از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402 📞 راهنمای کامل ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی یکی از دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد. این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ، دانشجو پذیرش می نماید. اگر علاقه مند هستید تحصیلات خود را در دانشگاه غیرانتفاعی طی کنید می توانید به روش های بدون کنکور و با کنکور ، ثبت نام این دانشگاه را انجام دهید. ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی از میان شرکت کنندگان کنکور و همچنین متقاضیان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم جزئیات آن را به طور کامل بررسی نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره تخصصی ثبت نام در دانشگاه های مختلف ، مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما داوطلبان عزیز هستند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته‌‌‌ حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402

برای قبولی در رشته‌‌‌ های بدون کنکور یا با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید در موعد مقرر برای ثبت نام خود اقدام نمایید. اگر در زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان سنجش ثبت نام نکنید ، به درخواست شما پس از اتمام مهلت نام نویسی رسیدگی نخواهد شد. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش بدون کنکور و با کنکور متفاوت است که در این بخش بررسی می کنیم :

زمان ثبت نام بدون کنکور

رشته‌‌‌ های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در نیمسال های مهر ماه و بهمن ماه ارائه می شوند. شما اگر قصد دارید وارد این رشته‌‌‌ ها شوید ، می توانید در یکی از نیمسال های مهر یا بهمن نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید. زمان ثبت نام بدون کنکور برای نیمسال اول معمولا در مردادماه می باشد و حدود یک هفته‌‌‌ نیز فرصت برای انتخاب رشته‌‌‌ وجود دارد همچنین برای ثبت نام نیمسال دوم از اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه فرصت داده می شود.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور

زمان ثبت نام با کنکور

در صورت تمایل به پذیرش در رشته‌‌‌ های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید در کنکور سراسری شرکت کنید. کنکور سراسری یکبار در دی ماه و یکبار در بهمن ماه برگزار می شود و زمان انتخاب رشته‌‌‌ نیز در مردادماه می باشد. تنوع رشته‌‌‌ های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کمتر از رشته‌‌‌ های بدون کنکور است و فقط بعضی از رشته‌‌‌ محل ها با کنکور هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه ثبت نام بدون کنکور سراسری 1401 - زمان و راهنمای پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور سراسری

نحوه ثبت نام در رشته‌‌‌ های دانشگاه غیرانتفاعی

ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در سایت سازمان سنجش انجام می شود و داوطلبان باید انتخاب رشته‌‌‌ خود را نیز در این سامانه انجام دهند. اگر می خواهید بدون کنکور ثبت نام کنید ، برای نام نویسی ابتدا باید هزینه را در سایت سنجش پرداخت نمایید و سپس با سریال اعتباری که دریافت می کنید ، فرم را تکمیل کنید.

در تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی که به طور مشترک با سایر دانشگاه های سراسری است ، شما می توانید حداکثر 150 کد رشته‌‌‌ محل را قرار دهید و برای ته‌‌‌یه کد رشته‌‌‌ ها نیز باید دفترچه را بررسی کنید. شما مجاز هستید علاوه بر رشته‌‌‌ های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ، از رشته‌‌‌ های بدون کنکور سایر دانشگاه های سراسری شامل روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور و … نیز انتخاب نمایید و محدودیتی وجود ندارد.

بعد از اتمام فرایند انتخاب رشته‌‌‌ نیز باید فرم را در سایت به ثبت برسانید و شماره پرونده و کد پیگیری را دریافت کنید. لازم به ذکر است که در صورت عدم دریافت کد ، ثبت نام شما ناقص خواهد بود.

برای ثبت نام با کنکور دانشگاه غيرانتفاعی نیز باید با ثبت نام و انتخاب رشته‌‌‌ کنکور اقدام نمایید ، بعد از انتشار نتایج اولیه و مشخص شدن رتبه ، می توانید انتخاب رشته‌‌‌ را طبق اولویت های خود انجام دهید. همچنین شما مجاز هستید ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه ها را به طور همزمان انجام دهید و اگر در دو رشته‌‌‌ محل پذیرفته‌‌‌ شدید ، یک رشته‌‌‌ را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایید.

مرتبط بخوانید : شرایط دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

جهت ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه غيرانتفاعی باید از بعضی شرایط برخوردار باشید که مهم ترین آن ، ارائه مدرک تحصیلی مرتبط می باشد. شما برای ورود به دوره های کاردانی ناپیوسته‌‌‌ و کارشناسی پیوسته‌‌‌ این دانشگاه باید دارای یکی از مدارک تحصیلی پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام جدید ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا مدرک دانشگاهی باشید و ثبت نام دوره کاردانی پیوسته‌‌‌ نیز تنها با ارائه مدرک دیپلم انجام می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور - تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و پیام نور

قبولی در رشته‌‌‌ های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی نیاز به کسب رتبه مناسب دارد مخصوصا در رشته‌‌‌ محل هایی که پر متقاضی تر هستند همچون رشته‌‌‌ های دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ ، نیاز به رتبه خوب می باشد اما در بعضی دیگر از رشته‌‌‌ محل ها با رتبه نه چندان خوب هم شانس قبولی وجود دارد.

برای پذیرش در رشته‌‌‌ های بدون کنکور نیز معدل شما بررسی می شود و با داشتن سوابق تحصیلی بهتر ، شانس قبولی بیشتری خواهید داشت. البته‌‌‌ لازم است بدانید که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غيرانتفاعی همانند سایر دانشگاه ها ، شرط معدل دقیق ندارد.

مرتبط بخوانید : رشته‌‌‌ های دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور

سوالات شما

  • آیا ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور است ؟

در دانشگاه غیرانتفاعی هر دو رشته‌‌‌ های بدون کنکور و با کنکور ارائه می شوند.

  • رشته‌‌‌ های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کدام ها هستند ؟

رشته‌‌‌ های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی از گروه های فنی مهندسی ، هنر ، علوم انسانی و … ارائه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 فرصت مجدد ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد ، فرصتی مجدد برای داوطلبانی است که بنا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر