از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرط معدل در ازمون وکالت 1403 📞 حداقل معدل قبولی کانون وکلا

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرط معدل در آزمون وکالت

شرط معدل در ازمون وکالت 1403 چقدر است ؟ داوطلبان با داشتن حداقل چه معدلی می توانند در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری شرکت کنند ؟ اگر شما هم می خواهید در ازمون وکالت 1403 ثبت نام کنید و درباره شرایط این آزمون مثل شرط معدل سوالاتی دارید ، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا کامل راهنمایی شوید.

با دریافت مشاوره در زمینه آزمون وکالت از مشاوران با تجربه ما و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، قبولی خود را تضمین کنید. برای ارتباط با مشاوران کافیست تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید و در زمینه های تاریخ برگزاری آزمون ، منابع آزمون ، شرایط آزمون ، دوره کارآموزی وکالت و … مشاوره دریافت کنید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرط معدل در ازمون وکالت 1403

ازمون وکالت هر ساله توسط کانون وکلای دادگستری برگزار می شود ، البته قوه قضاییه نیز آزمون وکالت را اجرا می کند ولی این آزمون در کانون وکلای دادگستری داوطلبان بیشتری دارد. متقاضیان ازمون وکیلی کانون وکلا برای شرکت کردن باید از یکسری شرایط برخوردار باشند و اگر یکی از این شروط را نداشته باشند ، اجازه ثبت نام ، حضور در ازمون و شرکت در دوره کارآموزی به آنها داده‌ نخواهد شد.

درباره شرایط سنی آزمون وکالت 1403 در مطلبی جداگانه بحث کردیم و گفته شد که حداقل سن لازم برای شرکت در آزمون وکالت 24 سال تمام است ، ضمن اینکه داوطلبان کانون وکلای استان تهران حداکثر با 40 سال سن و داوطلبان کانون وکلای سایر استان ها حداکثر با 50 سال می توانند در ازمون شرکت نمایند. اما شرط معدل این آزمون به چه صورت است ؟

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت وکالت 1402 📞 آیا تکمیل ظرفیت وکالت برگزار خواهد شد

در رابطه با شرط معدل در ازمون وکالت 1403 لازم است بدانید که تاکنون این آزمون هیچ گونه شرط معدلی نداشته است. ملاک سنجش و پذیرش داوطلبان ، نمره اکتسابی آنها در آزمون است. بنابراین شما با داشتن مدرک کارشناسی رشته‌ حقوق و سایر رشته‌ های مرتبط ، به شرط عدم مردودی در دروس و مشروطی ، می توانید در آزمون وکالت با هر معدلی شرکت نمایید.

مرتبط بخوانید : احتمال قبولی در کدام کانون وکلا بیشتر است 

شرایط ثبت نام آزمون وکالت

  • دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته‌ حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی. مدرک باید از دانشگاه های داخل و خارج مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد.
  • داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته رشته‌ حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط گذراندن واحدهای درسی مقطع کارشناسی رشته‌ حقوق می توانند در آزمون وکالت شرکت کنند.
  • همانطور که بالاتر نیز گفته شد ، حداقل معدل قبولی کانون وکلا مد نظر نیست و داوطلبان طبق نمراتی که در ازمون کسب می کنند ، سنجش و ارزیابی می شوند.
  • سن شرکت در ازمون وکالت حداقل 24 سال تمام است.
  • پروانه کارآموزی وکالت به داوطلبانی داده‌ می شود که در زمان ثبت نام آزمون بیشتر از 50 سال سن نداشته باشند. البته حداکثر شرط سنی برای داوطلبان تهران ، 40 سال تمام است.

مرتبط بخوانید : ثبت نام وکالت دانشگاه آزاد

مدارک ثبت نام آزمون وکالت

شرط معدل در ازمون وکالت

  • اسکن تصویر مدرک لیسانس (دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته باید علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته،اسکن مدرک کاردانی خود را هم ارسال نمایند)
  • اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم.
  • پرداخت مبلغ جهت ثبت نام به صورت الکترونیکی و از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب.(البته امکان افزایش مبلغ ذکر شده‌ وجودخواهد داشت)
  • خانواده شاهد در صورتیکه یکی از اعضای خانواده (پدر ، مادر ، همسر ، فرزند) در راه اهداف انقلاب و مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی مفقودالاثر،اسیر و یا شهید شده‌ اند و یا جانبازان 25درصد و بالاتر و یا آزادگان درصورت دارا بودن 6 ماه سابقه اسارت و یا رزمندگان با داشتن 6 ماه سابقه حضور در جبهه جزو مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان می باشند.
  • در صورت معلولیت از ناحیه چشم و یا دست متقاضیان می بایست جهت استفاده از منشی گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی کشور را در زمان ثبت نام ارسال نمایند.
  • در صورت معلولیت از ناحیه چشم و یا دست متقاضیان می بایست جهت استفاده از منشی گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی کشور را در زمان ثبت نام ارسال نمایند.
  • اسکن عکس 4*3 داوطلب با زمینه سفید

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام آزمون وکالت

سوالات متداول

  • حداقل معدل قبولی کانون وکلا چقدر است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  زمان ثبت نام آزمون وکالت 1403 📞 تاریخ ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

ازمون وکالت شرط معدل ندارد و ملاک سنجش و پذیرش داوطلبان ، نمره اکتسابی آنها در آزمون است

  • شرایط معدل در آزمون وکالت 1403 چه تفاوتی با سال گذشته دارد ؟

در آزمون های وکالت برگزار شده‌ تاکنون ، شرط معدل مد نظر نبوده‌ است.

  • تاریخ آزمون وکالت 1403 چه زمانی است ؟

تاریخ آزمون وکالت 1403 فعلا مشخص نشده‌ است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت وکالت

تکمیل ظرفیت وکالت 1402 📞 آیا تکمیل ظرفیت وکالت برگزار خواهد شد

تکمیل ظرفیت وکالت در شرایطی که ظرفیت پذیرش اختصاص داده‌ شده‌ به استان های مختلف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر