از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دوره کد سربازی چیست 📞 2 یگان خدمتی برگزار کننده دوره کد سربازی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دوره کد سربازی چیست

گذراندن خدمت سربازی برای آقایانی که به سن مشمولیت رسیده اند اجباری است مگر آنکه از معافیت تحصیلی موقت یا دائم استفاده کنند. مشمولین خدمت سربازی قبل از آنکه به سربازی اعزام شوند ، دوره آموزشی را می گذرانند و سپس با توجه به تاریخی که در برگه اعزام به خدمت آنها درج شده‌ است ، به یگان های خدمتی اعزام می شوند و شروع به خدمت می کنند. برخی از مشمولین ، برای گذراندن دوره کد سربازی انتخاب می شوند تا پس از گذراندن آموزش های تخصصی ، به یگان های خدمتی ارتش و نیروی انتظامی فرستاده شوند. درباره این موضوع که دوره کد سربازی چیست و چه شرایط و مزایایی دارد ، در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد. لطفا همراه ما بمانید.

پاسخ تمام سوالات خود را در مورد قوانین خدمت سربازی ، از کارشناسان ارشد پاسخ با ما جویا شوید تا با اطلاعات دقیق و درست راهنمایی شوید.

 از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما هستیم 

همین حالا تماس بگیرید

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر  9099071612 

دوره کد سربازی چیست

دوره کد سربازی ، دوره ای است که برای بعضی از سربازان برگزار می شود. این دوره شامل آموزش های تخصصی می باشد و بر اساس توانایی های فردی هر یک از سربازان و با هدف تربیت نیروهای متخصص و توانا ، برگزار می گردد. سربازانی که دوره کد سربازی را می گذرانند در ارتش و نیروی انتظامی جذب می شوند.

سربازانی که در دوره کد سربازی شرکت می کنند ، برای خدمت به یگان های خدمتی اعزام نخواهند شد و تحت آموزش های ویژه قرار خواهند گرفت. این آموزش ها شامل بخش هایی در زمینه سلاح های جنگی و مخابراتی ، بی سیم های مخابراتی و آموزش هایی نظیر شناخت توپ 106 و … می باشند. همچنین این دوره در حال حاضر فقط در شهرهای تهران ، اصفهان ، شیراز و بروجرد برگزار می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  تمدید تاریخ اعزام - نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام به خدمت سربازی

مزایای گذراندن دوره کد سربازی

گذراندن دوره کد سربازی با اینکه سختی هایی دارد اما دارای مزایایی هم می باشد. گذراندن این دوره برای سربازانی که انتخاب شده‌ اند ، اجباری است و از مزایای آن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • اگر می خواهید در رتبه بالاتری خدمت کنید ، در دوره کد سربازی شرکت نمایید البته برای ثبت نام این دوره نیاز به حداقل مدرک کارشناسی می باشد.
  • سربازانی که دوره کد سربازی را می گذرانند به درجه ستون سومی می رسند اما سربازانی که در این دوره شرکت نمی کنند ، حداکثر درجه ای که می توانند بگیرند گروهبان یکم ، استوار یکم و یا استوار دوم است.
  • حقوق سربازی افرادی که در دوره کد نظام وظیفه شرکت کرده اند بیشتر از سایر سربازان است.
  • گذراندن دوره کد سربازی دو ماه طول می کشد. سربازان بعد از طی کردن آموزش های تخصصی مانند کار با سلاح های جنگی و مخابراتی ، در یگان های ارتش و نیروی انتظامی جذب می شوند.

مرتبط بخوانید : تغییر یگان آموزشی – شرایط و نحوه تغییر یگان آموزشی سربازی

شرایط معافیت از آموزش های کد نظام وظیفه

اگر برای گذراندن دوره کد سربازی انتخاب شده اید اما نمی خواهید که در این دوره شرکت کنید ، تنها در صورت داشتن‌ یکی از شرایط زیر امکان معافیت برای شما وجود خواهد داشت :

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری
  • ارائه مدرک از رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی
  • ارائه مدرک تحصیلی حسابداری و کامپیوتر از تمام گرایش ها
  • در صورتی که برای امریه سربازی انتخاب شده‌ باشید.
احتمالا این را هم بپسندید : خرید و دریافت کارت تلفن برای سربازی

تقسیمات بعد از آموزش های کد نظام وظیفه

مشمولینی که دوره کد نظام وظیفه را می گذرانند ، بعد از تمام شدن دوره آموزشی بر اساس مدرک تحصیلی که دارند و همچنین نیاز ارگان ها ، تقسیم می شوند. تاریخ اعزام به آموزش مشمولین پیش از شروع دوره آموزشی مشخص است اما تقسیم آنها در ارگان ها کاملا تصادفی است.

احتمالا این را هم بپسندید  مرخصی در دوران آموزشی سربازی - شرایط بهره مندی از مرخصی در دوران آموزشی

در تقسیمات بعد از تمام شدن دوره کد سربازی ، مواردی مورد توجه قرار می گیرند. از جمله آنکه محل خدمت از شهر محل سکونت بیشتر از 300 کیلومتر فاصله نخواهد داشت و برای افراد متاهل ، امکان خدمت در شهر محل سکونت همسر وجود دارد.

مرتبط بخوانید : تمدید تاریخ اعزام – نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام به خدمت سربازی

تفاوت کد دوره سربازی با کد تکاوری

کد تکاوری هم یک دوره 2 ماهه می باشد که در بخشی از دوران سربازی اجرا می شود. این دو دوره باهم تفاوت دارند و تفاوت آنها نیز در این است که کد سربازی برای جذب نیروی انتظامی و ارتش می باشد و افراد با رشته‌ های غیر مرتبط جذب می شوند اما دوره تکاوری فقط برای نیروی زمینی ارتش برگزار می گردد.

سربازانی که دوره های تکاوری و کد سربازی را می گذرانند ، مهارت های مختلفی را فرا می گیرند و می توانند شغل دائمی در نیروی انتظامی یا ارتش داشته‌ باشند. همچنین برای آنها کارت پایان خدمت سربازی نیز صادر می شود.

سوالات متداول

  • دوره کد سربازی چیست ؟

دوره کد نظام وظیفه ، یک دوره دو ماهه با هدف ارائه آموزش های تخصصی برای برخی از سربازان و جذب آنها در ارتش و نیروی انتظامی می باشد.

  • محل خدمت سربازانی که دوره کد سربازی را می گذرانند کجاست؟

محل خدمت سربازانی که دوره کد نظام وظیفه را می گذرانند ، از شهر محل سکونت آنها بیشتر از 300 کیلومتر فاصله نخواهد داشت.

  • چگونه می توان از گذراندن دوره کد نظام وظیفه معاف شد؟

با داشتن‌ برخی مدارک تحصیلی که در این مطلب ذکر کرده ایم ، می توانید از گذراندن دوره خدمت سربازی معاف گردید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تمدید تاریخ اعزام

تمدید تاریخ اعزام – نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام به خدمت سربازی

  امکان تمدید تاریخ اعزام سربازی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی برای آن دسته از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر