از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری – شرایط و امکان تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری

 

شرایط تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری با توجه به مدرک تحصیلی و وضعیتی که متقاضی دارد ، متفاوت است. علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته پرستاری که مدرک دیپلم ، فوق دیپلم و لیسانس رشته تربیت بدنی را دارند ، می توانند با شرکت در کنکور رشته پرستاری و کسب رتبه لازم ، وارد این رشته شوند که در ادامه جزئیات بیشتری را بررسی کرده ایم.

چنانچه پیرامون تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری با مدرک دیپلم

اگر از هنرستان تربیت بدنی مدرک دیپلم دریافت کرده اید ، در صورتی که مدرک دیپلم شما نظام جدید باشد می توانید در کنکور تجربی شرکت نمایید و محدودیتی وجود ندارد. برای شرکت در کنکور تجربی باید در بهمن ماه از طریق سایت سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و در تیرماه در جلسه کنکور حضور یابید.

رشته پرستاری از رشته های تجربی با کنکور است و بدون کنکور ارائه نمی شود بنابراین لازم است که با تهیه منابع کنکور و برنامه ریزی حرفه ای ، خود را برای حضور در جلسه کنکور آماده کنید. دروس تخصصی کنکور تجربی شامل درس های زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، ریاضی و زمین شناسی هستند و از دروس عمومی که شامل ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان عربی و زبان انگلیسی می باشند نیز 100 سوال طراحی می شود.

پس در یک جمع بندی کلی ، دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید رشته تربیت بدنی مانعی برای شرکت در کنکور تجربی ندارند و به شرط استفاده از منابع مطالعاتی استاندارد و بهره مندی از برنامه ریزی کنکور ، رتبه قبولی رشته پرستاری را کسب کرده و می توانند وارد این رشته شوند.

تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری با مدرک کاردانی

دارندگان مدرک کاردانی رشته تربیت بدنی مجاز به ثبت نام کنکور تجربی می باشند و اگر شما هم مدرک کاردانی رشته تربیت بدنی را دارید ، می توانید با شرکت در کنکور تجربی برای قبولی در رشته پرستاری اقدام نمایید. لازم به ذکر است که دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم رشته تربیت بدنی برای ثبت نام کنکور حتما باید مدرک کاردانی را ارائه دهند ولی این شرط برای داوطلبانی که دیپلم نظام جدید دارند ، الزامی نیست.

تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری در دانشگاه

اگر دانشجوی رشته تربیت بدنی در دانشگاه هستید و می خواهید به پرستاری تغییر رشته دهید ، لازم است بدانید که در دانشگاه امکان تغییر رشته ندارید زیرا پرستاری از رشته های گروه پزشکی بوده ولی تربیت بدنی از گروه علوم انسانی می باشد و نمی توان در دو گروه متفاوت تغییر رشته انجام داد.

اگر می خواهید قبل از فارغ التحصیلی در کنکور تجربی شرکت کنید ، در صورتی که دانشگاه محل تحصیل شما روزانه است ، حتما باید قبل از شرکت در کنکور از دانشگاه خود انصراف دهید و در غیر این صورت امکان ثبت نام نخواهید داشت. اما اگر در سایر دانشگاه ها از جمله پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان ، آزاد و … تحصیل می کنید ، نیازی به انصراف از دانشگاه برای شرکت در کنکور تجربی نیست و پس از اعلام نتایج چنانچه در رشته مورد علاقه تان یعنی پرستاری پذیرفته شده باشید ، می توانید از دانشگاه قبلی انصراف دهید.

در این رابطه بخوانید : شرایط ثبت نام کنکور برای دانشجویان انصرافی

مشاوره قبولی در رشته پرستاری

رشته پرستاری را دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان ، آزاد و ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد ارائه می دهند که پذیرش در تمام این دانشگاه ها تنها با شرکت در کنکور تجربی امکان پذیر است. قبولی در رشته پرستاری دانشگاه روزانه به مراتب سخت تر از سایر دانشگاه هاست زیرا این دانشگاه تحصیل رایگان دارد و در ازای مزایایی که در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد ، داوطلبان با رتبه های بهتر را پذیرش می کند اما در سایر دانشگاه ها که شهریه پرداز هستند ، با رتبه پایین تر نیز امکان پذیرش خواهید داشت مخصوصا در واحد ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد که با رتبه های پایین تر نیز امکان قبولی وجود دارد.

دروس مهم برای قبولی در رشته پرستاری اول از همه درس زیست شناسی با ضریب 12 و سپس درس های شیمی ، فیزیک و ریاضیات هستند. شما باید بتوانید در تمام دروس درصد های بالایی را کسب کنید و اگر تراز اکتسابی شما در زیر گروه یک بالاتر از 7500 باشد ، حتما در یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته پرستاری پذیرش خواهید شد ولی برای قبولی در دانشگاه های برتر مثل شهید بهشتی ، تهران و … باید تراز بالای 8500 داشته باشید.

در این رابطه بخوانید : رتبه لازم برای پرستاری

سوالات متداول

  • شرایط تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری به چه صورت است ؟

شرایط تغییر رشته پرستاری را در این مطلب با توضیحات کامل ، بررسی کرده ایم.

  • آیا تغییر رشته از کاردانی تربیت بدنی به پرستاری وجود دارد ؟

بله ، با مدرک کاردانی رشته تربیت بدنی امکان شرکت در کنکور تجربی برای قبولی در رشته پرستاری وجود دارد.

  • آیا دانشجویان رشته تربیت بدنی می توانند وارد رشته پرستاری شوند ؟

خیر ، تغییر رشته از تربیت بدني به پرستاری در دانشگاه امکان پذیر نیست.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر