از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور 1402📞 ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر را دارند می بایست قبل از ثبت نام و انتخاب رشته‌ آزمون ، از ظرفیت پذیرش رشته‌ های مورد تقاضای خود مطلع شوند تا شانس قبولی خود را بررسی نمایند. ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور هر ساله از سوی سازمان سنجش اعلام می شود و تعداد پذیرش در هر یک از گرایش های رشته‌ های مختلف ، مشخص خواهد شد. در ادامه این مطلب می خواهیم جزئیات بیشتری را از ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور بررسی نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

برای بهره مندی از مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور و آزاد ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان مشخص شدن ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور

ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور هر ساله متفاوت است. داوطلبان باید از ظرفیت پذیرش مربوط به آزمون سال جاری اطلاع پیدا کنند. زمان اعلام ظرفیت ها ، همزمان با شروع ثبت نام می باشد و در یک دفترچه تحت عنوان دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ، لیست رشته‌ ها و گرایش های هر رشته‌ به همراه تعداد ظرفیتی که دارند ، درج می شوند.

دفترچه ثبت نام آزمون احتمالا در دهه دوم اسفندماه منتشر شود. سال گذشته این دفترچه در تاریخ 10 اسفندماه بر روی سامانه سنجش بارگذاری شود و داوطلبان تا 20 اسفندماه فرصت برای ثبت نام داشتند. برای سال جاری فعلا زمان دقیق ثبت نام مشخص نیست اما با در نظر گرفتن روال سال های قبل ، احتمالا از دهه دوم اسفندماه آغاز گردد.

مرتبط بخوانید : شرایط قبولی ارشد فراگیر پیام نور 

تعداد ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور

داخل دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور هر یک از رشته‌ ها و گرایش ها به تفکیک دانشگاه ها ، درج شده‌ اند. شما با مطالعه دفترچه می توانید متوجه شوید که رشته‌ و گرایش مورد تقاضای شما در دانشگاه مد نظرتان ، چه تعداد ظرفیت دارد و سپس برای ثبت نام اقدام نمایید. سال گذشته ظرفیت پذیرش کل این آزمون ، 150 هزار نفر بود که امسال هم در همین حدود خواهد بود.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته روانشناسی بالینی - سال 1400 و سالهای گذشته

رشته‌ های دارای بیشترین ظرفیت پذیرش آزمون فراگیر ارشد پیام نور

با توجه به تعداد بیشتر متقاضیان رشته‌ های علوم انسانی ، این رشته‌ ها همچون حسابداری ، مدیریت ، حقوق ، روانشناسی و … در گرایش های مختلف آنها ، بیشترین تعداد پذیرش را دارند. زیاد بودن ظرفیت پذیرش یک رشته‌ ، شانس قبولی داوطلبان با معدل و نمره آزمون پایین تر افزایش می دهد اما اگر ظرفیت رشته‌ محل مورد تقاضای شما کم باشد ، باید معدل خوب داشته باشید و در آزمون هم نمره لازم را به دست آورید.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام ارشد فراگیر

رشته های دارای کمترین ظرفيت پذیرش آزمون فراگیر ارشد پیام نور

رشته‌ های گروه هنر شامل پژوهش هنر ، معماری و … به دلیل تعداد متقاضیان کمتر ، از ظرفيت پذیرش کمتری هم برخوردار هستند. این رشته‌ ها توسط تعداد محدودی از واحدهای دانشگاه پیام نور ارائه می شوند و اولویت قبولی با داوطلبان دارای سوابق تحصیلی و نمره آزمون بهتر است.

آزمون تکمیل ظرفيت کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

ظرفیت ارشد فراگیر پیام نور

پذیرش در طرح فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور به صورت دانش پذیری است بدین صورت که داوطلب با مطالعه منابع درسی که همان کتاب های درسی ترم یک هستند ، ترم یک را به صورت دانش پذیری طی می کند (البته به شرط قبولی در آزمون) و سپس با ورود به دانشگاه ترم دو او آغاز می شود.

برای قبولی در آزمون ، 20 درصد معدل و 80 درصد نمره کسب شده‌ در آزمون تاثیر گذار هستند. بسیاری از داوطلبانی که موفق به قبولی نشده‌ اند در رابطه با تکمیل ظرفیت آزمون سوال می کنند و می خواهند بدانند که آیا برای این آزمون تکمیل ظرفیت برگزار می شود یا خیر.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه سما کرمانشاه – معرفی و راهنمای کامل

اگر شما هم این سوال را دارید ، لازم است به اطلاعتان برسانیم که آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، مرحله تکمیل ظرفیت ندارد و اگر موفق به قبولی نشده‌ اید ، می توانید منتظر برگزاری آزمون سال آینده شوید.

مرتبط بخوانید : ارشد فراگیر مهندسی پزشکی – مهندسی پزشکی بدون کنکور کارشناسی ارشد

سوالات شما

  • تعداد پذیرش ارشد فراگیر پیام نور چقدر است ؟

برای اطلاع از ظرفيت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ، این مطلب را مطالعه کنید.

  • کدام رشته‌ های آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ظرفيت پذیرش بیشتری دارند ؟

رشته‌ های انسانی به دلیل تعداد متقاضیان بیشتر ، ظرفیت پذیرش بالاتری دارند.

  • چگونه از ظرفيت پذیرش رشته‌ های ارشد فراگیر پیام نور مطلع شویم ؟

ظرفيت هر یک از گرایش های رشته‌ های آزمون فراگیر ارشد پیام نور ، داخل دفترچه راهنما قرار داده‌ شده‌ است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام فراگیر پیام نور

ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ 📞 زمان ، سامانه و شرایط شرکت در ازمون ارشد فراگیر پیام نور

ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ مانند سال های قبل انجام خواهد شد و داوطلبانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر