از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و دانشگاه های علوم پزشکی نیز در بعضی از سال ها اقدام به برگزاری می کنند. اگر شما هم از شرکت کنندگان کنکور تجربی هستید و از رشته‌ ای که قبول شده‌ اید راضی نیستند و یا در هیچ رشته‌ ای قبول نشده‌ اید ، تکمیل ظرفیت یک فرصت دوباره برای شماست تا یکیار دیگر شانس قبولی تان را در رشته‌ ای که به آن علاقه دارید ، امتحان کنید. لطفا در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته‌ های پیراپزشکی 1402 راهنمایی کنیم.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما مسلط به پاسخگویی تمام موضوعات تکمیل ظرفیت کنکور سراسری هستند.

می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و از شرایط قبولی در رشته های پیراپزشکی با شرکت در تکمیل ظرفیت و یا با استفاده از کارنامه سبز ، مطلع شوید.

تماس از سراسر کشور9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

آیا تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی برگزار می شود

سوالی که برای علاقه مندان به رشته‌ های پیراپزشکی مطرح است ، این است که آیا برای این رشته‌ ها تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که تکمیل ظرفیت در صورتی برگزار خواهد شد که ظرفیت رشته‌ محل ها تکمیل نشود. در بعضی از سال ها بنا به دلایل مختلفی ، ظرفیت رشته‌ محل ها خالی باقی می ماند و دانشگاه ها اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کنند.

خالی ماندن ظرفیت رشته‌ های پیراپزشکی می تواند بنا به دلایل زیر باشد :

  • بعضی از قبول شدگان رشته‌ های پیراپزشکی ، به رشته‌ قبولی خود علاقه ندارند و ثبت نام نمی کنند.
  • تعدادی از پذیرفته‌ شدگان پیراپزشکی ، به صورت همزمان در دو دانشگاه قبول می شوند و باید یک دانشگاه را انتخاب کنند.
  • بعضی از پذیرفته‌ شدگان رشته‌ های پیراپزشکی شهریه پرداز ، به دلیل بالا بودن هزینه تحصیل از ثبت نام صرف نظر می کنند.
  • برخی از پذیرفته‌ شدگان پیراپزشکی به دلیل دور بودن دانشگاه ، ثبت نام نمی کنند.
احتمالا این را هم بپسندید  جواب تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کی میاد 1402 📞 زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

در این شرایط ، دانشگاه تصمیم می گیرد که ظرفیت های خالی را از طریق برگزاری تکمیل ظرفیت ، جبران کند. بنابراین داوطلبانی که می خواهند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند باید منتظر انتشار اطلاعیه از سوی دانشگاه باشند.

زمان تکمیل ظرفیت پیرا پزشکی 1402

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه ها ، چند هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور خواهد بود. دانشگاه ها باید بعد از ثبت نام از پذیرفته‌ شدگان انتخاب رشته‌ ، اقدام به بررسی ظرفیت رشته‌ های تحصیلی خود کنند و اگر ظرفیت خالی باقی مانده‌ باشد ، مرحله تکمیل ظرفیت اجرا خواهد شد. با این حساب ، انتظار می رود که زمان برگزاری تکمیل ظرفیت پیراپزشکی در آبان ماه یا آذرماه باشد. البته ممکن است زودتر یا دیرتر از این ماه ها نیز برگزار شود

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

داوطلبانی که تقاضای قبولی در تکمیل ظرفیت پیراپزشکی را دارند ، باید از شرایط ثبت نام آگاه باشند و در صورت داشتن شرایط لازم ، اقدام به ثبت نام نمایند. در این بخش می خواهیم به بررسی شرایط ثبت نام بپردازیم :

  • ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی را فقط داوطلبانی می توانند انجام دهند که در کنکور تجربی شرکت کرده‌ اند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته‌ کنکور تجربی شرکت کرده‌ اند اما موفق به قبولی نشده‌ اند ، می توانند ثبت نام تکمیل ظرفیت را انجام دهند.
  • داوطلبانی که هم اکنون در حال تحصیل هستند و جزو کنکوری های 1402 بودند ، امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته‌ های پیراپزشکی را دارند.
  • در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت پیراپزشکی دانشگاه آزاد و سراسری ، داوطلبان مجاز هستند که انتخاب رشته‌ هر دو دانشگاه را انجام دهند.
احتمالا این را هم بپسندید  احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت 1402 📞 عوامل موثر در شانس قبولی تکمیل ظرفیت

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پیرا پزشکی

بسیاری از داوطلبان درباره رتبه قبولی تکمیل ظرفیت رشته‌ های پیرا پزشکی سوال می پرسند که در این بخش می خواهیم بررسی کنیم. به طور کلی ، قبولی در رشته‌ های پیراپزشکی همچون پرستاری ، اتاق عمل ، هوشبری ، مامایی و … نیازمند رتبه خوب می باشد و بر اساس اینکه دانشگاه مدنظر داوطلب کدام است ، باید رتبه لازم برای قبولی در آن دانشگاه را به دست آورد.

برخی از داوطلبان تصور می کنند که قبولی در تکمیل ظرفیت با رتبه کمتر امکان پذیر می باشد که در این رابطه باید بگوییم که اتفاقا برای قبولی در تکمیل ظرفیت ، نیاز به رتبه بهتری است زیرا ظرفیت های پذیرش بسیار محدود هستند و فقط داوطلبانی که از رتبه لازم برخوردار باشند ، پذیرفته‌ خواهند شد.

لیست رشته‌ ها و دانشگاه های تکمیل ظرفیت پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

رشته‌ های پیراپزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شوند. بنابراین در مرحله تکمیل ظرفیت نیز این دانشگاه ها ارائه دهنده‌ رشته‌ های پیراپزشکی خواهند بود. داوطلبان برای ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت ، ابتدا باید دفترچه راهنما را مورد بررسی قرار دهند تا از لیست رشته‌ ها و دانشگاه های ارائه شده‌ ، اطلاع یابند.

سوالات شما

  • آیا تکمیل ظرفیت رشته‌ های پیرا پزشکی 1402 برگزار خواهد شد؟

بله ، احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت پیراپزشکی در سال 1402 وجود دارد.

  • زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت پیراپزشکی 1402 در چه تاریخی است؟

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته‌ های پیرا پزشکی 1402 ، فعلا تاریخ مشخصی تعیین نشده‌ است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت علوم پزشکی

تکمیل ظرفیت علوم پزشکی 1402 📞 تکمیل ظرفیت علوم پزشکی در تمام دانشگاه ها

رشته‎‌‌ های علوم پزشکی کنکور تجربی ، متقاضیان بسیار زیادی دارند اما فقط داوطلبانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر