از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی 1402 📞 تاریخ دقیق اعلام نتایج نظام مهندسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی پس از یک بازه زمانی چند ماهه از برگزاری این آزمون می باشد. تمامی داوطلبانی که برای  ورود به حرفه مهندسان ، کاردان های فنی و معماران تجربی در یکی از نوبت های آزمون نظام مهندسی1402 ثبت نام کرده‌ و در جلسه حضور داشته اند ، می توانند پس از گذشت یک بازه زمانی یک تا چند ماهه از طریق سامانه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نتایج را دریافت کنند تا از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع شوند. در ادامه این مقاله به زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی در دو نوبت مرداد ماه و اسفند ماه 1402 اشاره کرده‌ ایم.

شما داوطلبان عزیز می توانید اخبار زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی را از مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما پیگیری کنید

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

هر ساله آزمون نظام مهندسی دو بار برگزار می شود. علاقه مندان و متقاضیان پروانه فعالیت حرفه ای نظام مهندسی ، می توانند با شرکت در آزمون و دریافت این پروانه در حرفه مهندسی فعالیت کنند. تمامی مراحل آزمون نظام مهندسی توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام می شود. بنابراین داوطلبان این آزمون باید نتیجه خود را نیز از طریق سایت مربوط به این سازمان پیگیری کنند.

لازم به ذکر است که پروانه فعالیت در حرفه مهندسی به دسته ای از داوطلبان اعطا خواهد شد که بتوانند حدنصاب تعیین شده‌ در این آزمون را کسب کنند و به عبارتی موفق به کسب 50 درصد از نمره کل آزمون شوند و از آنجایی که آزمون نظام مهندسی دو بار در سال برگزار می شود ، نتایج نیز دو بار اعلام می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج آزمون نظام مهندسی گیلان 1402 📞 دریافت نتایج 3 نوبت نظام مهندسی

مجری آزمون نظام مهندسی ، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی است. بنابراین وظیفه اعلام نتیجه این آزمون را نیز بر عهده دارد. داوطلبان باید پس از شرکت در آزمون نظام مهندسی نوبت اول (مرداد ماه 1402) و یا نوبت دوم (اسفند ماه 1402) برای اطلاع از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود وارد سامانه اعلام نتیجه شوند و از نتیجه عملکرد خود مطلع گردند.

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اردیبهشت 1402

مدتی پس از برگزاری آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان ، معماران تجربی و کاردان های فنی ساختمان ، نتایج منتشر می گردد. نتایج نظام مهندسی اردیبهشت ماه، در 28 تیرماه منتشر گردید و شرکت کنندگان می توانند نتیجه آزمون خود را در سایت مشاهده نمایند.

مرتبط بخوانید : ثبت نام آزمون نظام مهندسیدریافت کارت ورود به جلسه نظام مهندسی

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند 1402

دومین تاریخی که برای برگزاری آزمون نظام مهندسی در سال 1402 تعیین شده‌ است ، مهر ماه می باشد. داوطلبانی که قصد دارند در نوبت دوم آزمون نظام مهندسی در اسفند ماه شرکت کنند ، می توانند پس از گذشت مدتی از برگزاری آزمون نتایج خود را دریافت کنند تا بتوانند وارد مراحل بعدی دریافت پروانه خود شوند.

تاکنون که آزمون نظام مهندسی مهرماه 1402 برگزار نشده‌ است ، تاریخ دقیق اعلام نتایج آن نیز مشخص نمی باشد. احتمالا نتایج این دوره از آزمون نظام مهندسی نیز همانند سال های گذشته در سه ماهه اول سال 1403 اعلام گردد.

اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی 1402

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

داوطلبانی که پس از برگزاری آزمون نظام مهندسی ، نتایج آزمون خود را دریافت می کنند ، در دو گروه قرار می گیرند. گروه اول موفق به کسب حداقل 50 درصد از نمره کل آزمون می شوند و جزو پذیرفته شدگان هستند اما گروه دوم به دلایل مختلفی نمره لازم را کسب نکرده‌ و به عبارتی مردود شده‌ اند.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای آزمون نظام مهندسی 📞 مدارک تحصیلی ، شغلی و هویتی برای ثبت نام نظام مهندسی

شرکت کتتدگان در آزمون نظام مهندسی که موفق به کسب نمره لازم نشده‌ اند ، می توانند در صورت مشاهده هر گونه مغایرت و اشتباه در نتیجه اعلام شده‌، برای اعتراض به نتیجه آزمون خود اقدام کنند.

اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی باید به صورت کتبی باشد. ضمن اینکه به همراه شماره داوطلبی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، رشته‌ امتحانی ، آدرس دقیق و شماره تماس داوطلب به آدرس  تهران ، صندوق پستی به شماره 355-17775 (شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش) ارسال شود. همچنین حتما باید بر روی پاکت نوع آزمون ورودی به حرفه مهندسان درج شود.

همینطور لازم است اشاره کنیم که امکان ثبت نام مجدد برای متقاضیانی که موفق به کسب پروانه فعالیت حرفه ای مهندسی نشده‌ اند ، در دوره های بعدی آزمون نظام مهندسی وجود دارد. به عبارتی دقیق تر برای مردود شدگان در آزمون نظام مهندسی هیچ گونه محدودیت و محرومیتی جهت شرکت در دوره های بعدی وجود ندارد.

در این رابطه بخوانید : فرم اعتراض به آزمون نظام مهندسی 

سوالات متداول

  • زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی 1402 چه تاریخی می باشد ؟

اعلام نتیجه آزمون نظام مهندسی معمولا مدتی پس از برگزاری آزمون انجام می شود.

  • نحوه اعلام نتیجه آزمون نظام مهندسی چگونه است ؟

نتیجه آزمون نظام مهندسی به صورت اینترنتی از طریق سامانه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام می گردد.

  • آیا پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، شرکت کنندگان در این آزمون مجاز به ثبت درخواست اعتراض می باشند ؟

بله، اگر متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون نظام مهندسی متوجه مغایرتی در نتیجه خود شوند، مجاز به ثبت درخواست اعتراض می باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون نظام مهندسی چند بار در سال

آزمون نظام مهندسی چند بار در سال 📞 آزمون نظام مهندسی چند نوبت است

برای بسیاری از داوطلبانی که می خواهند در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند ، این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر