از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

زمان ثبت نام دیپلم مجدد 1401 – زمان و راهنمای کامل ثبت نام دیپلم مجدد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

زمان ثبت نام دیپلم مجدد

 

بسیاری از افرادی که دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم در رشته های نظری و فنی حرفه ای دارند ، علاقه مندند که دیپلم مجدد در رشته های دیگر دریافت کنند تا برای ورود به دانشگاه یا شرکت در کنکور ، دارای مدرک مرتبط باشند. ثبت نام برای دیپلم مجدد هر ساله انجام می شود و متقاضیان لازم است در زمان اعلام شده برای ثبت نام اقدام کنند و پس از گذراندن یکسری مراحل و شرکت در آزمون های مربوطه ، دیپلم جدید برای آنها صادر شود. در این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی زمان ثبت نام دیپلم مجدد بپردازیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه دریافت دیپلم مجدد ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا امکان دریافت دیپلم مجدد وجود دارد

سال های قبل ، اخذ دیپلم مجدد فقط برای بزرگسالان امکان پذیر بود اما هم اکنون شرایطی ایجاد شده است تا تمام متقاضیان بتوانند در رشته ای متفاوت از رشته دبیرستان خود نیز دیپلم دریافت کنند.

تقاضا برای دیپلم مجدد ممکن است به دلایل مختلفی باشد. بعضی از داوطلبان قصد شرکت در کنکور سراسری دارند و مدرک دیپلم آنها با رشته ای که قصد شرکت در کنکور آن را دارند ، متفاوت است و به همین دلیل می خواهند دیپلم مرتبط با آن رشته بگیرند و یا داوطلبانی که قصد ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور دانشگاه را دارند ولی با ارائه مدرک دیپلم مرتبط ، شانس پذیرش بیشتری دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  دیپلم مجدد انسانی 📞 شرایط و راهنمای گرفتن دیپلم مجدد انسانی

در هر صورت و هر دلیلی که داشته باشید ، امکان اخذ دیپلم مجدد برای شما وجود دارد و می توانید در رشته های فنی حرفه ای ، کاردانش ، ریاضی ، تجربی ، انسانی و علوم معارف اسلامی ، دیپلم جدید دریافت کنید.

زمان ثبت نام دیپلم مجدد

علاقه مندان و متقاضیان دریافت دیپلم مجدد باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام اقدام کنند که زمان آن معمولا از اوایل مهرماه آغاز می شود و حداکثر تا اواخر آبان ماه ثبت نام ادامه خواهد داشت البته توصیه می شود که ثبت نام خود را هر چه سریع تر انجام دهید و به روزهای پایانی موکول نکنید.

مدارک لازم برای ثبت نام دیپلم مجدد

برای ثبت نام دریافت دیپلم مجدد لازم است به ادارات مربوطه مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. مدارک شامل کارنامه فارغ التحصیلی ( آخرین وضعیت تحصیلی متقاضی ) و اصل مدرک گواهی موقت دیپلم می باشد و طبق این مدارک ، دروس مشترک تطبیق واحد می شوند و در دروس تخصصی باید ازمون دهید.

مرتبط بخوانید : شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه – راهنمای کامل کنکور مجدد

روش های دریافت دیپلم مجدد

متقاضیان دریافت دیپلم مجدد به دو روش می توانند اقدام کنند که در ادامه توضیح می دهیم :

دریافت دیپلم مجدد از رشته های نظری

اگر قصد دریافت دیپلم مجدد از رشته های نظری را دارید و به مدرک دیپلم رشته های ریاضی ، تجربی ، علوم معارف اسلامی و انسانی نیاز دارید ، حتما باید در امتحانات نهایی دوازدهم شرکت کنید و اگر بتوانید نمرات قبولی را به دست آورید ، دیپلم مجدد در آن رشته برای شما صادر می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  دیپلم مجدد ریاضی - شرایط و راهنمای گرفتن دیپلم مجدد ریاضی

همچنین نمرات دروس پایه های دهم و یازدهم نیز با کد 96 در سیستم ثبت می شود که به معنای قبولی بدون نمره در این دروس است. این دسته از داوطلبان برای خرید کتاب درسی به صورت آزاد باید به سایت خرید کتاب درسی مراجعه کنند.

دریافت دیپلم مجدد از رشته های کاردانش

اگر می خواهید از رشته های کاردانش دیپلم مجدد دریافت کنید ، باید درس های مهارتی و شایستگی های فنی ، درس های شایستگی های غیر فنی رشته مورد نظرتان را بگذرانید. ضمن اینکه گذراندن دروس دینی مانند قرآن و تعلیمات دینی 3 و عربی زبان قرآن 3 الزامی است و در صورت کسب نمره قبولی از این دروس ، موفق به دریافت دیپلم مجدد خواهید بود.

به جزء روش فوق ، روش دوم برای دریافت دیپلم مجدد از رشته های کاردانش ، گذراندن تمامی دروس پایه دوازدهم رشته مورد نظر و دریافت گواهی مهارت های فنی حرفه ای است. همچنین در کنار این دروس ، باید گواهی دروس شایستگی های غیر فنی را نیز دریافت کنید و موفق به کسب نمره قبولی در تمام دروس شوید.

مرتبط بخوانید : شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد

سوالات متداول

  • زمان ثبت نام دیپلم مجدد چه تاریخی است ؟

زمان ثبت نام دیپلم مجدد همزمان با شروع سال تحصیلی است و تا اواخر آبان ماه می باشد.

  • برای ثبت نام دیپلم مجدد به چه مدارکی نیاز است ؟

مدارک لازم برای ثبت نام دیپلم مجدد در این مطلب ذکر شد.

  • آیا برای دریافت دیپلم مجدد نیاز به شرکت در آزمون می باشد ؟

بله ، متقاضیان دریافت دیپلم مجدد از رشته های نظری و کاردانش باید در امتحانات نهایی رشته مد نظر شرکت کنند و نمره قبولی به دست آورند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دیپلم مجدد تجربی

دیپلم مجدد تجربی 📞 شرایط و راهنمای گرفتن دیپلم مجدد تجربی

تقاضا برای گرفتن دیپلم مجدد در رشته‌ تجربی بسیار زیاد است و افراد زیادی تمایل …

2 نظر

  1. سلام
    برای ثبت نام دیپلم مجدد حتما مهر باید بریم ثبت نام کنیم؟نمیشه زودتر اقدام کرد که به شهریور برسم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. زمان ثبت نام همزمان با شروع سال تحصیلی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر