از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

زمان تکمیل ظرفیت ارشد 1402 📞 زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد تمام دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

زمان تکمیل ظرفیت ارشد

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده‌ اند ، می توانند علاوه بر انجام انتخاب رشته‌ اصلی ، انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت را هم انجام دهند. زمان تکمیل ظرفیت ارشد که آخرین مرحله و البته آخرین فرصت قبولی با کنکور در مقطع ارشد محسوب می شود ، پس از به اتمام رسیدن فرایند ثبت نام از پذیرفته شدگان است. اگر می خواهید انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت 1402 را انجام دهید ، لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید تا راهنمایی های لازم را در خصوص زمان تکمیل ظرفیت ارشد 1402 ارائه دهیم.

سوالات خود را درباره ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت علوم 1402

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می شود. داوطلبانی که با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، ثبت نام آزمون ارشد وزارت علوم را انجام داده‌ اند ، جزو شرکت کنندگان این آزمون محسوب می شوند. شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد ، برای ورود به دانشگاه باید اقدام به انتخاب رشته‌ نمایند و منتظر اعلام نتایج نهایی باشند. برخی از داوطلبان بنا به دلایل مختلفی ، در انتخاب رشته‌ قبول نمی شوند و یا از رشته‌ ای که قبول شده‌ اند ، راضی نیستند. این دسته از داوطلبان تقاضای برگزاری تکميل ظرفیت ارشد وزارت علوم را دارند.

تکميل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم ، در شرایطی برگزار می شود که رشته‌ ها دارای ظرفیت خالی باشند که خالی ماندن ظرفیت رشته‌ های ارشد می تواند به دلایل زیر باشد :

  • انصراف برخی از پذیرفته شدگان از ثبت نام در یک دانشگاه به دلیل قبولی همزمان در دو دانشگاه
  • افزایش ظرفیت رشته‌ محل ها به تصمیم دانشگاه
  • انصراف بعضی از داوطلبان از ثبت نام دانشگاه به دلیل دوری مسافت
  • انصراف داوطلبان از ثبت نام در دانشگاه به دلیل شهریه بالا
  • و …

در این شرایط ، وزارت علوم تصمیم می‌گیرد که تکميل ظرفیت کارشناسی ارشد را برگزار کند و داوطلبان واجد شرایط می توانند با ثبت نام کردن در این مرحله ، شانس مجددی برای قبولی داشته باشند. با برگزاری تکميل ظرفیت کارشناسی ارشد ، دانشگاه های سراسری می توانند لیست رشته‌ های دارای ظرفیت خالی خود را اعلام کنند تا داوطلبان بعد از بررسی رشته‌ ها ، برای شرکت در تکميل ظرفیت تصمیم گیری نمایند. لازم به ذکر است که زمان تکميل ظرفیت ارشد وزارت علوم معمولا در اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه می باشد.

مرتبط بخوانید : راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 

تاریخ تکمیل ظرفیت ارشد پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجو در مقطع ارشد ، از دو طریق کنکور کارشناسی ارشد و آزمون کارشناسی ارشد فراگیر اقدام می نماید. بنابراین داوطلبانی که می خواهند وارد مقطع ارشد این دانشگاه شوند ، دو راه بیشتر ندارند و برای قبولی با کنکور هم باید رتبه مناسبی را کسب کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط ارشد مستقیم | هر آنچه باید بدانید

تاریخ تکمیل ظرفیت ارشد پیام نور در رشته‌ های با کنکور ، به صورت همزمان با تکمیل ظرفیت سایر دانشگاه ها می باشد. به عبارتی ، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری که توسط وزارت علوم تحقیقات برگزار می شود ، در برگیرنده‌ دانشگاه های سراسری به شرح روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و … است. داوطلبانی که می خواهند در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور شرکت کنند ، باید در اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه ، اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند.

در خصوص نحوه ثبت نام هم لازم است بدانید که به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. داوطلبان می توانند فرم انتخاب رشته‌ تکميل ظرفیت را در سایت سازمان سنجش تکميل نمایند

مرتبط بخوانید : لیست رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

زمان تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 1402

دانشگاه آزاد اسلامی نیز پذیرنده‌ دانشجوی ارشد می باشد و اگر ظرفیت رشته‌ های این دانشگاه خالی بماند ، تکميل ظرفیت برگزار خواهد شد. داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه آزاد و در مقطع ارشد قبول شوند ، با چند شیوه امکان ثبت نام دارند. شیوه اول پذیرش ، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و انجام انتخاب رشته‌ می باشد. در این روش ، داوطلب باید رتبه مناسب کسب کند تا بتواند پذیرفته شود.

برخی از داوطلبان با وجود کسب رتبه مناسب و قبول شدن در دانشگاه آزاد ، از ثبت نام در دانشگاه انصراف می دهند. در این شرایط ، ظرفیت های خالی اختصاص به داوطلبان دیگری داده‌ می شود و نحوه اختصاص ظرفیت نیز با برگزاری تکميل ظرفیت می باشد. بنابراین ، تکميل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در صورتی برگزار خواهد شد که رشته‌ محل ها دارای ظرفیت خالی باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 دانشگاه های سراسری 📞 راهنمای کامل

فرایند برگزاری تکميل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سایر دانشگاه ها مجزاست و انتخاب رشته‌ این دانشگاه در سایت azmoon.org انجام می پذیرد. داوطلبان می توانند در زمان تکميل ظرفیت ارشد آزاد ، وارد سامانه مذکور شده‌ و فرم انتخاب رشته‌ را تکميل نمایند.

لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها به جای برگزاری تکميل ظرفیت ، ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی انجام می دهد. شیوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد بدین صورت است که رشته‌ های دارای ظرفیت خالی ارائه می شوند و تمام داوطلبان اعم از داوطلبانی که ثبت نام کنکور را انجام داده‌ اند یا خیر ، می توانند ثبت نام نمایند.

برای دریافت مشاوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ، از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر تماس حاصل بفرمایید.

همین حالا تماس بگیرید ، تماس از سراسر کشور :  9099071612

مرتبط بخوانید : تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 

تاریخ تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 1402

زمان تکمیل ظرفیت ارشد

کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی را وزارت بهداشت برگزار می کند و این آزمون نیز معمولا مرحله تکمیل ظرفیت دارد. اگر می خواهید از زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت مطلع شوید ، لازم است بدانید که تاریخ ثبت نام سال گذشته در دهه اول آبان ماه بود. بنابراین انتظار می رود امسال هم اگر تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برگزار شود ، زمان آن در ابان ماه خواهد بود.

سوالات شما

  • زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت علوم 1402 در چه تاریخی است؟

تاریخ برگزاری و ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 1402 فعلا اعلام نشده‌ است.

  • آیا تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد برای سال 1402 برگزار خواهد شد؟

تکميل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 1402 در صورتی برگزار خواهد شد که رشته‌ ها دارای ظرفیت خالی باشند.

  • نحوه شرکت در تکميل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت علوم چگونه است؟

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفيت آزمون کارشناسی ارشد از طریق تکمیل فرم انتخاب رشته‌ در سایت سنجش است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور از طریق طرح استعداد درخشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر