از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مرحله دوم المپیاد ریاضی 📞 صفر تا صد مرحله دوم المپیاد ریاضی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مرحله دوم المپیاد ریاضی

مرحله دوم المپیاد ریاضی مرحله جدی تر شدن این آزمون علمی است و از میان تمام راه یافتگان به این مرحله حدود 40 نفر می توانند قبول شده‌ و راهی مرحله سوم شوند. بنابراین شما برای اینکه در لیست پذیرفته شدگان نهایی مرحله دوم المپیاد ریاضی قرار بگیرید باید منابع را تهیه کنید ، مطالعات دقیق و عمیق داشته باشید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید. در این مطلب می خواهیم شما را برای ثبت نام نوبت دوم المپیاد ریاضی راهنمایی کنیم پس لطفا همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی شدن در خصوص ثبت نام المپیاد دانش آموزی، تهیه بهترین منابع و برنامه ریزی برای المپیاد با مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرکت در مرحله دوم المپیاد ریاضی

المپیاد ریاضی همانند المپیاد سایر رشته ها شامل 4 مرحله می باشد. در مرحله اول ، تمام علاقه مندان واجد شرایط می توانند شرکت کنند و از میان آنها حدود 1000 نفر موفق به کسب نمره قبولی شده‌ و راهی مرحله دوم می شوند. مرحله دوم المپیاد ریاضی سخت تر و تحلیلی تر از مرحله اول می باشد و از کل شرکت کنندگان آن تنها 40 نفر می توانند وارد مرحله سوم شوند.

مرحله دوم المپیاد ریاضی سالانه برگزار می شود و افراد برگزیده این مرحله راهی دوره آموزشی تابستان می شوند. قبول شدن در دوره آموزشی تابستان هم ورود به المپیاد جهانی را امکان پذیر می کند. دوره دوم المپیاد ریاضی مثل المپیاد جهانی تشکیل شده‌ از 6 سوال 7 نمره ای است و در دو روز متوالی و روزی 3 سوال ، برگزار خواهد شد.

سر فصل‌ های مرحله ‌دوم المپیاد ریاضی

شما برای شرکت در نوبت دوم المپیاد ریاضی باید از سرفصل های آزمون اطلاع یابید که به شرح زیر هستند :

  • هندسه (تساوی ، تالس ، مثلث و هم‌ نهشتی ، بردار و تجانس)
  • جبر (اتحادها ، تجزیه ، معادلات جبری ، براکت و قدر مطلق ، روابط ریشه‌ های معادلات ، تابع و نابرابری‌ ها)
  • نظریه اعداد (مقدمات نظریه اعداد و نظریه جبری اعداد ، بخش پذیری و اعداد اول ، قانون تقابل مربعی و معادلات سیاله ، معادلات دیوفانتی و آشنایی با مرتبه و ریشه اول)
  • ترکیبات (اصل ضرب و جمع و جایگشت ، مسئله مسیر ، اصل لانه کبوتری و معادلات خطی ، اصل استقرا ، اصل ماکزیمم ، روابط بازگشتی ، ناوردایی ، شمارش ، زوجیت و رنگ‌ آمیزی و هندسه ترکیباتی)

منابع نوبت دوم المپیاد ریاضی

مواردی که در بخش قبلی معرفی کردیم ، مباحث امتحانی المپیاد ریاضی هستند اما شما باید از منابع مطالعاتی مناسب هم برای موفقیت در المپیاد استفاده کنید. منابع پیشنهادی برای المپیاد مرحله دوم ریاضی به شرح زیر هستند :

  • مسائل هندسه در ایران و جهان انتشارات دانش‌ پژوهان
  • هندسه مسطحه مقدماتی تا المپیاد انتشارات خوشخوان
  • مسئله‌هایی در هندسه مسطحه انتشارات مبتکران
  • استراتژی جبر انتشارات دانش پژوهان
  • برگزیده مسائل جبر انتشارات فاطمی
  • 101 مسئله در جبر انتشارات فاطمی
  • کارگاه حل مسئله در جبر المپیاد انتشارات فاطمی
  • تئوری اعداد انتشارات خوشخوان
  • 104 مسئله در نظریه اعداد انتشارات خوشخوان
  • برگزیده مسائل نظریه اعداد انتشارات خوشخوان
  • روش‌های ترکیبیات 5 دکتر علیپور انتشارات فاطمی
  • استراتژی حل مسئله انتشارات مبتکران

مرتبط بخوانید : ثبت نام المپیاد دانش آموزی متوسطه دوم

راه های موفقیت در المپیاد ریاضی

با توجه به رقابتی بودن نوبت دوم المپیاد ریاضی شما باید برای قبولی در این آزمون برنامه ریزی کنید و از منابع مناسب استفاده نمایید. چند نکته مهم برای موفقیت در المپیاد به شرح زیر هستند :

احتمالا این را هم بپسندید  سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی 📞 نمونه سوالات المپیاد ریاضی 1403

شرکت در المپیاد آزمایشی

بهتر است که در دو تا سه دوره المپیاد آزمایشی شرکت کنید تا در فضای شبیه سازی شده‌ به المپیاد قرار بگیرید. می توانید فضای آزمون را برای خود شبیه سازی کنید و در فرصت کمی که از مرحله اول تا مرحله دوم المپیاد باقی مانده‌ است ، در این آزمون های شبیه سازی شده‌ شرکت کنید.

توجه به کتب درسی و تهیه منابع مناسب

منابع اصلی شما برای شرکت در دوره دوم المپیاد ریاضی ، کتاب های درسی هستند و باید پس از تسلط کامل بر روی کتب درسی ، از منابع مناسب هم استفاده کنید. تعداد زیاد منابع برای شما مفید نخواهد بود و فقط باعث سردرگمی و عدم تمرکز می شود بنابراین توصیه می شود چند کتاب قوی و در سطح المپیاد را تهیه کنید.

کمک گرفن از مشاوران

برای موفقیت در نوبت دوم المپیاد ریاضی حتما از مشاوران هم کمک بگیرید تا این مسیر را راحت تر طی کنید. مشاور می تواند شما را برای برنامه ریزی درسی اصولی و تهیه منابع مناسب راهنمایی کند.

بررسی سوالات المپیاد سال های قبل

اگر می خواهید در نوبت دوم المپیاد ریاضی قبول شوید ، حتما سوالات المپیاد سال های قبل را هم بررسی کنید. اهمیت بررسی آزمون سال های قبل در این است که می توانید با سبک و شیوه طراحی سوالات آشنا شوید و در روز برگزاری المپیاد با دیدن سوالات ، ذهن شما آمادگی قبلی خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : سوالات المپیاد ریاضی دانش آموزی 

راهنمای ثبت نام مرحله دوم المپیاد ریاضی

مرحله دوم المپیاد ریاضی

شما برای شرکت در مرحله دوم المپیاد ریاضی باید ثبت نام آن را انجام دهید و شیوه ثبت نام هم اینترنتی می باشد. لازم است در اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت ماه ، به سامانه مای مدیو که به نشانی my.medu.ir می باشد ، مراجعه نمایید و مراحل ثبت نام را طی کنید. برای ورود به این سامانه و ثبت نام المپیاد ، باید شماره ملی و شماره سریال شناسنامه ارائه کنید و با وارد شدن به پنل کاربری ، امکان ثبت نام خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : نتایج مرحله دوم المپیاد دانش آموزی 

مشاوره شرکت در المپیاد ریاضی

المپیاد ریاضی ، رقابتی سخت و پرمتقاضی است و فقط داوطلبانی شانس موفقیت در این آزمون سخت را دارند که برنامه ریزی مطالعاتی مناسبی داشته اند و از منابع درستی استفاده کرده اند. اگر شما هم تصمیم به شرکت در المپیاد ریاضی دارید ، می توانید برای راهنمایی شدن در زمینه نحوه ثبت نام اینترنتی المپیاد ، منابع استاندارد آزمون ، نحوه دریافت نتایج ، برنامه ریزی برای شرکت در المپیاد و …. از مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  المپیاد اقتصاد 1403 📞 راهنمای المپیاد اقتصاد دانش آموزی و دانشجویی

سوالات شما

  • زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد ریاضی در چه تاریخی است؟

دوره دوم المپیاد ریاضی معمولا در نیمه دوم اردیبهشت ماه هر سال برگزار می شود.

  • ثبت نام المپیاد ریاضی نوبت دوم در کدام سامانه انجام می شود؟

داوطلبان برای ثبت نام المپیاد باید به سامانه مای مدیو مراجعه نمایند.

  • منابع المپیاد ریاضی دوره دوم کدام منابع هستند؟

برای اطلاع از لیست منابع نوبت دوم المپیاد ریاضی لطفا این مطلب را مطالعه کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

المپیاد اقتصاد

المپیاد اقتصاد 1403 📞 راهنمای المپیاد اقتصاد دانش آموزی و دانشجویی

المپیاد های علمی و ادبی دانش آموزی و دانشجویی ، هر ساله برگزار می شوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر