از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر یگان آموزشی – شرایط و نحوه تغییر یگان آموزشی سربازی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر یگان آموزشی

 

تمام سربازان از جمله سربازان امریه و … پیش از شروع به خدمت ، دوره آموزشی را می گذرانند. دوره آموزشی سربازی به مدت 2 ماه است و در پادگان ها گذرانده می شود. سربازان مشمول نظام وظیفه پس از دریافت دفترچه سربازی خود می توانند متوجه شوند محل دوره آموزشی آنها در کدام شهر است و سپس باید در تاریخی که ذکر شده است ، برای اعزام به سربازی اقدام نمایند. بعضی از سربازان متقاضی تغییر یگان آموزشی خود هستند و می خواهند قبل از گذراندن دوره آموزشی و یا پس از آن ، یگان خود را تغییر دهند. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که آیا امکان تغییر یگان آموزشی وجود دارد و سپس در صورت امکان پذیر بودن ، شرایط آن را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

برای راهنمایی در زمینه دوران آموزشی و خدمت سربازی و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تغییر یگان آموزشی امکان پذیر است

در حال حاضر برای اعزام سربازان به خدمت سربازی ، اولویت با شهر محل زندگی هر سرباز است اما ممکن است به دلیل کمبود نیروی سرباز در بعضی از شهرها ، مشمولان سربازی به شهری دور از محل سکونت خود اعزام شوند. همین امر باعث شده است که بعضی سربازان درخواست تغییر یگان آموزشی خود را داشته باشند.

خوشبختانه شرایط برای تغییر محل آموزشی فراهم است اما نمی توان سازمان خدمتی را تغییر داد. به عنوان مثال مشمولان سربازی که دوره آموزشی خود را در ارتش گذرانده اند ، نمی توانند برای گذراندن خدمت خود ، سپاه را انتخاب کنند یا برعکس.

احتمالا این را هم بپسندید  وسایل ممنوعه در دوره آموزشی سربازی - لیست وسایل ممنوع برای آموزشی سربازی

زمان اقدام به تغییر محل سربازی

بنابراین امکان تغییر یگان آموزشی برای سربازان فراهم نیست و فقط می توان شهر محل خدمت را تغییر داد. تغییر محل سربازی نیز تنها در صورتی امکان پذیر است که مشمول هنوز به خدمت اعزام نشده باشد. مشمولانی که زمان اعزام به خدمت سربازی آنها فرا نرسیده است ، می توانند درخواست خود را برای تغییر محل خدمت ثبت کنند و اگر موافقت اعلام شود ، امکان تغییر محل خدمت وجود دارد. به بیانی دیگر ، سربازی که به خدمت وظیفه اعزام شده است ، دیگر امکان تغییر محل سربازی خود را ندارد و در این شرایط فقط می توان از روش انتقالی یا جابجایی سرباز استفاده کرد.

مرتبط بخوانید : تمدید تاریخ اعزام – نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام به خدمت سربازی

چگونگی اقدام به تغییر محل سربازی

همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد ، فقط مشمولانی می توانند از تغییر محل سربازی استفاده کنند که هنوز به خدمت سربازی اعزام نشده باشند. شرط مهم دیگری که برای تغییر محل سربازی وجود دارد ، عدم غیبت است. در واقع ، مشمولانی که دارای غیبت سربازی هستند و حتی یک روز تاریخ اعزام خود را به عقب انداخته اند ، مجاز به عوض کردن محل خدمت خود نیستند.

لازم به ذکر است که تحت هیچ شرایطی امکان تغییر سازمان محل خدمت پس از گذراندن دوره آموزشی وجود ندارد و اگر سربازی دوره آموزشی خود را در یگان های سپاه یا ارتش سپری کرده است ، باید خدمت خود را نیز در همان یگان بگذراند.

اگر قصد انتقالی محل خدمت نظام وظیفه خود را دارید ، باید نامه درخواست خود را به نیروی انسانی یگان خدمتی ارائه دهید تا مورد بررسی قرار بگیرد. شما می توانید برای موافقت با درخواست خود ، یکی از سربازانی که قصد جابجایی از محل مورد درخواست شما به محل خدمت فعلی شما دارند پیدا کرده و به یگان خدمتی معرفی نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  وام سربازی 1402 📞 شرایط دریافت وام سربازی 150 میلیونی و 4 میلیاردی

اگر هر دو سرباز از نظر درجه و مدرک تحصیلی یکسان باشند ، امکان جابجایی آنها وجود دارد ولی این جابجایی مشروط به موافقت فرمانده یگان خدمت فعلی و یگان خدمت جدید می باشد.

مرتبط بخوانید : شرایط بهره مندی از مرخصی در دوران آموزشی

اولویت تغییر محل سربازی با چه کسانی است

در میان درخواست های سربازان برای تغییر محل سربازی ، اولویت با متقاضیان واجد شرایط زیر می باشد :

  • اگر متاهل هستید ، می توانید محل خدمت سربازی خود را در حین خدمت نظام وظیفه تغییر دهید.
  • اگر پدر و مادری دارید که نیازمند مراقبت هستند ، درخواست تغییر محل سربازی شما در اولویت قرار دارد.
  • سربازانی که مشکل مالی دارند و کمک خرج خانواده هستند ، در اولویت انتقالی قرار دارند.
  • اگر سرباز سرپرست و نان آور خانواده باشد ، با تغییر محل سربازی او راحت تر موافقت می شود.

سوالات شما درباره تغییر یگان آموزشی

  • آیا تغییر یگان آموزشی امکان پذیر است ؟

سربازانی که دوره آموزشی خود را در یک یگان سپری کرده اند ، امکان تغییر آن را ندارند و باید دوره خدمت خود را نیز در همان یگان بگذرانند.

  • آیا می توان محل خدمت سربازی را تغییر داد ؟

بله ، تغییر محل سربازی قبل از اعزام به خدمت امکان پذیر است و در بعضی موارد ، می توان حین خدمت نیز محل سربازی را تغییر داد.

  • شرایط تغییر محل سربازی چگونه است ؟

برای بررسی شرایط تغییر محل سربازی ، لطفا این مطلب را مطالعه کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تمدید تاریخ اعزام

تمدید تاریخ اعزام – نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام به خدمت سربازی

  امکان تمدید تاریخ اعزام سربازی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی برای آن دسته از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر