از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معدل لازم برای رشته حسابداری – برای قبولی در رشته حسابداری چه معدلی نیاز است

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

معدل لازم برای رشته حسابداری

 

رشته حسابداری به عنوان محبوب ترین رشته تحصیلی گروه انسانی شناخته می شود و دانشگاه های زیادی این رشته را هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور ارائه می کنند تا علاقه مندان از تحصیل در رشته مورد علاقه خود باز نمانند. اگر قصد پذیرش بدون کنکور در رشته حسابداری را دارید لازم است به این نکته توجه داشته باشید که قبولی بر اساس سوابق تحصیلی و به شرط معدل انجام می گیرد ، به طوری که داوطلبان دارای معدل بالاتر در اولویت پذیرش هستند و در صورت خالی ماندن ظرفیت ، از داوطلبان دارای معدل پایین ثبت نام به عمل می آید. در ادامه این مطلب معدل لازم برای رشته حسابداری در دانشگاه های مختلف را بررسی می کنیم.

برای راهنمایی در خصوص ثبت نام بدون کنکور رشته ها و دانشگاه های مختلف و اطلاع از شرایط هر یک از دانشگاه ها ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معدل لازم برای رشته حسابداری دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد رشته حسابداری ارائه می شود که شامل 4 مقطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته می باشد. اگر دیپلم شما نظام قدیم باشد و مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نداشته باشید ، باید در یکی از مقاطع کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته ثبت نام کنید و بعد از دو سال تحصیل و گرفتن مدرک فوق دیپلم خود ، برای تحصیل لیسانس وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوید.

اما اگر دیپلم شما نظام جدید است و یا پیش دانشگاهی دارید ، می توانید ثبت نام رشته حسابداری در مقطع کارشناسی پیوسته را انجام دهید. کارشناسی پیوسته رشته حسابداری 4 سال مدت زمان تحصیل دارد و به دریافت مدرک لیسانس منتهی می شود. در صورت داشتن مدرک کاردانی نیز مجاز به ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته خواهید بود.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از حسابداری به پزشکی 📞 2 روش تغییر رشته از حسابداری به پزشکی

برای پذیرش در رشته حسابداری هر یک از 4 مقطعی که ذکر کردیم ، سوابق تحصیلی و معدل داوطلب بررسی می شود و داوطلبان دارای معدل بالاتر شانس قبولی بیشتری دارند. هیچ شرط معدلی برای قبولی در رشته حسابداری دانشگاه آزاد تعریف نشده است و شما با هر معدلی امکان ثبت نام و پذیرش دارید.

مرتبط بخوانید : مدت زمان تحصیل رشته حسابداری – طول دوره تحصیل مقطع کاردانی و کارشناسی

معدل لازم برای رشته حسابداری دانشگاه پیام نور

رشته حسابداری دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود که 4 سال مدت زمان تحصیل دارد. برای قبولی در رشته حسابداری این دانشگاه نیز شرط معدل وجود ندارد و داوطلبان با هر معدلی می توانند ثبت نام کنند و پذیرش بگیرند. ظرفیت رشته حسابداری در دانشگاه پیام نور زیاد است و بیش از 90 درصد ثبت نام کنندگان پذیرفته می شوند ولی دانشگاه های پیام نور سطح یک همچون پیام نور تهران ، معدل های بالاتر را پذیرش می کنند.

مرتبط بخوانید : شهریه رشته حسابداری دانشگاه پیام نور و شهریه دانشگاه آزاد رشته حسابداری

معدل لازم برای رشته حسابداری دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی مثل دانشگاه پیام نور و آزاد رشته حسابداری بدون کنکور را ارائه می نماید و شما می توانید در مقطع کاردانی یا کارشناسی این رشته را در دانشگاه غیرانتفاعی تحصیل کنید. این دانشگاه نیز برای پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور خود شرط معدل قرار نداده است ولی به دلیل آنکه ظرفیت پذیرش مناسبی را به رشته حسابداری خود اختصاص داده است ، داوطلبان دارای معدل پایین نیز شانس قبولی دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  منابع ارشد فراگیر پیام نور حسابداری 1401 - لیست کامل منابع + دروس امتحانی

معدل لازم برای حسابداری دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی را به داوطلبانی توصیه می کنیم که معدل پایین دارند و می خواهند هر طور که شده در این رشته پذیرفته شوند. دانشگاه علمی کاربردی به نسبت سایر دانشگاه های ارائه دهنده رشته حسابداری ، شرایط آسان تری برای پذیرش دارد و رشته حسابداری را در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می نماید.

شما برای تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه علمی کاربردی باید وارد مقطع کاردانی شوید و بعد از دو سال تحصیل که مدرک کاردانی خود را گرفتید ، می توانید مقطع در کارشناسی ناپیوسته رشته خود را در دانشگاه های آزاد یا همان علمی کاربردی ادامه تحصیل دهید.

مرتبط بخوانید : دانشگاه های علمی کاربردی دارای رشته حسابداری

سوالات متداول

  • معدل لازم برای رشته حسابداری دانشگاه آزاد چقدر است ؟

دانشگاه آزاد رشته حسابداری را در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می نماید اما هیچ شرط معدلی برای پذیرش دانشجو در نظر نگرفته است.

  • آیا با معدل پایین شانس قبولی در رشته حسابداری بدون کنکور وجود دارد ؟

بله ، اگر معدلتان پایین است شانس قبولی در رشته حسابداری بدون کنکور را دارید.

  • با معدل پایین در رشته حسابداری کدام دانشگاه احتمال قبولی بیشتر است ؟

با معدل پایین ، شانس قبولی در رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بیشتر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه آزاد رشته حسابداری

شهریه دانشگاه آزاد رشته حسابداری 1402 📞 هزینه رشته حسابداری دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد رشته حسابداری 1402 در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر