از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ترمیم نمره دانشگاه آزاد – شرایط جدید ترمیم نمره دانشگاه آزاد برای تمام مقاطع

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ترمیم نمره دانشگاه آزاد

 

دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان دارای معدل پایین در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد این امکان را فراهم ساخته است که بتوانند با شرکت در امتحانات ترمیم نمره ، معدل خود را ارتقاء دهند بنابراین اگر شما هم دانشجوی دانشگاه آزاد هستید و در یکی از دوره های پیوسته و ناپیوسته مقاطع تحصیلی مذکور تحصیل می کنید ولی معدلتان پایین است ، اجازه شرکت در امتحانات ترمیم نمره به شما داده می شود.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در خصوص شرایط ترميم نمره دانشگاه آزاد به طور کامل راهنمایی شوید. پس از مطالعه مطلب در صورت داشتن سوالات بیشتر توصیه می شود با مشاوران ما در ارتباط باشید.

شما عزیزان میتوانید  سوالات خود را در مورد شرایط ترميم نمره آزاد از مشاوران ما بپرسید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط ترمیم نمره دانشگاه آزاد

ترمیم نمره راهکاری مناسب برای بهبود نمرات پایین است که دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد امتحانات ترمیم نمره را برای دانشجویان این مقاطع برگزار می کند.

شرایط ترميم نمره دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است و دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه نیز امکان شرکت در امتحانات ترميم نمره را ندارند.

مرتبط بخوانید : گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

شرایط ترميم نمره دانشگاه ازاد در مقطع کاردانی

دانشجویان دوره کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد که نمره کمتر از 12 در یک درس کسب کرده اند می توانند حداکثر یک سال پس از گذراندن آن درس ، تا سقف 3 واحد درسی ، مجدد آن درس را اخذ کنند و نمره بالاتر به دست آورند.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه سبز را چگونه بخوانیم 1401 - راهنمای خواندن و استفاده از کارنامه سبز

شرایط ترمیم نمره دانشگاه ازاد در مقطع کارشناسی

دانشجویان دوره های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد در صورت کسب نمره کمتر از 12 در یک درس ، مجازند که حداکثر یک سال پس از کسب نمره در آن درس ، مجدد درس مربوطه را اخذ کنند و برای گرفتن نمره بالا تلاش نمایند. بنابراین شرط ترمیم نمره کارشناسی دانشگاه آزاد ، نمره پایین تر از 12 است و دانشجویانی که نمره بالاتر از 12 دارند ، مجاز به ترمیم نمره نیستند.

شرایط ترميم نمره دانشگاه ازاد در مقطع کارشناسی ارشد

برای ترمیم معدل کارشناسی ارشد آزاد فقط دانشجویانی که معدل کمتر از 14 دارند ، می توانند اقدام کنند و این دسته از دانشجویان تا زمانی که معدلشان زیر 14 باشد ، اجازه اخذ پایان نامه را ندارند همچنین فقط می توانند برای ترميم نمره دروس با نمره پایین تر از 14 اقدام کنند و مجازند حداکثر 3 درس (6 واحد درسی) مازاد بر واحد های درسی انتخابی خود ، اخذ کنند.

تکمیل فرم ترمیم نمره دانشگاه آزاد و راهنمای ثبت درخواست 

دانشجویان متقاضی ترميم نمره دانشگاه آزاد باید به دفتر مدیر گروه آموزشی رشته تحصیلی خود مراجعه کنند و فرم ترمیم نمره را دریافت نمایند. برای تکمیل فرم ترمیم معدل به اطلاعات زیر نیاز است :

اينجانب ……………………………………دانشجوی رشته………………………………شماره دانشجويی……………………….با گذراندن تعداد واحد پاس شده…………… و معدل کل…………….فارغ التحصيل می باشم. و با توجه به نمره زير 12 درخواست گذراندن مجدد……………………واحد را جهت ترميم معدل دارم. خواهشمند است موافقت خود را اعلام فرماييد.

درخواست شما توسط مدیر گروه و رئیس دانشکده بررسی می شود و در صورت موافقت می توانید در همان ترم ، واحد های درسی ترمیم نمره را مازاد بر واحد های انتخابی خود انتخاب کنید.

مرتبط بخوانید : آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد

شهریه ترمیم نمره دانشگاه آزاد

شهریه ترمیم نمره دانشگاه آزاد برابر با شهریه متغیر تعداد واحد های درسی اخذ شده است که مثل شهریه متغیر سایر واحد های درسی باید در سایت آموزشیار بپردازید. امتحانات دروس ترمیم نمره در پایان نیمسال تحصیلی برگزار می گردد و اگر نمره ای که در امتحان ترمیم نمره کسب کرده اید پایین تر از نمره قبلی باشد ، نمره قبلی به عنوان نمره اصلی در کارنامه شما ثبت خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی صنایع بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 - شرایط و راهنمای ثبت نام

سوالات متداول

  • آیا امکان ترميم نمره در دانشگاه آزاد وجود دارد ؟

بله ، دانشجویان دانشگاه آزاد که نمرات و معدل پایینی دارند می توانند با ترميم نمره ، نمرات و معدل خود را ارتقاء دهند.

  • ترمیم نمره دانشگاه آزاد برای کدام مقاطع امکان پذیر است ؟

ترميم نمره دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است.

  • شرایط ترميم نمره دانشگاه آزاد چیست ؟

شرایط کامل ترميم نمره دانشگاه آزاد را در این مطلب بررسی کردیم.

  • آیا برای ترميم نمره دانشگاه آزاد شهریه دریافت می شود ؟

بله ، دانشجویان باید شهریه متغیر دروس انتخابی را بپردازند.

  • برای کدام دروس امکان ترمیم نمره وجود دارد ؟

دروسی با نمره کمتر از 12 در مقاطع کاردانی و کارشناسی و با نمره کمتر از 14 در مقطع کارشناسی ارشد ، امکان ترمیم نمره دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی ناپیوسته

ثبت نام کاردانی ناپیوسته 1402 📞 ثبت نام کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی

ثبت نام کاردانی ناپیوسته را می توانید در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر