از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی 📞 نمونه سوالات المپیاد زیست 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی

بررسی سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی سال های گذشته به دانش آموزانی که قصد شرکت در المپیاد این رشته‌ را دارند کمک می کند تا با نحوه طراحی سوالات و مباحثی که از آنها سوال مطرح می شود ، آشنا شوند. المپیاد زیست شناسی طی سه مرحله برگزار می شود و در انتها به نفرات برتر مدال طلا ، نقره و برنز و یا دیپلم افتخار اهدا می‌گردد و متناسب با رتبه ای که کسب کرده‌ اند ، از تسهیلاتی بهره مند خواهند شد.

در ادامه این مطلب لینک دانلود دفترچه سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی سال های قبل قرار داده‌ شده‌ است. همچنین توضیحاتی در خصوص مراحل مختلف المپیاد و نحوه برگزاری هر یک از این مراحل ، ارائه خواهد شد.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی و دریافت نمونه سوالات المپیاد زیست شناسی با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دانلود دفترچه سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی 1403

المپیاد زیست شناسی هر ساله طی سه مرحله برگزار می شود و دانش آموزان پایه های تحصیلی یازدهم و دهم دوره دوم متوسطه می توانند در المپیاد این رشته‌ شرکت کنند. ثبت نام المپیاد زیست در دی ماه انجام می گیرد و سامانه ثبت نام نیز به نشانی my.medu.ir می باشد. حدود 10 هزار نفر ثبت نام المپیاد زیست شناسی را انجام داده‌ و در آزمون مرحله اول شرکت می کنند اما از میان آنها حداکثر 2 هزار نفر وارد مرحله دوم خواهند شد.

سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی از کتب زیست شناسی دوره دوم متوسطه طراحی می شوند و سطح سوالات برای هر دو دسته از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم یکسان است. هر مرحله از المپیاد حدود 30 سوال دارد که دانش آموز باید ظرف مدت 3 الی 4 ساعت به آنها پاسخ دهد.

سوالات المپیاد زیست شناسی مرحله اول 98 کلید المپیاد زیست شناسی مرحله اول 98
سوالات المپیاد زیست شناسی مرحله دوم 98 کلید المپیاد زیست شناسی مرحله دوم 98
سوالات المپیاد زیست شناسی مرحله اول 99 کلید المپیاد زیست شناسی مرحله اول 99
سوالات المپیاد زیست شناسی مرحله دوم 99 کلید المپیاد زیست شناسی مرحله دوم 99
احتمالا این را هم بپسندید  المپیاد زیست شناسی 1403 📞 شرایط و راهنمای شرکت در المپیاد زیست شناسی

آزمون مرحله اول المپیاد زیست شناسی به صورت تستی برگزار می شود اما آزمون مرحله دوم که در 2 روز نیز اجرا می شود ، روز اول تستی و روز دوم تشریحی است. برای دانلود سوالات مرحله اول و مرحله دوم المپیاد زیست شناسی می توانید بر روی لینک های فوق کلیک کنید.

مرتبط ببینید : منابع المپیاد زیستمنابع المپیاد ریاضی

منابع طراحی سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی

سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی

همانطور که گفته شد ، سوالات المپیاد زیست شناسی از کتاب های درسی پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم طراحی می شوند و مباحث به شرح زیر هستند :

  • زیست شناسی عمومی
  • فیزیولوژی
  • بیوشیمی
  • آناتومی گیاهی
  • فیزیولوژی گیاهی
  • سیستماتیک گیاهی
  • زیست شناسی سلولی
  • ژنتیک کلاسیک
  • ژنتیک مولکولی
  • اکولوژی
  • رفتارشناسی
  • جانور شناسی

مشاوره قبولی در المپیاد  – مشاوره از طریق تماس با مشاوران ارشد مرکز پاسخ با ما

حتما همین حالا با ما تماس بگیرید و در زمینه های بهترین منابع ، برنامه ریزی کردن ، اطلاع از شرایط آزمون و … از مشاوران با تجربه ما مشاوره تخصصی دریافت کنید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

مرتبط بخوانید : اعلام نتایج المپیاد 

مراحل المپیاد زیست شناسی

سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی

المپیاد زیست شناسی از سه مرحله به شرح زیر تشکیل شده‌ است :

مرحله اول

سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی مرحله اول در سال های مختلف تغییراتی داشته است اما معمولا از 40 سوال تستی و 5 سوال پاسخ کوتاه محاسباتی تشکیل می شود. تسلط بر کتب زیست شناسی دوره دوم متوسطه برای قبولی در مرحله اول المپیاد زیست شناسی الزامی است و 10 درصد سوالات نیز به زبان انگلیسی طراحی می شوند. زمان برگزاری مرحله اول المپیاد زیست شناسی در زمستان است و ثبت نام نیز در دی ماه انجام می گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج مرحله دوم المپیاد دانش آموزی 📞 زمان انتشار و سایت دریافت کارنامه مرحله دوم

مرحله دوم

مرحله دوم المپیاد زیست شناسی در بهار و معمولا در اردیبهشت ماه برگزار می شود و منتخبین مرحله اول ، راهی مرحله دوم خواهند شد. سبک طراحی سوالات در این مرحله تغییر می کند و معمولا 30 سوال طراحی می شود.

در مرحله دوم حداکثر 40 نفر پذیرفته می شوند و می توانند وارد دوره آموزشی تابستان شوند. ضمن اینکه مرحله دوم المپیاد زیست شناسی نیازی به ثبت نام ندارد.

دوره آموزشی تابستان

دوره آموزشی تابستان از 8 هفته تشکیل شده‌ است و دو بخش تئوری و عملی را شامل می شود. این دوره برای برگزیدگان مرحله اول به اجرا در می آید و پس از تدریس مباحث تخصصی زیست شناسی و برگزاری چند مرحله آزمون ، در نهایت به 8 نفر برتر دوره مدال طلا و سایر نفرات نیز مدال نقره ، مدال برنز یا دیپلم افتخاری دریافت می نمایند.

دوره امادگی تیم ملی

دانش آموزانی که مدال طلای المپیاد زیست شناسی را به دست آورند ، به مدت یکسال در باشگاه دانش پژوهان جوان آموزش داده‌ می شوند و پس از شرکت در امتحانات انتهایی ، 4 نفر از آنها برای تیم ملی انتخاب شده‌ و راهی المپیاد زیست شناسی جهانی خواهند شد.

ثبت نام المپیاد از طریق سامانه مای مدیو انجام می پذیرد و متقاضیان باید در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان ، نسبت به ثبت نام اینترنتی در این سامانه اقدام نمایند. برای ثبت نام المپیاد در سایت مای مدیو ، لازم است هزینه مربوطه نیز پرداخت شود.

سوالات متداول

  • سوالات المپیاد زیست شناسی دانش آموزی 1403 را چگونه بیابیم ؟

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای دانلود سوالات المپیاد زیست به این مطلب مراجعه نمایند.

  • المپیاد زیست شناسی چند مرحله دارد ؟

المیپاد زیست شناسی در 3 مرحله برگزار می شود.

  • المپیاد زیست شناسی از چند سوال تشکیل شده‌ است ؟

تعداد سوالات المپیاد زیست شناسی در مراحل مختلف متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج مرحله دوم المپیاد دانش آموزی

نتایج مرحله دوم المپیاد دانش آموزی 📞 زمان انتشار و سایت دریافت کارنامه مرحله دوم

المپیاد دانش آموزی به صورت مرحله ای برگزار می شود و پذیرفته‌ شدگان هر مرحله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر