از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی – زمان ثبت نام و لیست مدارک

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی - زمان ثبت نام و لیست مدارک

 

در نظام آموزشی ایران ، دوره پیش دبستان یا آمادگی دوره ای است که کودکان یک سال قبل از ورود به دوره ابتدایی می گذرانند. این دوره برای آماده کردن کودکان 4 تا 5 سال برای ورود به مقطع ابتدایی است. ثبت نام در دوره پیش دبستانی اجباری نمی باشد اما والدین با ثبت نام کودکان خود در این دوره می توانند آنها را برای ورود به دوره ابتدایی آماده کنند و ورود به محیط آموزشی را برای کودکان خود راحت تر کنند. سن ورود به مقطع پیش دبستانی حداقل 4 سال و حداکثر 6 سال می باشد. در این مطلب مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی را گردآوری کرده ایم.

 

شما والدین عزیز می توانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد ثبت نام پیش دبستانی فرزند دلبندتان بصورت تلفنی از کارشناسان خبره ما بپرسید

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور بدون کد و صفر9099071612

از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما هستیم

مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی

ثبت نام مدارس پیش دبستانی به صورت حضوری و با ارائه مدارک مورد نیاز انجام خواهد گرفت. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دوره پیش دبستانی به شرح زیر است :

  1. اصل و کپی شناسنامه دانش آموز
  2. کارت ملی و کپی صفحات شناسنامه والدین
  3. ارائه سه قطعه عکس  4*3
  4. اصل و کپی کارت واکسیناسیون دانش آموز
  5. تکمیل و ارائه فرم مشخصات دانش آموز
  6. تکمیل فرم استفاده از سرویس در صورت نیاز
  7. تکمیل فرم تعهد نامه انظباتی

برای ورود به این دوره در سال 1400-99 دو بازه سنی در نظر گرفته شده است :

  • چهار تا پنج سال تمام ( کودکانی که متولد 2 مهر 94 تا 1 مهر 95 می باشند)
  • پنج تا شش سال تمام ( کودکانی که متولد 2 مهر 93 تا 1 مهر 94 می باشند)

باتوجه به آنکه سن ورود به مدارس پیش دبستانی 4 تا 6 سال می باشد ، کودکان متولد نیمه دوم سال 93 به بعد می توانند در دوره پیش دبستانی 1400-99 ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام دوره پیش دبستانی

شرکت در دوره پیش دبستانی اختیاری است. والدینی که علاقه مند به ثبت نام کودکان خود در این پایه تحصیلی هستند ، با مراجعه حضوری به مدرسه پیش دبستانی مورد نظر خود در بازه زمانی مشخص و ارائه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پیش دبستانی نسبت به ثبت نام کودک خود اقدام نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  توزیع سیم کارت دانش آموزی شاد - راهنمای دریافت سیم کارت دانش آموزی شاد

زمان ثبت نام دوره پیش دبستانی

والدین برای ثبت نام کودکان خود در دوره پیش دبستانی 1400-99 از تاریخ 1 خرداد 99 تا 15 مهرماه با ارائه مدارک لازم ، می توانند جهت ثبت نام به مدرسه پیش دبستانی مورد نظر مراجعه کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام طرح سنجش سلامت پیش دبستانی

ثبت نام در طرح سنجش سلامت در بدو ورود به دوره پیش دبستانی اجباری است. یکی از موارد لازم جهت ثبت نام در دوره  پیش دبستانی ، پیش ثبت نام الکترونیکی  در سامانه سنجش سلامت و سپس مراجعه به پایگاه سنجش سلامت در زمان تعیین شده می باشد.

این طرح جهت ارزیابی سلامت جسمانی دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی پیش از ورود به دوره پیش دبستانی و مقطع ابتدایی صورت می گیرد. دانش آموزانی که در دوره پیش دبستانی در این طرح ثبت نام کرده اند ، در زمان ورود به مقطع ابتدایی نیازی به انجام مجدد آن نخواهند داشت.

ثبت نام سنجش سلامت دانش آموزان از خرداد ماه آغاز می شود اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، ثبت نام در این طرح از اول مردادماه شروع می شود و سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی از اول مهرماه انجام خواهد گرفت.

همانطور که در مطلب بالا توضیح داده شده شرکت در این دوره برای دانش آموزان اختیاری است اما از اهداف دوره پیش دبستانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت توانایی ها و استعدادهای کودکان
  • کمک به رشد ذهنی ، جسمی و شخصیتی کودکان
  • آمادگی کودکان جهت ورود به مقطع ابتدایی
  • افزایش اعتماد به نفس در کودکان
  • آمادگی بیشتر کودکان جهت یادگیری مفاهیم آموزشی در مقطع ابتدایی
احتمالا این را هم بپسندید  نحوه ارزشیابی توصیفی 📞 نحوه و زمان ارزشیابی کیفی و توصیفی ابتدایی 1402

در این مطلب مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام  دوره پیش دبستانی به طور کامل شرح داده شده است. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و آگاهی از زمان دقیق ثبت نام مدارس پیش دبستانی می توانید با مشاوران ارشد مرکز تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین مدارس تهران

بهترین مدارس تهران 📞 معرفی با کیفیت ترین مدارس تهران در کلیه پایه ها

بهترین مدارس تهران در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم دایر هستند و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر