از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه 1402 📞 میزان و راهنمای پرداخت شهریه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه

دانشگاه رفاه یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی پر متقاضی در میان داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد است و رشته های تحصیلی همچون روانشناسی ، علوم اجتماعی و … را ارائه می دهد. بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد که علاقه مند به پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی رفاه هستند ، به دنبال اطلاع از شهریه مصوب این دانشگاه می باشند که در این راستا مقاله ای تحت عنوان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه تهیه کرده ایم تا به سوال این دسته از داوطلبان عزیز پاسخ دهیم. اگر شما هم می خواهید از شهریه این دانشگاه مطلع شوید ، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه  و سایر دانشگاه ها ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

بررسی شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه 1402

دانشگاه غیرانتفاعی رفاه در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های علوم ارتباطات اجتماعی ، علوم اجتماعی ، آموزش ریاضی ، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، علوم تربیتی و … دانشجو پذیرش می کند و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه باید در انتخاب رشته کنکور کارشنارسی ارشد شرکت نمایند و در صورتی که رتبه لازم را داشته‌‌ باشند ، پذیرش خواهند شد.

دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی رفاه ملزم به پرداخت شهریه هستند که میزان شهریه این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به نوع رشته تحصیلی ، متفاوت است اما با توجه به اینکه اکثر رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه از رشته های گروه علوم انسانی هستند ، میزان شهریه این رشته ها تقریبا نزدیک به هم است.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد : شرایط دانشگاه غیرانتفاعی رفاه – معرفی و شرایط و مصاحبه دانشگاه رفاه

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه متشکل از دو بخش شهریه ثابت و متغیر است که شهریه ثابت با توجه به نوع رشته تحصیلی و سال ورود به دانشگاه تعیین می شود. مثلا رشته های انسانی معمولا از رشته های فنی مهندسی و علوم پایه ، شهریه ثابت کمتری دارند. منظور از سال ورود به دانشگاه نیز این است که سالانه حدود 15 درصد شهریه دانشگاه ها افزایش می یابد و دانشجویان ورودی سال قبل ، شهریه ثابت کمتری نسبت به دانشجویان ورودی سال جدید می پردازند.

شهریه ثابت تا زمان فارغ التحصیلی افزایش نمی یابد و رقم آن ثابت است. اما شهریه متغیر سالانه حدود 15 درصد گران تر می شود و تعداد و نوع واحد های درسی که دانشجو در هر ترم اخذ می کند ، باعث بیشتر یا کمتر شدن شهریه متغیر می شود. به طوری که دروس عملی و اختصاصی شهریه متغیر بیشتری از دروس نظری و عمومی دارند.

شهریه ثابت و متغیر ارشد دانشگاه رفاه

میزان شهریه ارشد دانشگاه رفاه برای هر ترم تحصیل حدود 3/5 الی 4/5 میلیون تومان می باشد و ریز محاسبات شهریه ، به صورت زیر می باشد :

  • شهریه ثابت : 980/000 الی 1/450/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد نظری : 190/000 الی 270/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد عملی : 280/000 الی 370/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد پایان نامه : 480/000 الی 890/000

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در هر ترم می توانند 6 الی 14 واحد درسی اخذ کنند. البته اخذ 14 واحد درسی مشروط به کسب معدل الف است. اکثر دانشجویان مقطع ارشد معمولا در هر ترم 8 الی 10 واحد درسی را می گذرانند و با توجه به اینکه تعداد واحد های درسی دوره کارشناسی ارشد 32 واحد است ، اگر در هر ترم 8 واحد اخذ کنید ، می توانید طی 4 ترم تمام دروس را با موفقیت بگذرانید.

راهنمای پرداخت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه 1402

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه

دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی رفاه برای پرداخت شهریه باید به سامانه دانشگاه خود مراجعه نمایند و از بخش مدیریت مالی ، بدهی را بپردازند. پرداخت شهریه دو بار در سال انجام می گیرد که یکبار در نیمسال اول و یکبار در نیمسال دوم تحصیلی می باشد. دانشجویان برای انتخاب واحد در ابتدای ترم ، باید شهریه ثابت را بپردازند. ضمن اینکه پس از اخذ واحد های درسی و تعیین شهریه متغیر ، تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم فرصت دارند که شهریه متغیر را نیز تسویه کنند.

مرتبط بخوانید : ثبت نام وام دانشجویی دولتی – زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام وام دانشجویی دولتی

لازم به ذکر است که بدون پرداخت شهریه ثابت امکان انتخاب واحد وجود ندارد. همچنین اگر شهریه متغیر را نپردازید و بدهی داشته‌ باشید ، مجاز به شرکت در امتحانات پایان ترم و دریافت کارت ورود به جلسه نخواهید بود.

سوالات متداول

  • آیا دانشگاه رفاه دانشگاه غیر دولتی است ؟

بله ، دانشگاه رفاه یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی است.

  • شهریه ارشد دانشگاه رفاه چقدر است ؟

میزان شهریه کارشناسي ارشد دانشگاه رفاه در رشته‌ های مختلف ، متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

  • نحوه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه به چه صورت است ؟

پرداخت شهریه کارشناسي ارشد دانشگاه رفاه از طریق سامانه دانشگاه انجام می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

یک نظر

  1. زهرا بوربور

    شهریه دانشگاه چقدر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر