از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه ثابت دانشگاه نوبت دوم – بررسی شهریه ثابت دانشگاه شبانه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه ثابت دانشگاه نوبت دوم

 

شهریه دانشگاه نوبت دوم از بخش های ثابت و متغیر تشکیل شده است که پرداخت هر دو بخش از این شهریه برای ورود به ترم بعدی الزامی است. داوطلبان کنکوری قبول شده در رشته های فنی مهندسی ، علوم پایه ، علوم انسانی ، علوم پزشکی و کشاورزی برای ثبت نام در دانشگاه باید شهریه ثابت و بخشی از شهریه متغیر را پرداخت کنند تا دانشگاه انتخاب واحد را برای آنها انجام دهد. شهریه ثابت دانشگاه نوبت دوم رشته های مختلف ، متفاوت است و با توجه به عواملی تعیین می شود که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد.

برای اطلاع از شهریه دقیق رشته های مختلف در دانشگاه های شهریه پرداز ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه ثابت دانشگاه نوبت دوم چیست

همانطور که می دانید ، کل هزینه تحصیل یک ترم دانشگاه شبانه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می شود که شهریه ثابت معمولا در ابتدای ترم و شهریه متغیر هم در انتهای ترم دریافت می گردد. دانشجویان دانشگاه شبانه با توجه به نوع رشته تحصیلی خود ، سالی که وارد دانشگاه شده اند و همچنین مقطع تحصیلی خود ، باید شهریه ثابت را بپردازند. میزان شهریه ثابت یکبار در ابتدای ورود به دانشگاه تعیین می گردد و تا اتمام تحصیلات ، تغییری نمی کند.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه نوبت دوم کاردانی و شهریه دانشگاه نوبت دوم کارشناسی

میزان شهریه ثابت دانشگاه نوبت دوم رشته های انسانی 1401

بیشترین تنوع رشته های دانشگاه شبانه مربوط به گروه علوم انسانی است که از جمله آنها شامل حسابداری ، روانشناسی ، اقتصاد ، حقوق و … می باشند. شهریه ثابت این رشته ها از 1/500/000 تومان آغاز شده و تا حدود 1/900/000 تومان می باشد. رشته های پرمتقاضی تر مثل حسابداری ، شهریه ثابت بیشتری دارند اما رشته هایی همچون اقتصاد ، دارای شهریه ثابت کمتری هستند.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق و شهریه دانشگاه شبانه رشته روانشناسی

میزان شهریه ثابت دانشگاه شبانه رشته های فنی مهندسی 1401

رشته های فنی مهندسی دانشگاه شبانه شامل مهندسی کامپیوتر ، مهندسی برق ، مهندسی صنایع و … هستند که حدود شهریه ثابت این رشته ها از 1/900/000 تومان الی 2/500/000 تومان می باشد. شهریه ثابت رشته های فنی مهندسی از رشته های انسانی بیشتر است زیرا دارای دروس عملی و کارگاهی بیشتری هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  ترم دوم دانشگاه از کی شروع می شود - راهنمای زمانبندی تحصیلی دانشگاه ها

میزان شهریه ثابت دانشگاه نوبت دوم رشته دامپزشکی 1401

رشته دامپزشکی تنها رشته علوم پزشکی ارائه شده در دانشگاه نوبت دوم است که داوطلبان کنکور تجربی می توانند این رشته را انتخاب کنند. شهریه ثابت هر ترم تحصیل در رشته دامپزشکی حدود 2 تا 2/5 میلیون تومان می باشد و با توجه به طول دوره 5 ساله ای که تحصیل در این رشته دارد ، دانشجویان باید سالی 2 بار و در مجموع 10 بار ، شهریه ثابت را بپردازند.

مرتبط بخوانید : هزینه هر ترم کارشناسی ارشد شبانه 

میزان شهریه ثابت دانشگاه شبانه رشته های علوم پایه 1401

رشته های علوم پایه در دانشگاه نوبت دوم شامل رشته های میکروبیولوژی ، زیست شناسی سلولی و مولکولی و … هستند که شهریه ثابت این رشته ها حدود 2 میلیون تومان می باشد. تحصیل در رشته های کارشناسی علوم پایه دانشگاه شبانه به مدت 4 سال به طول می انجامد و هر سال هم شامل دو ترم تحصیلی است. بنابراین شما به عنوان دانشجوی علوم پایه این دانشگاه باید در مجموع 8 بار شهریه ثابت را بپردازید.

سوالات متداول

  • منظور از شهریه ثابت دانشگاه شبانه چیست ؟

شهریه ثابت ، یک بخش از هزینه تحصیل در دانشگاه شبانه است که با توجه به اسم و مقطع رشته تحصیلی و همچنین سال ورود به دانشگاه ، محاسبه می شود.

  • شهریه ثابت هر ترم تحصیل در دانشگاه نوبت دوم چقدر است ؟

میزان شهریه ثابت رشته های مختلف در دانشگاه شبانه فرق می کند که در این مطلب بررسی کردیم.

  • شهریه ثابت دانشگاه شبانه سالانه چقدر گران تر می شود ؟
احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه شبانه چیست 📞 راهنمای معرفی دانشگاه شبانه و 5 تفاوت اصلی آن با دانشگاه روزانه

شهریه ثابت دانشجویان ورودی هر رشته در ابتدای ورود به دانشگاه تعیین می گردد و تا زمان فارغ التحصیلی گران نخواهد شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ترم دوم دانشگاه از کی شروع می شود - راهنمای زمانبندی تحصیلی دانشگاه ها

ترم دوم دانشگاه از کی شروع می شود – راهنمای زمانبندی تحصیلی دانشگاه ها

  تمام دانشگاه های سراسری همچون روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگران ، پیام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر