از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی 📞 نمونه سوالات المپیاد شیمی 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی

سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی هر ساله پس از برگزاری مراحل مختلف المپیاد در سایت my.medu.ir قرار داده‌ می شود و دانش آموزانی که قصد شرکت در المپیاد سال های آینده را دارند می توانند با دریافت این سوالات ، از نحوه طراحی سوال مطلع شوند. در مراحل مختلف المپیاد شیمی ، سبک طراحی سوالات متفاوت است و با ارتقا رتبه به هر مرحله ، سوالات سخت تری مطرح می شوند تا دانش آموزان با قرار گرفتن در فضای رقابتی تر ، علم خود را بسنجند. در این مطلب لینک دانلود دفترچه سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی سال های قبل قرار داده‌ شده‌ است که می توانید این دفترچه ها را دانلود کرده‌ و از آنها استفاده کنید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی و دریافت نمونه سوالات المپیاد شیمی با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دانلود دفترچه سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی 1403

المپیاد شیمی دانش آموزی در 3 مرحله برگزار می شود که آخرین مرحله دوره آموزشی تابستان بوده‌ و مدال های طلا ، نقره و برنز و همچنین دیپلم افتخاری ، به نفرات برتر اهدا می شود.

سالانه حدود 10 هزار نفر در المپیاد شیمی ثبت نام می کنند که از میان آنها حداکثر 2 هزار نفر راهی مرحله دوم شده‌ و حداکثر 40 نفر راهی دوره آموزشی تابستان می شوند.

سوالات المپیاد شیمی مرحله اول از کتاب های درسی شیمی دوره دوم متوسطه طراحی می شوند اما در المپیاد مرحله دوم سطح سوالات کمی تخصصی تر و فراتر از سطح کتاب درسی است و نیاز به دانش بیشتری می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  المپیاد اقتصاد 1403 📞 راهنمای المپیاد اقتصاد دانش آموزی و دانشجویی

برای دانلود سوالات مرحله اول و مرحله دوم المپیاد شیمی سال های گذشته می توانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید :

دانلود سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی + کلید مرحله اول

دانلود دفترچه سوال المپیاد شیمی دانش آموزی + کلید مرحله دوم 

مرتبط بخوانید : زمان ، شرایط و راهنمای ثبت نام المپیاد شیمی

مراحل المپیاد شیمی 1403

سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی

بالاتر نیز ذکر شد که المپیاد شیمی شامل سه مرحله است و مرحله آخر ترکیبی از آموزش و آزمون می باشد. تمام دانش آموزانی که شرایط شرکت در المپیاد را دارند ، می توانند در دی ماه نسبت به ثبت نام خود از طریق سایت my.medu.ir به صورت اینترنتی اقدام نمایند و در آزمون مرحله اول که در زمستان برگزار می شود شرکت کنند.

مرحله اول

مرحله اول المپیاد شیمی به طور متوسط از 50 سوال تستی تشکیل شده‌ است. شما با تسلط بر کتب شیمی دبیرستان ، می توانید این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید. دانش آموزانی که در مرحله اول نمره لازم را به دست آورند ، مجاز به شرکت در مرحله دوم خواهند بود. زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد شیمی معمولا در اردیبهشت ماه هر سال است و حدود 1500 نفر در این مرحله شرکت می کنند که در انتها حداکثر 40 نفر از آنها می توانند وارد دوره تابستان شوند.

مرحله دوم

مرحله دوم المپیاد شیمی طی دو روز برگزار می شود. روز اول را به 40 سوال تستی و روز دوم را به 7 سوال تشریحی اختصاص می دهند. توانایی در حل سوالات تحلیلی و محاسباتی ، لازمه قبولی در مرحله دوم المپیاد شیمی است.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی 1403 📞 شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی

دوره آموزشی تابستان

پس از دو مرحله فوق ، 10 نفر از شرکت کنندگان که جزو برترین ها هستند ، راهی دوره آموزشی تابستان می شوند. سپس پس از شرکت در مراحل مختلف تئوری و آموزشی و همچنین شرکت در چند مرحله آزمون ، در نهایت به 8 نفر برتر مدال طلا و به بقیه شرکت کنندگان مدال نقره ، برنز و یا دیپلم افتخاری اهدا می شود.

ضمن اینکه 4 نفر دارندگان مدال طلا پس از گذراندن آموزش های ویژه و تخصصی ، به عنوان تیم ملی ایران در المپیاد شیمی جهانی انتخاب می شوند. به دارندگان مدال طلای المپیاد شیمی این امکان داده‌ می شود که بدون شرکت در کنکور سراسری ، وارد رشته‌ و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. همچنین تمام مدال آوران عضو باشگاه دانش پژوهان جوان خواهند شد.

سوالات متداول

  • دانلود دفترچه سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی 1403 از کدام سایت امکان پذیر است ؟

لینک دانلود دفترچه سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی در این مطلب قرار داده‌ شده‌ است.

  • المپیاد شیمی در چند مرحله برگزار می شود ؟

المپیاد شیمی 3 مرحله دارد که شامل مرحله اول در زمستان ، مرحله دوم در بهار و مرحله سوم در تابستان است.

  • تعداد سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی چقدر است ؟

تعداد سوالات المپیاد شیمی دانش آموزی در مراحل مختلف متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج مرحله دوم المپیاد دانش آموزی

نتایج مرحله دوم المپیاد دانش آموزی 📞 زمان انتشار و سایت دریافت کارنامه مرحله دوم

المپیاد دانش آموزی به صورت مرحله ای برگزار می شود و پذیرفته‌ شدگان هر مرحله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر