از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 راهنمای کامل ثبت نام در دانشگاه آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام دانشگاه آزاد

پس از دانشگاه های روزانه و شبانه ، ثبت نام دانشگاه آزاد بیشترین متقاضیان را دارد و هر ساله داوطلبان بسیاری با ثبت نام و انتخاب رشته‌ کنکور و یا ثبت نام بدون کنکور ، وارد رشته‌ های این دانشگاه در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، دکتری عمومی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می شوند. اگر شما هم تصمیم به ثبت نام دانشگاه آزاد دارید ، باید بدانید که پذیرش در این دانشگاه به دو شکل بدون آزمون و با آزمون امکان پذیر می باشد و بر اساس اینکه رشته‌ مورد تقاضای شما به چه روشی ارائه می شود ، می توانید نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید. ما در این مطلب می خواهیم چزئیات کامل پذیرش ، ثبت نام و انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره تخصصی ثبت نام در دانشگاه های مختلف ، مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما داوطلبان عزیز هستند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

متقاضیان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد بیشتر از رشته‌ های با کنکور هستند. اگر شماهم تصمیم به قبولی بدون آزمون در دانشگاه آزاد دارید می توانید در رشته‌ هایی همچون رشته‌ های انسانی ، علوم پایه ، فنی مهندسی ، هنر و زبان ثبت نام کنید و محدودیتی در ورود به رشته‌ مغایر با رشته‌ دوران دبیرستان وجود ندارد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هر ساله دو بار انجام می شود که یکبار آن در مهر ماه می باشد و عمده پذیرش در این نیمسال می باشد. فرصت دوم ثبت نام نیز در بهمن ماه است و به صورت تکمیل ظرفیت اجرا می گردد. داوطلبان در ثبت نام مهرماه شانس قبولی بیشتری دارند زیرا ظرفیت پذیرش رشته‌ ها بیشتر است اما رشته‌ هایی که در تکمیل ظرفیت ارائه می شوند ، تعداد و ظرفیت محدودتری دارند.

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، می توانید یکی از مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته را انتخاب کنید اما آخرین مدرک تحصیلی شما باید مرتبط با مقطع انتخابی تان باشد. در واقع برای پذیرش در هر یک از این مقاطع ، مدرک تحصیلی مرتبط نیاز است ، داوطلبان برای پذیرش در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، باید دارای یکی از مدارک تحصیلی پیش دانشگاهی ، کاردانی و یا دیپلم نظام جدید باشند و اگر شما فارغ التحصیل نظام قدیم هستید اما مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی ندارید ، فقط می توانید از رشته‌ های دوره کاردانی پیوسته انتخاب کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  پیگیری ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 لینک پیگیری و راهنما

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد

ثبت نام و انتخاب رشته‌ کنکور دانشگاه آزاد

بیشتر رشته‌ های دانشگاه آزاد بدون کنکور هستند اما برای قبولی در بعضی رشته‌ محل های خاص ، داوطلب حتما باید در کنکور سراسری شرکت کند و رتبه مناسبی هم به دست آورد. رشته‌ های با کنکور دانشگاه آزاد شامل رشته‌ های گروه پزشکی ، پیراپزشکی و برخی از رشته‌ های فنی مهندسی ، علوم انسانی و علوم پایه هستند. داوطلبان با توجه به گروه آزمایشی که در آزمون آن شرکت کرده اند ، می توانند انتخاب رشته‌ را انجام دهند و امکان انتخاب رشته‌ های مغایر با گروه آزمایشی وجود ندارد.

انتخاب رشته‌ کنکور دانشگاه آزاد یکبار در سال انجام می شود و زمان آن در مردادماه هر سال است. داوطلبان برای انتخاب رشته‌ ابتدا باید دفترچه راهنما را مورد بررسی قرار دهند و سپس کد رشته‌ محل های مورد تقاضا را تهیه کرده و در فرم انتخاب رشته‌ به ثبت برسانند.

از جمله رشته‌ های با کنکور دانشگاه آزاد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • هوشبری
  • مامایی
  • اتاق عمل
  • علوم تغذیه
  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی عمران
  • و …

مرتبط بخوانید : لیست رشته‌ های دانشگاه دولتی بدون کنکور

دفترچه ثبت نام دانشگاه آزادثبت نام دانشگاه آزاد

داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه ازاد باید دفترچه راهنما را مطالعه کنند و جهت تهیه کد رشته‌ محل ها نیز به دفترچه نیاز دارند. دفترچه ثبت نام دانشگاه ازاد در رشته‌ های بدون کنکور شامل دفترچه کاردانی پیوسته ، دفترچه کاردانی ناپیوسته ، دفترچه کارشناسی پیوسته و دفترچه کارشناسی ناپیوسته است و شما هر مقطع را که انتخاب کنید ، باید دفترجه راهنمای مربوطه را دانلود نمایید.

داخل دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، لیست رشته‌ محل ها درج شده اند و شما می توانید با مطالعه دفترچه متوجه شوید که کدام رشته‌ ها در کدام دانشگاه ها ارائه می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته دانشگاه آزاد ورودی بهمن - پاسخ با ما

دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور دانشگاه آزاد نیز در زمان انتخاب رشته‌ منتشر می شود و برای هر 5 گروه آزمایشی مشترک است. عمده رشته‌ های موجود در دفترچه از رشته‌ های علوم پزشکی و پیراپزشکی هستند و تعداد محدودی نیز به رشته‌ های انسانی ، علوم پایه و … اختصاص داده شده اند.

مرتبط بخوانید : دفترچه انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد تجربی و دفترچه انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد انسانی

سایت نام نویسی و انتخاب رشته‌ ازاد

ثبت نام و انتخاب رشته‌ بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام می گیرد. داوطلبان برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید کارت اعتباری را با واریز هزینه پرداخت کنند و سپس فرم ثبت نام را دریافت کرده‌ و آن را تکمیل نمایند.

ثبت نام دانشگاه آزاد

برای تکمیل فرم ثبت نام دانشگاه آزاد نیاز به اطلاعات خاصی همچون عکس نمی باشد و داوطلب فقط باید کد ملی ، شماره شناسنامه ، معدل و … را در دسترس داشته باشد. همچنین برای انتخاب رشته‌ با کنکور نیاز به کد دسترسی به انتخاب رشته‌ است که این کد در کارنامه اولیه کنکور درج می شود.

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد 

شما برای انتخاب رشته بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد باید از زمان آن اطلاع داشته باشید و به موقع اقدام به نام نوبسی نمایید. تاریخ نام نویسی برای رشته‌ های بدون کنکور و با کنکور متفاوت بوده و به شرح زیر است :

  • زمان انتخاب رشته‌ کنکور دانشگاه آزاد : در مردادماه
  • زمان ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول : در مردادماه
  • زمان ثبت نام بدون کنکور نیمسال دوم : در دی ماه

تاریخ دقیق انتخاب رشته‌ و نام نویسی از سوی سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع رسانی خواهد شد.

سوالات شما

  • ثبت نام دانشگاه ازاد را در کدام رشته‌ ها می توانیم انجام دهیم ؟

اکثر رشته‌ های تجربی ، انسانی ، علوم پایه ، انسانی ، هنر و زبان در دانشگاه آزاد ارائه می شوند.

  • آیا دانشگاه آزاد رشته‌ های پیراپزشکی را بدون کنکور ارائه می کند ؟

رشته‌ های پیراپزشکی از جمله پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل و … در دانشگاه آزاد بدون کنکور ارائه نمی شوند.

  • دانشگاه ازاد چند بار در سال ثبت نام دارد ؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد دو بار در سال و پذیرش با کنکور نیز یکبار در سال انجام می گیرد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته بدون آزمون سراسری

انتخاب رشته بدون آزمون سراسری 1402 📞 زمان و شرایط انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه های بدون کنکور قبول شوند ، می توانند انتخاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر