از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چارک پایین تراز کانون چیست

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چارک پایین تراز کانون چیست

برخی از موسسات کنکوری مثل کانون فرهنگی قلم چی که آزمون های آزمایشی را هر دو هفته یکبار برگزار می کند ، برای تخمین رتبه و مشخص کردن وضعیت داوطلبان اعدادی را به عنوان چارک پایین تراز کانون اعلام می کند و برای داوطلبان این سوال ایجاد می شود که چارک پایین تراز کانون چیست یا منظور از چارک پایین رتبه کشوری چیست و چه معنی دارند. ادامه مطلب را مطالعه کنید تا این موضوع برای شما شفاف سازی شود.

چارک پایین تراز کانون چیست

در نرم افزار انتخاب رشته سایت کانون ، در مقابل هر رشته محل به ترتیب ، ظرفیت رشته ، تعداد قبولی های کانون ، چارک پایین تراز کانون ، چارک پایین رتبه منطقه یک و … درج شده است. مثلا در تصویر زیر همانطور که مشاهده می کنید در رشته پزشکی ظرفیت رشته 180 نفر است و چارک پایین تراز کانونی 7457 است. حال منظور از چارک پایین تراز کانون چیست ؟

برای به دست آوردن چارک پایین تراز کانون ظرفیت رشته را در عدد 0.75 ضرب کنید که مثلا می شود  n و رتبه نفر n ام که در آن رشته محل قبول شده است ، می شود چارک پایین.

مثلا در سایت کانون برای رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نوشته شده ظرفیت 180 و چارک تراز پایین 7454  پس داریم :

135=0.75×180

یعنی از میان 180 نفر ، نفر 135 تراز 7457 را داشته است و 45 نفر تراز بدتر و 134 نفر تراز بهتر داشته اند. یعنی شما برای قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران ، باید جزو آن 135 نفر باشید.

در مورد تغییر رشته از چارک پایین تراز کانون سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

چارک پایین رتبه کشوری و سهمیه کانون چیست

چارک پایین رتبه کشوری نیز به این صورت تعیین می شود که افراد قبول شده در آن رشته محل را به ترتیب رتبه کشوری به چهار گروه تقسیم می کنند و رتبه نفر اول در گروه چهارم را به عنوان چارک پائین کشوری اعلام می نمایند. در اصل این رتبه را به جای رتبه نفر آخر پذیرفته شده در هر رشته محل اعلام می کنند.

چارک پایین رتبه منطقه یک ، منطقه دو و منطقه سه نیز به همین صورت حساب می شود ، مثلا در همان رشته پزشکی دانشگاه تهران چارک پایین رتبه منطقه یک 44 است یعنی ظرفیت رشته که 180 است 4 دسته شده است ، و رتبه اولین نفر دسته 4 ، 44 است.

در کل برای بررسی شانس قبولی خود در رشته ها و دانشگاه های مختلف ، خود را درگیر چارک پایین تراز و رتبه نکنید زیرا آنچه که برای انتخاب رشته کنکور اهمیت دارد ، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری شماست و می بایست با بررسی کارنامه قبولی پذیرفته شدگان سال های گذشته ، احتمال قبولی خود را به دست آورید.

توصیه می شود برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته های مدنظرتان وارد سایت  pasokhbama.com شوید و جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تلفنیپاسخ با ما در ارتباط باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 60000 تجربی کجا قبول میشم 📞 راهنمای قبولی با رتبه 60000 تجربی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر