از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رتبه لازم برای رشته شیعه شناسی – طبق آخرین رتبه شیعه شناسی 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رتبه لازم برای رشته شیعه شناسی - طبق آخرین رتبه شیعه شناسی 98 - 97

 

رشته شیعه شناسی یکی از رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی می باشد که با وجود آنکه طرفداران کمی دارد ، اما در هر سه کنکور نظری (ریاضی ، تجربی ، انسانی) ارائه می شود. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته شیعه شناسی هستند ، می خواهند بدانند رتبه لازم برای قبولی در آن به چه صورت است و آیا تحصیل بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد یا خیر.

این مطلب تهیه شده است تا به بررسی رتبه لازم برای رشته شیعه شناسی در سه گروه آزمایشی ریاضی  ، تجربی و انسانی بپردازد. مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

توصیه می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رشته های مورد علاقه تان از قبیل رتبه قبولی ، بازار کار ، میزان درآمد ، فرصت های شغلی ، دروس دانشگاهی و … از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما “ راهنمایی دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

رتبه لازم برای رشته شیعه شناسی کنکور 98

در سال های قبل ، علی رغم آنکه سازمان سنجش رشته شیعه شناسی  را در لیست رشته های دانشگاهی هر سه کنکور قرار داده بود ، اما هیچ یک از دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان ، پیام نور و آزاد این رشته را ارائه ندادند و در نتیجه پذیرش دانشجو برای این رشته انجام نگرفت.

قابل ذکر است که علاوه بر رشته شیعه شناسی ، رشته هایی مانند فقه شافعی ، فلسفه ، فلسفه و عرفان اسلامی ، علوم قرآن و حدیث ، فقه و مبانی حقوق اسلامی و … هر ساله با ظرفیت پذیرش مشخص در تعدادی از دانشگاه ها ارائه می شوند که در صورت علاقه مندی می توانید این رشته ها را نیز انتخاب نمایید. برای اطلاع از رتبه لازم در رشته های مذکور می توانید وارد سایت pasokhbama.com شوید و نام رشته مد نظرتان را جستجو کنید.

مرتبط بخوانید : بازار کار رشته شیعه شناسی – معرفی جامع و بازار کار شیعه شناسی

رتبه لازم برای رشته شیعه شناسی کنکور 1400

پذیرش در تمام واحد های دانشگاهی ارائه دهنده این رشته به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی انجام گرفت.

احتمالا این را هم بپسندید  برای قبولی در رشته پرستاری چه رتبه ای لازم است ؟

یک فرصت خوب برای علاقه مندان به رشته شیعه شناسی ایجاد شده تا بتوانند بدون توجه به رتبه لازم و تنها با ملاک قرار دادن معدل دیپلم وارد دانشگاه و رشته مد نظرشان شوند.

البته امکان اینکه در سال 1401 پذیرش رشته شیعه شناسی با نمره و رتبه آزمون سراسری باشد نیز وجود دارد ولی پیش بینی می شود که همان روال سال های قبل برای جذب دانشجو در این رشته ، در نظر گرفته شود.

با این حال توصیه می کنیم از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی “پاسخ با ما” به طور مرتب پیگیر نحوه جذب دانشجو در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان باشید تا در صورت تغییر در شیوه پذیرش دانشجو ، از آن مطلع گردید و شانس قبولی تان را تخمین بزنید.

دانشگاه های ارائه دهنده و ظرفیت پذیرش رشته شیعه شناسی

همه دانشگاه ارائه دهنده رشته شیعه شناسی در سال 97 از دانشگاه های غیرانتفاعی بوده اند و در واقع این رشته در هیچ یک از دانشگاه های سراسری به جز غیرانتفاعی ارائه نمی شود.

معمولا ظرفیت های پذیرشی که هر ساله برای رشته شیعه شناسی در نظر گرفته می شود ، ثابت است و در صورت تغییر ظرفیت ، حداکثر 2 الی 3 نفر افزوده یا کاسته می شود.

ظرفیت یک رشته با افزایش پذیرفته شدگان رابطه مستقیم دارد ، به طوری که هر چه قدر که ظرفیت رشته شیعه شناسی کمتر باشد ، داوطلبان با سوابق تحصیلی بهتر شانس پذیرش خواهند داشت.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه دهنده و ظرفیت پذیرش آن ها را در این رشته تحصیلی مشاهده می کنید :

ظرفیت پذیرش رشته شیعه شناسی

اسامی دانشگاه ها ظرفیت پذیرش در کنکور انسانی ظرفیت پذیرش در کنکور ریاضی ظرفیت پذیرش در کنکور تجربی
موسسه غیرانتفاعی رهپویان سیدالشهداء – قم (ویژه خواهران) 36 نفر خانم 6 نفر خانم 18 نفر خانم
دانشگاه غیرانتفاعی ادیان و مذاهب – قم 72 نفر خانم و آقا 12 نفر خانم و آقا 36 نفر خانم و آقا
دانشکده غیرانتفاعی اصول الدین (محل تحصیل واحد تهران) 36 نفر خانم 6 نفر خانم 36 نفر خانم

مرتبط بخوانید : رشته آموزش زیست شناسی – معرفی جامع و بازار کار آموزش زیست شناسی

داوطلبان کنکور انسانی شانس پذیرش بهتری را برای قبولی در رشته شیعه شناسی دارند زیرا ظرفیت بیشتری به آن ها اختصاص داده می شود ، برعکس داوطلبان کنکور ریاضی با کمتر از 30 نفر ظرفیت ، شانس پذیرششان بسیار کم تر است.

سوالات متداول

  • رشته شیعه شناسی را کدام دانشگاه ها ارائه می کنند ؟

دانشگاه های غیرانتفاعی در رشته شیعه شناسی دانشجو پذیرش می کنند.

  • رتبه لازم برای رشته شیعه شناسی چقدر است ؟

در حال حاضر قبولی در رشته شیعه شناسی به صورت بدون کنکور انجام می گیرد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر