از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته مامایی به پرستاری 📞 راهکارهای تغییر رشته از مامایی به پرستاری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته مامایی به پرستاری

برخی از دانشجویان رشته‌ مامایی به دلایلی همچون علاقه نداشتن به رشته‌ تحصیلی خود و یا بازار کار بهتر پرستاری ، تصمیم به تغییر رشته‌ دارند. تغییر رشته مامایی به پرستاری در بعضی شرایط امکان پذیر است و متقاضیان می توانند با آگاهی از شرایط برای تغییر رشته‌ اقدام نمایند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما شما را برای تغییر رشته‌ از مامایی به پرستاری راهنمایی کنیم.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط تغییر رشته با استفاده از کارنامه سبز و در دانشگاه ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

تغییر رشته مامایی به پرستاری با کارنامه سبز

بهترین راهکار برای تغییر رشته‌ مامایی به پرستاری ، استفاده از کارنامه سبز است. کارنامه سبز آخرین کارنامه ای است که برای داوطلبان منتشر می شود و با استفاده از آن می توانند تغییر رشته‌ دهند. متقاضیان تغییر رشته‌ مامایی به پرستاری در صورت داشتن شرایط زیر می توانند از کارنامه سبز استفاده کنند :

  • در زمان انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ، کد رشته‌ محل مربوط به پرستاری را در فرم انتخاب رشته‌ درج کرده‌ باشند.
  • دانشجوی سال اول رشته‌ مامایی باشند. (ترم یک یا دو)
  • رتبه آنها در رشته‌ پرستاری بهتر از رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ باشد.

اگر کارنامه سبز را بررسی کرده‌ اید و متوجه شده‌ اید که رتبه شما از رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ در رشته‌ پرستاری بهتر است ، می توانید از این کارنامه برای تغییر رشته‌ استفاده نمایید.

نحوه تغییر رشته‌ با کارنامه سبز

اگر تصمیم دارید با کارنامه سبز تغییر رشته‌ دهید ، باید کارنامه را دریافت کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورت واجد شرایط بودن ، لازم است در دانشگاه محل تحصیل فعلی تان برای تغییر رشته‌ درخواست دهید. درخواست شما برای تغییر رشته‌ باید توسط دانشگاه های مبدا و مقصد مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود. زمان تغییر رشته‌ با کارنامه سبز حداکثر تا پایان ترم دوم است و اگر وارد ترم سه رشته‌ مامایی شوید ، نمی توانید از این کارنامه استفاده کنید.

مرتبط بخوانید : شرایط تغییر رشته از گرایش های شیمی به داروسازی

شرایط تغییر رشته‌ مامایی به پرستاری

طبق یکی از بندهای آیین نامه تغییر رشته در دانشگاه های علوم پزشکی ، هر دانشجوی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های گروه پزشکی شامل مامایی ، مجاز است که با رعایت مقررات و شرایط لازم به دیگر رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی و یا مقاطع پایین تر تغییر رشته دهد. دانشجویان رشته‌ مامایی برای تغییر رشته‌ به پرستاری در دانشگاه باید واجد شرایط زیر باشند :

  • رشته‌ پرستاری باید در همان سال ورودی دانشجو ارائه شده‌ باشد. اگر ورودی سال 1402 رشته‌ مامایی هستید ، رشته‌ مامایی هم باید در همین سال دایر باشد.
  • اگر می خواهید همزمان با تغییر رشته‌ به پرستاری ، دانشگاه خود را نیز تغییر دهید باید دانشگاه مدنظرتان رشته‌ پرستاری را ارائه کرده‌ باشد.
  • شما باید زمانی تغییر رشته‌ دهید که سنوات تحصیلی مجاز برای اتمام دروس رشته‌ پرستاری را داشته باشید.
  • برای تغییر رشته‌ از مامایی به پرستاری حداقل باید یک ترم در رشته‌ مامایی تحصیل کرده‌ باشید.
  • بعد از تغییر رشته‌ به پرستاری ، نمی توانید به رشته‌ مامایی برگردید و باید در همین رشته‌ تحصیلات خود را ادامه دهید.
احتمالا این را هم بپسندید  شرایط تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی 1402 📞 راهنمای تغییر رشته نمونه دولتی

تغییر رشته‌ به پرستاری در آزمون ارشد وزارت بهداشت

آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت برای رشته‌ های گروه پزشکی ، پیراپزشکی ، بهداشت و درمان برگزار می شود. شرکت کنندگان این آزمون ، داوطلبانی هستند که مدرک لیسانس علوم پزشکی و بهداشت دارند و در بعضی رشته‌ ها نیز امکان تغییر رشته‌ وجود دارد. اگر می خواهید برای تغییر رشته مامایی به پرستاری از طریق آزمون ارشد وزارت بهداشت اقدام کنید ، باید بگوییم که این امکان فراهم نیست.

لیست رشته‌ های مجاز ارشد با لیسانس مامایی

طبق دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، داوطلبان با مدرک لیسانس مامایی می توانند در آزمون ارشد وزارت بهداشت رشته‌ های زیر شرکت کنند :

  • علوم تغذیه
  • ژنتیک انسانی
  • علوم بهداشتي در تغذيه
  • آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
  • اكولوژي انساني
  • سلامت از دور
  • سلامت در حوادث و بلايا
  • علوم تشريحي
  • فيزيولوژي پزشكي

مرتبط بخوانید : بررسی شرایط و مراحل تغییر رشته در دانشگاه

انصراف از مامایی و ورود به رشته‌ پرستاری

تغییر رشته مامایی به پرستاری

همانطور که تا به اینجای مطلب متوجه شدید ، تغییر رشته‌ از مامایی به پرستاری با شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت امکان پذیر نیست و شما یا باید از کارنامه سبز استفاده کنید و یا در دانشگاه درخواست دهید. چنانچه واجد شرایط تغییر رشته‌ نیستید و مصمم هستید که وارد رشته‌ پرستاری شوید ، تنها راه برای تغییر رشته‌ انصراف از مامایی و ورود به رشته‌ پرستاری است.

می توانید بدون آنکه از رشته‌ مامایی انصراف دهید ، در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید و بعد از کسب رتبه مناسب ، انتخاب رشته‌ را انجام دهید. اگر در رشته‌ پرستاری و در دانشگاه مدنظرتان قبول شوید ، می توانید از رشته‌ مامایی انصراف دهید و تحصیلات خود را در پرستاری ادامه دهید. در غیر این صورت باید در همان رشته‌ مامایی تحصیل کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از انسانی به فنی 📞 شرایط تغییر رشته در پایه دهم و یازدهم

سوالات شما

  • تغییر رشته مامایی به پرستاری چه شرایطی دارد؟

شرایط تغییر رشته‌ از مامایی به پرستاری را به طور کامل در این مطلب بررسی کرده ایم.

  • آیا با مدرک لیسانس مامایی می توانیم در آزمون ارشد پرستاری شرکت کنیم؟

خیر ، شرکت در آزمون ارشد پرستاری با مدرک لیسانس مامایی امکان پذیر نیست.

  • چگونه می توانیم با استفاده از کارنامه سبز تغییر رشته‌ دهیم؟

برای تغییر رشته‌ با کارنامه سبز باید رشته‌ پرستاری جزو اولویت های انتخابی شما باشد و رتبه بهتری از رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ ‌داشته باشید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دکتری پرستاری

دکتری پرستاری 📞 معرفی منابع ، طول دوره تحصیل و دروس تخصصی پرستاری

بسیاری از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ پرستاری که احتمالا مشغول به فعالیت هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر