از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت رشته پزشکی 1402 📞 ثبت نام تکمیل ظرفیت پزشکی در تمام دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت رشته پزشکی

داوطلبان کنکور تجربی که به رشته‌‌ پزشکی علاقه دارند اما در انتخاب رشته‌‌ کنکور در این رشته‌‌ قبول نشده‌ اند ، می توانند ثبت نام تکمیل ظرفیت را انجام دهند. تکمیل ظرفیت رشته‌‌ های پزشکی و پیراپزشکی ، شانس ثبت نام مجددی را برای علاقه مندان فراهم می سازد تا در رشته‌‌ ای که دوست دارند ، قبول شوند. اگر شما هم می خواهید ثبت نام و انتخاب رشته‌‌ تکمیل ظرفیت رشته پزشکی را انجام دهید ، لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را برای ثبت نام راهنمایی نماییم.

لطفا برای پیگیری اخبار ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت رشته ها و دانشگاه های مختلف ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تکمیل ظرفیت پزشکی روزانه 1402

در دانشگاه علوم پزشکی روزانه ، رشته‌‌ پزشکی ارائه می شود و داوطلبان برای قبولی در این رشته‌‌ محل باید رتبه خیلی خوبی را در کنکور به دست آورند. رتبه اصلی و موثر در قبولی رشته‌‌ پزشکی دانشگاه روزانه ، رتبه در سهمیه است اما رتبه کشوری هم موثر می باشد. داوطلبی که رتبه لازم را به دست آورده‌ باشد ، امکان انتخاب رشته‌‌ پزشکی را در اکثر واحدهای علوم پزشکی روزانه خواهد داشت.

با توجه به محدود بودن ظرفیت پذیرش رشته‌‌ پزشکی در دانشگاه روزانه ، امکان پذیرش از تمام داوطلبان وجود ندارد و در نتیجه برخی از داوطلبان با وجود داشتن رتبه خوب ، موفق به پذیرش نمی شوند. این دسته از داوطلبان می توانند با شرکت در تکمیل ظرفیت ، شانس مجددی برای قبولی داشته باشند.

تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه روزانه ، به ندرت برگزار می شود زیرا اکثر پذیرفته‌ شدگان این رشته‌‌ محل ، ثبت نام قطعی را انجام می دهند و در نتیجه ظرفیتی باقی نمی ماند. اما برخی از داوطلبان به دلایلی همچون دور بودن دانشگاه قبول شده‌ خود ، از ثبت نام صرف نظر می کنند یا برخی دیگر از داوطلبان که مشکلی در پرداخت شهریه ندارند ، ترجیح می دهند در دانشگاه آزاد شهر خود ثبت نام کنند تا اینکه وارد دانشگاه روزانه شهرستان شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد 1401 - زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

در این شرایط که ظرفیت رشته‌‌ پزشکی خالی باقی می ماند ، مرحله تکمیل ظرفیت به اجرا در می آید. داوطلبان برای اطلاع از اینکه تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه روزانه برگزار خواهد شد یا نه ، باید منتظر اطلاعیه از سوی سازمان سنجش باشند.

مرتبط بخوانید : راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن

تکمیل ظرفیت رشته پزشکی پردیس خودگردان 1402

رشته‌‌ پزشکی را واحدهای علوم پزشکی پردیس خودگردان هم ارائه می کنند تا داوطلبانی که رتبه خوبی کسب کرده‌ اند اما شانس قبولی در دانشگاه روزانه ندارند ، بتوانند در دانشگاه پردیس خودگردان قبول شوند. هر ساله ، برخی از پذیرفته‌ شدگان پزشکی دانشگاه پردیس بین الملل بنا به دلایلی مثل شهریه سنگین این دانشگاه ، دور بودن دانشگاه یا قبولی همزمان در دانشگاه آزاد ، از ثبت نام صرف نظر می کنند. در شرایطی که ظرفیت رشته‌‌ پزشکی خالی می ماند ، امکان برگزاری تکمیل ظرفیت وجود دارد و فرصتی برای علاقه مندان فراهم می شود.

تکمیل ظرفیت پزشکی پردیس خودگردان اگر برگزار شود ، داوطلبان کنکور تجربی می توانند ثبت نام آن را انجام دهند و در صورت داشتن رتبه خوب ، پذیرفته‌ خواهند شد.

تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد 1402

اکثر داوطلبانی که انتخاب رشته‌‌ کنکور سراسری را انجام می دهند ، در انتخاب رشته‌‌ دانشگاه آزاد هم شرکت می کنند. دانشگاه آزاد هم مثل دانشگاه پردیس خودگردان ، شهریه سنگینی دارد به همین خاطر بعضی از پذیرفته‌ شدگان به دلیل عدم توانمندی در پرداخت شهریه ، از ثبت نام در دانشگاه صرف نظر می کنند. اگر ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته‌‌ پزشکی خالی بماند ، به احتمال قوی مرحله تکمیل ظرفیت برای آن برگزار می شود.  بنابراین شما اگر تمایل دارید ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته‌‌ پزشکی را انجام دهید ، می توانید این رشته‌‌ را در دانشگاه آزاد هم انتخاب نمایید.

مرتبط بخوانید : جواب تکمیل ظرفیت کی میاد

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت پزشکی

برای انتخاب رشته‌‌ تکمیل ظرفیت پزشکی ، باید بدانید که زمان ثبت نام در چه تاریخی می باشد. زمانبندی ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری را سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کند. ضمن اینکه اخبار و اطلاعیه های مربوط به برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، توسط سایت رسمی این دانشگاه منتشر می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402📞 تاریخ شروع تکمیل ظرفیت فرهنگیان

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 1402 فعلا مشخص نشده‌ است. اما احتمال داده‌ می شود بر اساس روال سال های قبل ، در اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه باشد. لازم به ذکر است که زمان شروع به تحصیل پذیرفته‌ شدگان تکمیل ظرفیت در بهمن ماه است. بنابراین ثبت نام و اعلام نتایج باید حداکثر تا اوسط بهمن ماه انجام گیرد.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت برای چه کسانی است

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت رشته پزشکی

تکمیل ظرفیت رشته پزشکی

داوطلبانی که می خواهند ثبت نام تکمیل ظرفیت را انجام دهند ، باید شرایط آن را بدانند. این شرایط عبارتند از :

  • داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده‌ اند ، اجازه ثبت نام تکمیل ظرفیت را ندارند.
  • آن دسته از داوطلبانی که انتخاب رشته‌‌ کنکور را انجام داده‌ اند و در یک رشته‌‌ محل پذیرفته‌ شده‌ اند ، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت هستند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته‌‌ کنکور قبول نشده‌ اند ، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
  • رتبه قبولی تکمیل ظرفیت رشته‌‌ پزشکی تفاوتی با رتبه قبولی انتخاب رشته‌‌ اولیه ندارد. پس اگر رتبه شما خیلی بالاست ، در تکمیل ظرفیت هم قبول نخواهید شد.
  • داوطلبانی که در کنکور سراسری غیر از گروه علوم تجربی شرکت کرده اند ، امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت پزشکی را ندارند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه ها چگونه انجام می شود

سوالات شما

  • آیا تکمیل ظرفیت رشته پزشکی 1402 برگزار خواهد شد؟

در حال حاضر ، اطلاعیه ای راجع به برگزاری تکمیل ظرفیت رشته‌‌ پزشکی در سال 1402 منتشر نشده‌ است.

  • ظرفیت رشته‌‌ پزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت چقدر است؟

ظرفیت پذیرش رشته‌‌ پزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت بسیار محدود  است و هر رشته‌‌ محل کمتر از 5 نفر ظرفیت دارد.

  • کدام دانشگاه ها ، رشته‌‌ پزشکی را در تکمیل ظرفیت ارائه می کنند؟

رشته‌‌ پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد دایر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر