از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از کاردرمانی به فیزیوتراپی – بررسی شرایط تغییر رشته از کاردرمانی به فیزیوتراپی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته از کاردرمانی به فیزیوتراپی

 

آیا تغییر رشته از کاردرمانی به فیزیوتراپی امکان پذیر است ؟ برخی از دانشجویان رشته کاردرمانی به دلیل علاقه نداشتن به رشته تحصیلی خود و یا علاقه بیشتر به رشته فیزیوتراپی ، به دنبال تغییر رشته هستند و اولین سوالی که دارند این است که آیا می توانند از کاردرمانی ب فیزیوتراپی تغییر رشته دهند و در صورت امکان پذیر بودن ، شرایط آن به چه صورت است ؟

در ادامه این مطلب می خواهیم شرایط تغییر رشته از کاردرمانی به فیزیوتراپی را بررسی کنیم. اگر شما هم به دنبال اطلاع از شرایط هستید ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اگر برای تغییر رشته از کار درمانی به فیزیوتراپی سوالی دارید و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط تغییر رشته از کاردرمانی به فیزیوتراپی در دانشگاه

هر دو رشته کاردرمانی و فیزیوتراپی از جمله رشته های توانبخشی هستند که در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شوند. این دو رشته در برخی دروس با یکدیگر مشترک هستند و ممکن است محیط کاری مشابهی را نیز داشته باشند. رشته فیزیوتراپی به دلیل سر و کار داشتن با دستگاه ها ، به نسبت رشته کاردرمانی تخصصی تر محسوب می شود و به همین دلیل متقاضیان زیادی هم دارد.

مرتبط بخوانید: رتبه لازم برای رشته کاردرمانی

به دلیل تفاوت هایی که رشته کار درمانی با رشته فیزیوتراپی دارد ، احتمال آنکه دانشگاه با درخواست دانشجوی رشته کاردانی برای تغییر رشته به رشته فیزیوتراپی موافقت کند ، بسیار کم است و شما از طریق دانشگاه شانس کمی برای تغییر رشته دارید.

شرایط تغییر رشته از کار درمانی به فیزیوتراپی با کارنامه سبز

اگر دانشجوی سال اول رشته کاردرمانی هستید یعنی با انتخاب رشته کنکور امسال وارد دانشگاه شده اید ، شاید بتوانید با کارنامه سبز کنکورتان برای تغییر رشته اقدام نمایید البته تغییر رشته با کارنامه سبز تنها در صورتی امکان پذیر است که اولا رشته فیزیوتراپی را در فرم انتخاب رشته کنکور خود درج کرده باشید ، دوما این رشته را پایین تر از رشته قبولی خود یعنی کاردرمانی قرار داده باشید ، سوما رتبه شما از رتبه آخرین فردی که در آن قبول شده است ، بهتر باشد.

با داشتن سه شرط فوق می توانید با کمک کارنامه سبز یا کارنامه نهایی ، برای تغییر رشته اقدام کنید و در صورتی که دانشگاه های مبدا و مقصد موافقت کنند ، از نیمسال دوم یعنی بهمن ماه ، وارد رشته جدید خواهید شد.

شرایط تغییر رشته از کاردرمانی به فیزیوتراپی از تکمیل ظرفیت

به جزء کارنامه سبز ، یک راه دیگر پیش روی دانشجویان ورودی امسال برای تغییر رشته ، شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور است و در صورتی که برای کنکور امسال تکمیل ظرفیت برگزار شود و رشته فیزیوتراپی جزو رشته های ارائه شده باشد ، می توانید در این مرحله از کنکور شرکت کرده و شانس خود را برای قبولی در رشته مورد علاقه تان یعنی فیزیوتراپی امتحان کنید.

تکمیل ظرفیت در صورتی که برگزار شود ، احتمالا زمان آن در نیمسال دوم سال خواهد بود و اگر پذیرفته شوید ، از نیمسال دوم وارد رشته جدید خواهید شد. لازم به ذکر است که با قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ، رشته قبلی شما از بین خواهد رفت و باید در رشته و دانشگاه قبولی جدید ثبت نام نمایید.

در این رابطه بخوانید : آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی

شرکت مجدد در کنکور برای تغییر رشته 

اگر با کارنامه سبز امکان تغییر رشته ندارید و دانشگاه نیز با درخواست شما برای تغییر رشته موافقت نکرده است ، می توانید با شرکت مجدد در کنکور تجربی برای تغییر رشته اقدام نمایید. البته دانشجویان دانشگاه های روزانه برای شرکت در کنکور حتما باید از دانشگاه انصراف دهند و سپس ثبت نام کنکور را انجام دهند همچنین اگر طرح تعهد خدمت دارید ، حتما باید پس از اتمام طرح برای شرکت در کنکور اقدام نمایید.

در این رابطه بخوانید : شرط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته از کار درمانی به فیزیوتراپی امکان پذیر است ؟

بله ، دانشجویان رشته کاردرمانی امکان تغییر رشته به فیزیوتراپی را دارند.

  • شرایط تغییر رشته از کاردرمانی به فیزیوتراپی به چه صورت است ؟

برای بررسی شرایط تغییر رشته از کار درمانی به فیزیوتراپی لطفا این مقاله را مطالعه بفرمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر