از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور زبان چگونه است – راهنمای کامل کنکور زبان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور زبان چگونه است - راهنمای کامل کنکور زبان

کنکور زبان هر ساله با حدود 10 هزار داوطلب توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و داوطلبان این گروه آزمایشی اکثرا داوطلبانی هستند که در سایر گروه های آزمایشی نیز شرکت کرده اند اما قصد دارند با شرکت در کنکور زبان نیز در صورت کسب رتبه لازم ، در رشته های برتر این گروه آزمایشی پذیرش شوند. با توجه به اینکه در کنکور زبان هیچ منبع درسی خاصی معرفی نشده است ، از سوی داوطلبان سوالاتی مطرح می شود که منابع کنکور زبان چگونه است و سوالات به چه چه صورت طراحی می شوند ؟ آیا دروس عمومی نیز تاثیر گذار هستند یا خیر ؟

ادامه مطلب را مطالعه فرمایید تا در جریان تمام جزئیات مربوط به کنکور زبان از قبیل نحوه و شرایط ثبت نام ، منابع امتحانی ، تعداد سوالات و … قرار بگیرید.

ثبت نام کنکور زبان چگونه است ؟

ثبت نام کنکور زبان همزمان با ثبت نام سایر گروه های آزمایشی در اواخر بهمن ماه انجام می گیرد  و داوطلبان بایستی با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  و واریز هزینه ثبت نام ، نسبت به نام نویسی اقدام کنند. اگر علاوه بر این گروه آزمایشی در یکی از سه کنکور ریاضی ، تجربی و انسانی نیز شرکت می کنید باید برای هر یک کارت اعتباری جداگانه خرید و هزینه مجزا واریز نمایید. 

برای آنکه از زمان ثبت نام و فرایند نام نویسی جا نمانید ، حتما اطلاعیه های سازمان سنجش و یا سایت pasokhbama.com  را دنبال کنید تا به محض شروع ثبت نام ، اقدامات لازم را انجام دهید. در صورت تمایل می توانید ثبت نام کنکور خود را با مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با مابسپارید.

احتمالا این را هم بپسندید  ضرایب کنکور دی ماه - ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

منابع کنکور زبان چگونه است ؟  

منابع کنکور زبان شامل منابع دروس عمومی و اختصاصی است ، دروس عمومی تفاوتی با دروس عمومی سایر گروه های آزمایشی ندارد و این موضوع برای داوطلبانی که در دو کنکور شرکت می کنند ، بهتر است چرا که با مطالعه دروس ثابت می توانند در دو کنکور شرکت نمایند.

با اینکه تاثیر دروس عمومی در کنکور زبان بسیار زیاد است ، اما پیش زمینه شرکت در این آزمون تسلط کامل به زبان است و داوطلب باید ننه از تاثیر دروس عمومی غافل شود و نه در درس زبان ضعیف باشد و حتما باید به نسبت برابر بین مطالعه دوس عمومی و زبان اختصاصی تعادل ایجاد کند چون ممکن است پس از پذیرش در دانشگاه تسلط کافی در زبان نداشته باشد.

برای درس زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ و معارف اسلامی انتشارات خیلی سبز و گاج میکروطلایی و درس زبان عربی انتشارات خیلی سبز و عربی نشرالگو بهترین کتاب ها در دروس عمومی هستند و برای زبان اختصاصی نیز منابع زیر پیشنهاد می شود :

منابع آزمون سراسری زبان انگلیسی  

  • ENGLISH GRAMMAR IN USE
  • زبان تخصصی خیلی سبز
  • 504 واژه کاملا ضروری
  • VOCABULARY for the school student
  • New bridging the Gaps
  • زبان تخصصی مبتکران
  • ESSENTIAL WODS FOR THE TOEFL

منابع کنکور اختصاصی فرانسه  

  • Vocabulaire Progressif du Francais
  • Grammair en dialogues
  • Nouvelle Grammaire du Francais

منابع کنکور اختصاصی آلمانی  

  • Klipp und klar
  • Grobes ubungsbuch

سوالات کنکور زبان چگونه است ؟  

کنکور زبان شامل دو دفترچه سوال عمومی و اختصاصی است که دفترچه عمومی شامل 100 سوال و دفترچه اختصاصی نیز از 70 سوال تشکیل شده است و داوطلبان 180 دقیقه فرصت پاسخگویی به سوالات را دارند. (زمانبندی بندی کنکور 99 زمان برای سوالات عمومی مدت 75 دقیقه و سوالات اختصاصی مدت 105 دقیقه است)

احتمالا این را هم بپسندید  مترجمی زبان انگلیسی - معرفی و بازار کار رشته مترجمی زبان انگلیسی

اگر به دنبال پذیرش در رشته های زیر گروه یک کنکور زبان هستید ، باید در درس زبان تخصصی بیش از درصد 70 را کسب کنید و در رشته های زیرگروه 2 و 3 باید به ترتیت در درس زبان آلمانی و زبان فرانسه حداقل 70 درصد کنید و درصد دروس عمومی تان نیز حداقل 50 باشد برای پذیرش در رشته های زیر گروه 4 نیز باید درصد دروس عمومی بالایی داشته باشید.

بودجه بندی سوالات کنکور زبان نیز به صورت واژگان 15 تست ، ریدینگ 20 تست ، گرامر 10 تست ، کاربرد زبانی 10 تست ، کلوز تست 10 تست و ترتیب واژه ها 5 تست می باشد.

زمانبدی و سوالات عمومی کنکور زبان

نام درس

شماره سوالات

مدت زمان پاسخگویی

زبان و ادبیات فارسی

1 تا 25

18 دقیقه

زبان عربی

26 تا 50

20 دقیقه

فرهنگ و معارف اسلامی

51 تا 75

17 دقیقه

زبان انگلیسی 76 تا 100

20 دقیقه

زمانبدی و سوالات اختصاصی کنکور زبان

نام درس

شماره سوالات

مدت زمان پاسخگویی

زبان تخصصی

101 تا 170

105 دقیقه

در این مطلب راهنمای کامل کنکور زبان ارائه شد و می توانید پاسخ سوال خود را در رابطه با کنکور زبان چگونه است ، با مطالعه این مطلب بیابید. توصیه می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی تر و آگاهی از رتبه قبولی رشته های مختلف کنکور زبان و هم چنین بررسی فرصت های شغلی تمامی رشته ها ، از کارشناسان و مشاوران مجرب  ” پاسخ با ما ” راهنمایی بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات کنکور زبان

حذفیات کنکور زبان 1402 – لیست کامل حذفیات دروس اختصاصی و عمومی کنکور زبان

  سوالات کنکور زبان از دو دسته دروس عمومی و اختصاصی طراحی می شوند و …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر