از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ضرایب دروس برای قبولی در رشته داروسازی – دروس مهم اختصاصی و عمومی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ضرایب دروس برای قبولی در رشته داروسازی

 

رشته داروسازی از رشته های علوم پزشکی کنکور سراسری تجربی می باشد که قبولی در این رشته فقط به شرط شرکت در کنکور تجربی و کسب رتبه و تراز لازم امکان پذیر است. رشته داروسازی را دانشگاه های روزانه ، آزاد و پردیس خودگردان ارائه می کنند اما ظرفیت پذیرش این رشته به نسبت تعداد متقاضیان ، کم است و به همین دلیل اگر به قبولی در این رشته فکر می کنید ، باید بتوانید درصد بالا در دروس عمومی و اختصاصی کسب کنید. بعضی از دروس برای قبولی در رشته داروسازی مهم تر هستند و ضریب بالاتری دارند و اگر شما در این دروس مهم تر ، درصد بالاتری به دست آورید ، رتبه کنکورتان تا حد زیادی بهتر می شود. در این مطلب می خواهیم ضرایب دروس برای قبولی در رشته داروسازی را به طور کامل بررسی کنیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رتبه و تراز قبولی رشته های مختلف و اطلاع از درصد دروس لازم برای قبولی در هر یک از رشته ها و دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

منظور از ضریب دروس چیست

پیش از آنکه ضرایب دروس برای قبولی در رشته داروسازی را بررسی کنیم ، ابتدا لازم می دانیم توضیح دهیم که منظور از ضریب دروس چیست و ضریب بالاتر در یک درس به چه معنا می باشد.

کنکور تجربی شامل 5 زیر گروه مختلف است که رشته های این گروه آزمایشی در زیر گروه های مختلف قرار گرفته اند. در تمام این زیر گروه ها ، 4 درس عمومی و 5 درصد اختصاصی قرار دارند که ضریب تمام دروس عمومی در این زیر گروه ها مشترک است ولی دروس اختصاصی ضرایب متفاوتی دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 6000 تجربی کجا قبول میشم 1402 📞 راهنمای قبولی با رتبه 6000 تجربی

ضریب هر درس نشان دهنده اهمیت آن درس است و وقتی مثلا گفته می شود ضریب درس ادبیات 4 ولی ضریب درس زبان عربی 2 می باشد ، به این معناست که ادبیات از عربی مهم تر است و کسب درصد بالا در درس ادبیات به شما کمک می کند که رتبه تان را تا حد زیادی بهتر کنید ولی ضریب پایین یک درس نیز به معنای مهم نبودن آن نیست و حتما باید در برنامه ریزی برای کنکور ، برای این دروس نیز ساعات مطالعاتی منظم تعیین کنید و بر روی کسب درصد بالا تمرکز داشته باشید.

مرتبط بخوانید : هر ترم داروسازی چند ماه است و بهترین تخصص داروسازی

ضرایب دروس برای قبولی در رشته داروسازی

رشته داروسازی در زیر گروه 2 کنکور تجربی قرار دارد و مثل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در زیر گروه یک نیست. ضریب دروس عمومی در زیر گروه دو به شرح زیر هستند :

ضرایب دروس عمومی کنکور تجربی برای قبولی در رشته داروسازی

درس های ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان عربی و زبان انگلیسی ، دروس عمومی کنکور تجربی هستند که ضریب این دروس به شرح زیر می باشد :

  • زبان و ادبیات فارسی : ضریب 4
  • معارف فرهنگ و معارف اسلامی :  ضریب 3
  • زبان عربی : ضریب 2
  • زبان خارجی : ضریب 2

ضرایب دروس اختصاصی کنکور تجربی برای قبولی در رشته داروسازی

دروس زمین شناسی ، ریاضی ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی دروس اختصاصی کنکور تجربی هستند که ضرایب این دروس در زیر گروه دو به شرح زیر هستند :

  • زمین شناسی : 1
  • ریاضی : 3
  • زیست شناسی : 4
  • فیزیک : 2
  • شیمی : 4
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه های تهران 📞 طبق قبولی های دو سال قبل

با توجه به درصد دروس فوق ، می توان گفت مهم ترین دروس اختصاصی برای قبولی در رشته داروسازی ، دروس شیمی و زیست شناسی هستند که هر دو ضریب 4 دارند. بنابراین شما برای قبولی در رشته داروسازی ، نیاز به درصد های بالا در این دو درس دارید ولی دروس ریاضی ، فیزیک و زمین شناسی نیز مهم هستند.

مرتبط بخوانید : ضرایب دروس برای قبولی در رشته دندانپزشکی

حذف هیچ یک از دروس اختصاصی به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتما باید طوری برنامه ریزی کنید که برای دروس مهم تر زمان بیشتر و برای دروس ضریب پایین تر ، زمان کمتری اختصاص دهید. البته بستگی به ضعف شما در دروس هم دارد و اگر در درس ضریب پایین مثل ریاضی ، ضعف دارید ، حتما باید برای تست زنی و تمرین این درس ساعات بیشتری از روز را اختصاص دهید.

سوالات متداول

  • ضرایب دروس برای قبولی در رشته داروسازی به چه صورت است ؟

ضریب دروس برای قبولی در رشته داروسازی را در این مطلب بررسی کردیم.

  • مهم ترین درس عمومی برای قبولی در رشته داروسازی کدام درس است ؟

تمام دروس عمومی مهم هستند اما درس زبان و ادبیات فارسی بیشترین ضریب را برای قبولی در رشته داروسازی و سایر رشته های کنکور تجربی را دارد.

  • مهم ترین درس اختصاصی برای قبولی در رشته داروسازی کدام درس است ؟

در زیر گروه یک کنکور تجربی ، مهم ترین دورس اختصاصی زیست شناسی و شیمی با ضریب 4 هستند ولی دروس ریاضی و فیزیک هم مهم می باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر