از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مهندسی شیمی رشته تجربی – پذیرش در رشته مهندسی شیمی از رشته تجربی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مهندسی شیمی رشته تجربی

 

4 رشته از شاخه شیمی به نام های مهندسی شیمی ، شیمی کاربردی ، شیمی محض و آموزش شیمی در کنکور سراسری ارائه می شوند که داوطلبان می توانند با شرکت در کنکور سراسری گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته ها پذیرفته شوند. رشته مهندسی شیمی از رشته های کنکور ریاضی است اما بعضی از دارندگان مدرک دیپلم تجربی به تحصیل در این رشته علاقه مندند. در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که آیا با مدرک تجربی می توان وارد رشته مهندسی شیمی شد یا خیر و در صورت امکان پذیر بودن ، شرایط آن به چه صورت است. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شما عزیزان می توانید برای بهره مندی از مشاوره قبولی در رشته مورد علاقه تان با مشاوران مجموعه تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید. 

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا با دیپلم تجربی می توان رشته مهندسی شیمی را انتخاب کرد 

هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی دارای رشته های مختص به خود هستند و فقط در تعدادی از رشته ها مشترک می باشند. رشته هایی همچون مهندسی پزشکی ، آموزش ابتدایی و … در میان این رشته ها مشترک است ولی عمده رشته های تحصیلی فقط مختص به یک گروه آزمایشی می باشند. رشته مهندسي شیمی نیز از رشته های مختص به گروه آزمایشی ریاضی است و در نتیجه فقط داوطلبانی که در کنکور ریاضی شرکت می کنند ، می توانند وارد این رشته شوند.

مرتبط بخوانید : رشته شیمی کاربردی – معرفی جامع و بازار کار شیمی کاربردی

بنابراین اگر دیپلم شما تجربی است برای ورود به رشته مهندسی شیمی لازم است که در کنکور ریاضی آزمون دهید و این رشته را انتخاب کنید و اگر در کنکور تجربی شرکت نمایید ، امکان انتخاب رشته مهندسی شیمی را نخواهید داشت. البته راهی دیگر برای ورود به رشته مهندسی شیمی با دیپلم تجربی وجود دارد که نحوه آن ، ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته دندانسازی با کنکور و بدون کنکور ، معرفی رشته دندانسازی

قبولی در رشته مهندسی شیمی با شرکت در کنکور 

بالاتر توضیح داده شد که شما با دیپلم تجربی اگر قصد ورود به رشته مهندسي شیمی را دارید ، باید در کنکور ریاضی شرکت کنید اما آیا شرکت در کنکور ریاضی با دیپلم تجربی امکان پذیر است ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله امکان پذیر است و سازمان سنجش شرایط شرکت در کنکور رشته های متغایر را با دیپلم متفاوت ، فراهم کرده است.

برای شرکت در کنکور ریاضی با دیپلم تجربی ، باید در بهمن ماه نسبت به ثبت نام اقدام نمایید و گروه آزمایشی خود را رشته ریاضی انتخاب کنید. در زمان انتخاب رشته کنکور نیز که در مرداد ماه می باشد ، می بایست رشته مهندسي شیمی را انتخاب نمایید و اگر رتبه لازم را کسب کرده باشید ، پذیرفته می شوید.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته آموزش شیمی

قبولی در رشته مهندسی شیمی بدون کنکور با دیپلم تجربی

اگر تمایلی به شرکت در کنکور ریاضی برای ورود به رشته مهندسی شیمی ندارید ، می توانید در این رشته به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنید. رشته مهندسی شیمی توسط تعدادی از دانشگاه های روزانه ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور ارائه می گردد

سال قبل ، دانشگاه های روزانه که رشته مهندسی شیمی بدون کنکور را ارائه کرده بودند ، به شرح زیر بودند :

  • دانشگاه صنعتي سهند – تبريز
  • دانشگاه صنعتي قوچان
  • مجتمع آموزش عالي گناباد
  • دانشگاه بجنورد (محل تحصيل مجتمع آموزش عالي فني و مهندسي اسفراين)
  • دانشگاه سيستان و بلوچستان – زاهدان
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور روزانه ریاضی 1401 – لیست رشته ها و شرایط پذیرش

لیست دانشگاه های پیام نور ، غیرانتفاعی و آزاد ارائه دهنده رشته مهندسی شیمی بدون کنکور متعدد هستند و برای اطلاع از لیست این دانشگاه ها می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته شیمی کاربردی 

جهت پذیرش بدون کنکور در رشته مهندسی شیمی ، سوابق تحصیلی بررسی می شود و داوطلبانی که معدل بهتری داشته باشند شانس قبولی بیشتری دارند مخصوصا در دانشگاه روزانه که ظرفیت پذیرش محدود است و اولویت ابتدا با دارندگان دیپلم ریاضی و سپس با دارندگان سوابق تحصیلی بهتر است.

سوالات متداول

  • ایا رشته مهندسی شیمی در گروه تجربی ارائه می شود ؟

خیر ، رشته مهندسي شیمی از رشته های گروه ریاضی است.

  • آیا با دیپلم تجربی می توان وارد رشته مهندسي شیمی شد ؟

بله ، پذیرش در رشته مهندسی شیمی با دیپلم رشته تجربی امکان پذیر است.

  • شرایط قبولی در رشته مهندسي شیمی با دیپلم تجربی به چه صورت است ؟

برای قبولی در رشته مهندسی شیمي با دیپلم تجربی می توان در کنکور ریاضی شرکت کرد و یا بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته ثبت نام نمود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر