از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط ورود به مدارس استعدادهای درخشان 1403 📞 دوره اول و دوم متوسطه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط ورود به مدارس استعدادهای درخشان

مدارس استعداد درخشان که به مدارس سمپاد یا مدارس تیزهوشان نیز شناخته می شوند ، در دوره های تحصیلی اول و دوم متوسطه دانش آموز پذیرش می کنند و در هر دو دوره نیز آزمون ورودی تحت عنوان آزمون سنجش هوش ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم برگزار می شود. دانش آموزان واجد شرایط ورود به مدارس استعدادهای درخشان باید در زمانی که اعلام شده است نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده و در تاریخ تعیین شده در جلسه آزمون حضور یابند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شرایط ثبت نام مدارس استعداد درخشان دوره اول و دوره دوم متوسطه را بررسی کنیم.

شما دانش آموزان عزیز میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شرایط ورود به مدارس استعدادهای درخشان ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شرایط ورود به مدارس استعدادهای درخشان متوسطه اول 

آزمون تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم برگزار می شود که دانش آموزان شاغل به تحصیل در پایه ششم ابتدایی می توانند در این آزمون شرکت کنند و با کسب نمره لازم ، وارد پایه هفتم مدارس تیزهوشان شوند. چند سال قبل ، آزمون تیزهوشان ششم به هفتم متکی به کتاب های درسی پایه های پنجم و ششم بود یعنی سوالات از کتاب های درسی مطرح می شد اما به تصمیم سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان ، آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شد و آزمون سنجش هوش ششم جایگزین آن شد.

در آزمون سنجش هوش ششم هیچ یک از کتاب های درسی اساس طراحی سوالات نیست و سوالات این آزمون با تکیه بر هوش و استعداد تحلیلی دانش آموزان طراحی می شوند. در واقع هدف از برگزاری آزمون سنجش هوش ، بررسی هوش و استعداد تحلیلی دانش آموزان است.

شرایط ورود به مدارس استعدادهای درخشان دوره اول متوسطه به شرح زیر می باشد :

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • کسب نمره خیلی خوب در تمام دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی
  • کسب نمره خیلی خوب در تمام دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی
  • دانش آموزانی که در مجموع دو سال پنجم و ششم یک نمره خوب داشته باشند ، می توانند در آزمون سنجش هوش ششم به هفتم شرکت کنند.
  • دانش آموزان باید مدارس منطقه و محل سکونت خود را انتخاب کنند و حداکثر مجاز به انتخاب 3 مدرسه هستند.
  • مدارس تیزهوشان خوابگاه و خدمات شبانه روزی ندارند.
  • قبولی در مدارس تیزهوشان یک مرحله ای است و فهرست ذخیره ندارد.
  • دانش آموزان دوقلو هم جنس یا غیر هم جنس که در آزمون شرکت می کنند ، اگر یکی از دانش آموزان پذیرفته شود دانش آموز دیگر به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه مورد تقاضا می تواند به صورت مازاد بر ظرفیت ثبت نام خود را انجام دهد.
  • حوزه برگزاری آزمون تیزهوشان بر اساس منطقه محل سکونت دانش آموز تعیین می شود.

مرتبط بخوانید : ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم – در تمام مناطق و رشته های تحصیلی

شرایط ورود به مدارس استعدادهای درخشان متوسطه دوم

برای پذیرش دانش آموز در دوره دوم متوسطه مدارس تیزهوشان نیز آزمون ورودی برگزار می شود که به آزمون تیزهوشان نهم به دهم شناخته می شود. شرایط شرکت در این آزمون به شرح زیر می باشد :

  • دارا بودن تابعیت ایرانی (اتباع غیرایرانی تحت شرایطی مجاز به ثبت نام هستند)
  • مشغول به تحصیل بودن در پایه نهم دوره اول متوسطه
  • دارا بودن حداقل معدل کل سالیانه هشتم 19 و بالاتر
  • دانش آموزانی که دوره اول متوسطه را در مدارس تیزهوشان گذرانده اند برای ورود به دوره دوم متوسطه نیازی به شرکت در آزمون ندارند ولی تعیین دبیرستان محل تحصیل آنها به عهده سازمان آموزش و پرورش است.
  • پذیرش دانش آموز برای ورود به مدارس دوره دوم متوسطه استعداد درخشان فقط بر اساس رتبه و تراز کسب شده در آزمون امکان پذیر است.
  • دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت می کنند فقط می توانند مدارس منطقه محل سکونت خود را انتخاب کنند و تعداد انتخاب های مجاز حداکثر سه مدرسه است.
  • مدارس تیزهوشان نهم به دهم فهرست ذخیره شدگان ندارند.
  • در زمان شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید از میان رشته های مدارس تیزهوشان ، انتخاب رشته نیز انجام دهید.
  • پس از انتخاب رشته حداقل باید یکسال از تحصیل شما بگذرد تا مجاز به تغییر رشته شوید. در واقع امکان تغییر رشته در سال اول تحصیل وجود ندارد.

مرتبط بخوانید : شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان

سوالات متداول

  • شرایط ورود به مدارس استعدادهای درخشان دوره اول متوسطه به چه صورت است ؟

دارا بودن نمرات خیلی خوب در پایه های پنجم و ششم از جمله شرایط ثبت نام آزمون سنجش هوش ششم به هفتم است که شرایط بیشتر را می توانید در همین مطلب مطالعه کنید.

  • شرایط ورود به مدارس استعدادهای درخشان دوره دوم متوسطه به چه صورت است ؟

دارا بودن معدل بالای 19 از جمله شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم است که شرایط بیشتر را می توانید در همین مطلب مطالعه کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر