به هیچ وجه نباید هیچ درسی را کنار بگذارید.

بر فرض مثال شما داوطلبی هستید که درس خواص مواد را به کلی در اختصاصی‌ها و همچنین درس عربی را در عمومی‌ها کنار گذاشتید و می‌خواهید آن را سفید رها کنید. این کار شما یک اشتباه بزرگ است زیرا شما با تسلط نسبی به این دروس می‌توانید حداقل 30 الی40 درصد را پاسخ بدید و این یعنی کف قابل قبولی که هر داوطلب برای قبول شدن در یک رشته و دانشگاه خوب به آن نیاز دارد و از طرف دیگر این موضوع مطرح است که ممکن است در سالی که شما در آن قرار است کنکور بدهید مباحثی که شما کنار گذاشته‌اید، دارای سوالات آسانی باشند و آن موقع است که زرنگها سبقت می‌گیرند و سر شما بی کلاه خواهد ماند.

خب تا اینجا در مشاوره کنکور هنر با این گروه آزمایشی آشنا شدید در ادامه می‌خواهیم در مورد زیر گروه و ضرایب دروس این رشته با یکدیگر صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  دندانپزشکی - راهنمای جامع رشته دندانپزشکی

زیر گروه‌ها و ضرایب دروس رشته هنر

ضرایب کنکور هنر
ضرایب کنکور رشته هنر

ضرایب دروس و زیر گروه در این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است آن هم به سبب اینکه اگر شما از زیرگروه و ضرایب مورد نظر رشته‌ای که میخواهید در آن ادامه تحصیل بدهید با خبر باشید ، دیگر جایی برای هدر دادن وقت نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید از زمان خود حداکثر بهره را ببرید.

زیر گروه ضرایب
زیر گروه 1

درک عمومی هنر – 4

درک عمومی ریاضی و فیزیک – 1

ترسیم فنی – 1

خلاقیت تصویری و تجسمی – 4

خلاقیت نمایشی – 1

خلاقیت موسیقی – 1

خواص مواد – 1

زیر گروه 2

درک عمومی هنر – 3

درک عمومی ریاضی و فیزیک – 3

ترسیم فنی – 2

خلاقیت تصویری و تجسمی – 4

خلاقیت نمایشی – 1

خلاقیت موسیقی – 1

خواص مواد – 1

زیر گروه 3

درک عمومی هنر – 3

درک عمومی ریاضی و فیزیک –1

ترسیم فنی – 2

خلاقیت تصویری و تجسمی –2

خلاقیت نمایشی – 1

خلاقیت موسیقی – 1

خواص مواد – 1

زیر گروه 4

درک عمومی هنر – 3

درک عمومی ریاضی و فیزیک –1

ترسیم فنی –1

خلاقیت تصویری و تجسمی –2

خلاقیت نمایشی –4

خلاقیت موسیقی – 1

خواص مواد – 1

زیر گروه 5

درک عمومی هنر – 3

درک عمومی ریاضی و فیزیک –1

ترسیم فنی –1

خلاقیت تصویری و تجسمی – 4

خلاقیت نمایشی – 1

خلاقیت موسیقی –4

خواص مواد – 1

ضرایب عمومی برای دروس عمومی نیز برای هر زیر گروه یکسان است:

ادبیات – 4، عربی – 2، معارف – 3 و زبان خارجی – 2 می‌باشد و البته در آخر همه ضرایب دروس تخصصی در 3 ضرب می شوند با دروس عمومی جمع می‌شوند تا اهمیت دروس تخصصی بالاتر برود.  بهترین منبع برای کنکور هنر کتاب است و در کنار آن استفاده از تست‌هایی که خیلی از مشاورین برتر آن را پیشنهاد می‌کنند.

در مشاوره کنکور هنر به این نکته نیز باید توجه شود که بعضی از این دروس آزمون عملی هم دارند ، مانند رشته طراحی صنعتی که علاوه بر کنکور آزمایش شما باید به دانشگاهی که در آن پذیرفته شدید هم برای آزمون عملی در روز و ساعت مشخصی که برای شما تعیین می‌شود مراجعه کنید تا آزمون از شما اخذ شود و قبولی نهایی شما به انجام برسد.

رشته های دارای آزمون عملی کنکور هنر به شرح زیر هستند :

  • آهنگ سازی
  • ارتباط تصویری
  • مجسمه سازی
  • طراحی پارچه
  • طراحی لباس
  • کاردانی هنرهای تجسمی
  • نقاشی
  • نوازندگی موسیقی ایرانی
  • ادبیات نمایشی
  • بازیگری
  • کارگردانی موسیقی نظامی
  • طراحی صحنه
  • عکاسی
  • کتابت و نگارگری
  • نمایش عروسکی
  • نوازندگی موسیقی جهانی
  • علوم ورزشی و آموزش علوم ورزشی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

موضوع کنکور عملی هنر

موضوع کنکور عملی هنر 1401 – کنکورهای عملی هنر چه موضوعاتی دارند

  در کنکور هنر برای رشته‌ های‌ تحصیلی نقاشی‌ ، ارتباط تصویری‌ و آموزش ارتباط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر