از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دکتری روانشناسی چند سال است 📞 بررسی طول دوره تحصیل دکتری روانشناسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دکتری روانشناسی چند سال است

دکتری روانشناسی چند سال است ؟ دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد که علاقه مند هستند تحصیلات خود را در مقطع دکتری تخصصی روانشناسی ادامه دهند ، درباره طول دوره تحصیل در این مقطع سوال می کنند. مقطع دکتری نیز همانند سایر مقاطع ، حداقل و حداکثر طول مجاز تحصیل دارد و اگر مدت زمان تحصیل دانشجویان بیشتر از سقف تعیین شده باشد ، باید شهریه پرداخت کنند. در این مطلب می خواهیم به بررسی طول دوره تحصیل دکتری روانشناسی در گرایش های مختلف بپردازیم. لطفا همراه ما باشید.

دکتری روانشناسی چند سال است

رشته روانشناسی در مقطع دکتری دایر است و فارغ التحصیلان از مقطع ارشد رشته روانشناسی و سایر رشته های مرتبط می توانند در آزمون دکتری این رشته شرکت نمایند. طول دوره تحصیل در مقطع دکتری رشته روانشناسی تفاوتی با طول دوره تحصیل دکتری سایر رشته ها ندارد. دانشجویان این رشته و مقطع مجاز هستند حداقل در 6 ترم و حداکثر در 9 ترم ، تمام دروس اعم از عمومی ، نظری ، عملی ، تخصصی و پایان نامه را بگذرانند تا مدرک فارغ التحصیلی به آنها اعطا شود.

تفاوت طول دوره تحصیل دکتری روانشناسی وزارت بهداشت و وزارت علوم

دارندگان مدرک ارشد مرتبط که می خواهند وارد مقطع دکتری روانشناسی شوند ، می توانند این رشته را با شرکت در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت یا وزارت علوم انتخاب نمایند. داوطلبان مجاز هستند به طور همزمان در هر دو آزمون شرکت نمایند و در صورت قبولی در هر دو ، یکی را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. تفاوت مقطع دکتری تخصصی روانشناسی در وزارت بهداشت و وزارت علوم ، مربوط به واحدهای درسی دانشجویان است و از نظر طول دوره تحصیل تفاوتی ندارند.

مرتبط بخوانید : کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بدون کنکور

آزمون جامع دکتری روانشناسی 

دانشجویان دکتری روانشناسی بعد از گذراندن تعداد مشخصی از واحدهای درسی باید در آزمون جامع شرکت کرده و نمره لازم را در این آزمون به دست آورند. دانشجویان در صورت عدم کسب نمره حدنصاب لازم در آزمون جامع دکتری روانشناسی ، می بایست مجددا در این آزمون شرکت کنند. در صورت شرکت مجدد در آزمون جامع ، طول دوره تحصیل افزایش می یابد. داوطلبان برای شرکت در آزمون باید حداقل تعداد واحدهای تعیین شده توسط دانشگاه را طی 3 ترم بگذرانند که معمولا بین 12 تا 18 واحد درسی می باشد همچنین معدل دانشجو نباید کمتر از 16 و در برخی واحد ها کمتر از 15 نباشد.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تحصیلی آنلاین ، مشاوره تخصصی تحصیلی از راه دور

آزمون زبان دکتری روانشناسی 

از شرایط لازم برای دریافت مدرک دکتری تخصصی روانشناسی و همچنین شرط شرکت در آزمون جامع دکتری ، ارائه مدرک زبان است. زمانبندی برگزاری آزمون زبان دکتری روانشناسی از سوی دانشگاه اطلاع رسانی می شود و منابع مربوطه نیز در اختیار دانشجو قرار خواهد گرفت. دانشجویان باید حدنصاب لازم در این آزمون را به دست آورند تا امکان شرکت در امتحان جامع را داشته باشند.

گرایش های دکتری روانشناسی چند سال است

رشته روانشناسی در مقطع دکتری تخصصی از چند گرایش تشکیل شده است که این گرایش ها از نظر مدت زمان تحصیل تفاوتی ندارند. گرایش ها به شرح روانشناسی عمومی ، روانشناسی سلامت ، روانشناسی بالینی ، روانشناسی علوم اعصاب شناختی و … هستند که برخی دروس در این میان گرایش ها مشترک بوده اما دارای برخی دروس تخصصی متفاوت هستند. حداقل طول تحصیل دکترا روانشناسی 6 ترم است و تحصیل تا ترم 9 دکتری رشته روانشناسی بدون پرداخت شهریه امکان پذیر می باشد.

واحد های دانشگاهی پذیرنده دکتری روانشناسی

لیست دانشگاه های ارائه دهنده دکتری روانشناسی به شرح زیر هستند :

  • دانشگاه ارومیه
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه الزهرا
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه رازی کرمانشاه
  • دانشگاه سمنان
  • دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه لرستان
  • دانشگاه محقق اردبیلی
  • دانشگاه بوعلی سینا همدان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه خوارزمی (تهران)
  • دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه پیام نور تهران
  • و …

مرتبط بخوانید : دانشگاه های آزاد تهران رشته روانشناسی

شهریه دکتری روانشناسی

دکتری روانشناسی چند سال است

دانشجویان دکتری روانشناسی دانشگاه روزانه برای تحصیل خود شهریه پرداخت نمی کنند اما تا زمانی که طول دوره تحصیل آنها بیشتر از 9 ترم نشود. در صورت افزایش تعداد ترم ها بیش از سنوات مجاز ، می بایست شهریه متغیر واحدهای درسی باقی مانده را بگذرانند. دانشجویان در سایر دانشگاه ها به شرح پیام نور ، آزاد و … می بایست شهریه ثابت و متغیر که توسط دانشگاه تعیین شده است را بپردازند. میزان شهریه بر اساس گرایش ، سال ورود به دانشگاه و نوع دانشگاه مشخص می شود.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه آزاد رشته روانشناسی

سوالات شما

  • دکتری روانشناسی چند سال است؟
احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دکتری دانشگاه آزاد 📞 راهنمای هزینه دکتری دانشگاه آزاد 1402

مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری روانشناسی حداقل 6 و حداکثر 9 ترم می باشد.

  • کدام گرایش روانشناسی دکتری طول دوره تحصیل کمتری دارد؟

طول دوره تحصیل گرایش های مختلف دکتری روانشناسی ، تفاوتی ندارد.

  • آیا در صورت افزایش تعداد ترم های تحصیل باید شهریه پرداخت شود؟

بله ، در صورت افزایش تعداد ترم ها بیش از ترم های مجاز می بایست شهریه پرداخت شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد 📞 پذیرش با و بدون کنکور و مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی آزاد

دکتری روانشناسی بالینی علاوه بر دانشگاه های دولتی در دانشگاه آزاد نیز ارائه می شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر