از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی – معرفی جامع و بازار کار مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

 

آیا تاکنون اتفاق افتاده است که یکی از بستگان شما به بیمارستانی مراجعه نمایند احتمالا مجبور شده اند ساعت های طولانی انتظار بکشند تا اینکه در نهایت بیمارستان وضعیت ایشان را تشخیص دهد. مثلا اینکه آیا احتیاج به بستری دارند یا خیر و اینکه روند درمانشان از کجا باید شروع شود؟ اینجاست که نقش رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی مشخص می شود. 

اگر می خواهید در تصمیم گیری های اجرایی بیمارستانی نقش داشته باشید و این پروسه را کوتاه تر کنید ، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی گزینه مناسبی برای شماست !

معرفی و اهمیت رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

در رشته خدمات بهداشتی درمانی اطلاعات مفصلی راجع به علوم مدیریت ، داروشناختی ، بیمارستان و نکات بهداشتی درمانی فرا خواهید گرفت و به عنوان فردی متخصص وارد بازارکار خواهید شد.

فارغ التحصیلان این رشته در زمینه هایی مانند طراحی ساختمان ، برنامه ریزی های بیمارستانی و حتی تعطیلی بیمارستان ها می توانند تصمیمات لازم را بگیرند.

مهارت های مورد نیاز برای رشته مدیریت خدمات بهداشتی

فارغ التحصیلان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی با شرایط کار و نوع ارتباطاتی پیچیده ای در محیط کار بیمارستانی روبه رو می شوند. بنابراین لازم است که بسیار صبور بوده و بتوانند مدیریت مناسبی روی احساسات خود داشته باشند. سلامتی جسمانی و اعتماد به نفس و قاطعیت در تصمیم گیری نیز از دیگر ملزومات این کار هستند.

در کنار این مهارت ها لازم است که به دروس علوم تجربی ، ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و زیست شناسی علاقه مند بوده و سعی نماید بر زبان انگلیسی مسلط گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی رشته تاریخ - بازار کار و آینده شغلی تاریخ

چطور وارد رشته مدیریت بهداشتی درمانی شویم ؟

مدیریت خدمات بهداشتی درمانی شاخه ای از کنکور تجربی است و شما می توانید با شرکت در کنکور تجربی و کسب تراز مورد نیاز به انتخاب این رشته اقدام نمایید. در حال حاضر مراکز آموزشی کشور در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته جذب دانشجو دارند.

دانشگاه علوم پزشكي اصفهان ، دانشگاه علوم پزشكي بم ، دانشگاه علوم پزشكي تبريز ، دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور – اهواز ، دانشگاه علوم پزشكي زابل ، دانشگاه علوم پزشكي شيراز  ودانشگاه علوم پزشكي قزوين  در حال حاضر در رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشجو پذیرش می کنند و ممکن است در سال 99 تعداد بیشتری دانشگاه این رشته را ارائه دهند.

واحدهای درسی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

دوره کارشناسی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی 4 ساله بوده و شامل 130 واحد درسی است. این واحدها شامل 22 واحد عمومی ، 50 واحد پایه ، 38 واحد تخصصی اجباری ، 4 واحد تخصصی اختیاری و 16 واحد کارآموزی می باشد.

مقطع کارشناسی ارشد شامل 2 سال تحصیلی است و هر واحد نظری 17 ساعت و هر درس عملی 34 ساعت تدریس نیاز دارد. تعداد 32 واحد درسی دارد که به صورت 12 واحد پایه ، 12 واحد اختصاصی ، 4 واحد پایان نامه و 4 واحد کارورزی و کارآموزی در مراکز بهداشت و درمان ارائه خواهند شد.

دوره دکتری شامل 4 الی 5 ترم بوده و حداکثر دوره تحصیل مجاز 4.5 سال است و شامل 27 واحد درسی ، 3 واحد کارورزی ، 20 واحد رساله و دروس پیش نیاز می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی علوم قضایی 📞 معرفی جامع و بازار کار کاردانی علوم قضایی

بازار کار رشته مدیریت خدمات بهداشتی در ایران

اهمیت مدیریت خدمات بهداشتی درمانی هر روز بیش از روزهای قبل خود را به جامعه پزشکی ایران نشان می دهد. در بخش مدیریتی بهداشت و درمان کشور ، نیاز روز افزونی به فارغ التحصیلان این رشته دیده می شود.

این افراد چه در سطوح وزارت خانه ای و چه در بخش های بهداشتی درمانی و بیمارستانی می توانند کار پیدا نمایند. علاوه بر این ها فارغ التحصیلان رشته خدمات بهداشتی درمانی می توانند در هلال احمر ، بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی مشغول به کار شوند.

معادل رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در ایران و جهان

لازم به ذکر است که هیچ گونه رشته معادلی در ایران برای این رشته از لحاظ نوع و اهمیت مهارت هایی که آموزش می دهد وجود ندارد. در جهان نیز رشته مذکور با نام ” Bachelor in Health Service Management”  وجود دارد . داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از ایران را داشته باشند می توانند در این رشته پذیرش مورد نظر خود را دریافت نمایند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

یک نظر

  1. سلام وقت تون بخیر. رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی طرح هم داره و اگه داره چند سال هست. و یه نکته دیگه من دیدم توی شهرمون کارمندهای با تجربه بهداشت رو به عنوان مدیر درمانگاه انتخاب میکنن یعنی اگه ما این رشته رو بخونیم احتمال داره ما رو استخدام کنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر