از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از شیمی به پزشکی 📞 شرایط و راهنمای تغییر رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌‌ از شیمی به پزشکی

آیا تغییر رشته از شیمی به پزشکی امکان پذیر است ؟ شرایط تغییر رشته‌‌ از شیمی به پزشکی به چه صورت است ؟ احتمالا شما هم که به دنبال شرایط تغییر رشته‌‌ به پزشکی هستید دانشجوی رشته‌‌ شیمی می باشید ولی پس از چند ترم تحصیل در رشته‌‌ خود متوجه شده‌ اید که به پزشکی علاقه بیشتری دارید و خواهان تغییر رشته‌‌ هستید.

در همین ابتدا این امید را به شما می دهیم که امکان تغییر رشته‌‌ از شیمي به پزشکی وجود دارد ولی تحت شرایط خاص که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

چنانچه پیرامون تغییر رشته‌ از شیمی به پزشکی ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تغییر رشته از شیمی به پزشکی در دانشگاه امکان پذیر است

پزشکی پر متقاضی ترین رشته‌‌ در کنکور سراسری تجربی است که ظرفیت پذیرش محدود آن اجازه قبولی تمام متقاضیان را نمی دهد و فقط داوطلبانی که بتوانند رتبه بسیار خوبی کسب کنند ، شانس پذیرش خواهند داشت. برخی از داوطلبان کنکوری که به این رشته‌‌ علاقه دارند ، به دلیل عدم کسب رتبه مناسب ترجیح می دهند وارد رشته‌‌ های دیگری شوند و پشت کنکور نمایند اما با چند ترم تحصیل متوجه می شوند که باید تغییر رشته‌‌ دهند.

رشته‌‌ های شیمی محض و شیمی کاربردی از رشته‌‌ های کارشناسی پیوسته کنکور سراسری تجربی هستند یعنی 4 سال طول دوره تحصیل دارند در حالی که رشته‌‌ پزشکی در مقطع دکتری عمومی ارائه می شود که دانشجو باید طی 7 سال دروس آن را بگذراند.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه - راهنمای کامل کنکور مجدد

با توجه به اینکه تغییر رشته‌‌ در مقاطع تحصیلی هم سطح یا از مقطع تحصیلی بالاتر به مقطع تحصیلی پایین تر انجام می گیرد ، دانشجوی دوره کارشناسی رشته‌‌ شیمي نمی تواند به دوره دکتری رشته‌‌ پزشکی تغییر رشته‌‌ دهد و بنابراین امکان تغییر رشته‌‌ از شیمي به پزشکی در دانشگاه وجود ندارد.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید : از چه رشته‌‌ هایی میتوان وارد پزشکی شد

تغییر رشته‌ از شیمی به پزشکی چگونه امکان پذیر است

در بند بالا گفته‌ شد که تغییر رشته‌‌ از شیمي به پزشکی در دانشگاه امکان پذیر نیست. اما این به معنای آن نیست که شما از تحصیل در رشته‌‌ مورد علاقه خود محروم شوید. زیرا آزمونی وجود دارد تحت عنوان آزمون لیسانس به پزشکی که دارندگان مدرک لیسانس رشته‌‌ شیمي و سایر رشته‌‌ ها ، می توانند با شرکت در این ازمون شانس خود را برای قبولی در رشته‌‌ پزشکی امتحان کنند.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید : تغییر رشته‌‌ از مهندسی به پزشکی

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله برگزار می شود. تعداد متقاضیان این آزمون بسیار کمتر از تعداد داوطلبان کنکور تجربی است ولی در مقابل ظرفیت پذیرش محدودی هم دارد. شما برای شرکت در این آزمون حتما باید مدرک لیسانس ارائه دهید. بنابراین در صورتی که مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری داشته باشید ، امکان شرکت در آزمون برای شما وجود ندارد.

معدل مدرک لیسانس شما باید بالاتر از 16 باشد. ضمن اینکه برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی مدرک دیپلم داوطلبان نیز برررسی می شود که مدرک دیپلم رشته‌‌ های ریاضی و تجربی با معدل بالای 18 مورد تایید است. همچنین داوطلبانی که سن آنها بالاتر از 25 سال باشد ، نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند. ( البته داوطلبان آقا که خدمت سربازی گذرانده‌ اند و داوطلبانی که دوره تعهد خدمت رشته‌‌ کارشناسی خود را طی کرده‌ اند ، به شرط سنی آنها افزوده‌ می شود)

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی 1401 - رتبه لازم برای تکمیل ظرفیت پزشکی

با داشتن‌ تمام شرایط فوق ، می توانید ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی برای تغییر رشته‌‌ از شیمی را در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام دهید. پس از شرکت در آزمون اگر نمره قبولی را به دست آورید ، برای مصاحبه دعوت خواهید شد. لازم به ذکر است که شرط مهم شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی ، ارائه مدرک زبان معتبر است که یکی از مدارک زبان زیر مورد پذیرش هستند :

  • MHLE ، MCHE و MSRT با حد نصاب نمره 50
  • ( TOEFL ( PBT و TOLIMO با نمره 480
  • (TOEFL ( IBT با نمره 60
  • IELTS با نمره 5
  • MELAB با نمره 70

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید : لیسانس به پزشکی دانشگاه ازاد

سوالات متداول

  • تغییر رشته از شیمي به پزشکی چگونه امکان پذیر است ؟

دانشجویان رشته‌‌ شیمی می توانند با شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی تغییر رشته‌‌ دهند.

  • آیا دانشجویان رشته‌‌ شیمی می توانند در دانشگاه وارد رشته‌‌ پزشکی شوند ؟

بله ، ورود به رشته‌‌ پزشکی با مدرک لیسانس شیمی امکان پذیر است.

  • شرایط آزمون لیسانس به پزشکی به چه صورت است ؟

شرط سنی ، معدل و … از شرایط آزمون لیسانس به پزشکی هستند که جزئیات بیشتر را در این مطلب ارائه کرده‌ ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شاهد

رتبه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شاهد – طبق قبولی های 1400 و 99

  اگر به قبولی در رشته پزشکی فکر می کنید ، می توانید این رشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر