از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401 – هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1400 _ هر آنچه که باید بدانید

 

برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401 ، برای داوطلبان این گروه بسیار حائز اهمییت می باشد ، زیرا مبنی بر اخبار جدید منتشر شده از کنکور انسانی 1401 ، سوالات آزمون سراسری بر اساس کتاب های درسی نظام جدید برگزار می شود و بنابراین فتح کردن قله بلند کنکور انسانی نیازمند تدبیر ، اراده ، درس خواندن همراه با برنامه ریزی می باشد.

در ادامه این مطلب سعی داریم نحوه ی برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401  و نکات مهم در آن را برای داوطلبان شرح دهیم.

گام به گام برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401

گام اول : داشتن دفتر برنامه ریزی

دفتر برنامه ریزی درسی به شما کمک خواهد کرد تا از میزان مطالعه خود در روز و ساعاتی که برای کارهای دیگر وقت می گذارید ، آگاه شوید و برای رقابت با دیگر داوطلبان ساعت مطالعه تان را افزایش داده و به میزان ثابتی در روز برسانید

گام دوم : تعیین ساعت مطالعه

تعیین کنید که در روز چه میزان می توانید برای درس خواندن وقت بگذارید ، اگر ساعت مطالعه شما پایین است سعی کنید آن را به تدریج و کم کم در هر روز ، افزایش داده و به میزان مطلوبی برسانید

گام سوم : تعیین برنامه کوتاه مدت و بلند مدت

سه نوع برنامه ریزی درسی ماهانه ، هفتگی و روزانه را باید تعیین کنید تا تمامی مطالب را پوشش دهید برای مثال در درس ادبیات تعیین کنید چه مباحثی را در ماه قصد دارید بخوانید و آن را بین چهار هفته و بعد بین روزها تقسیم کنید

پنج اصل مهم که در برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401 نباید ازش غافل شد!

اصل اول برنامه ریزی کنکور انسانی 1401 : رعایت تعادل و تنوع بین دروس

باید توجه داشته باشید که ضریب و اهمیت دروس در کنکور با یکدیگر متفاوت است پس دروس تخصصی که دارای ضریب بیشتری هستند نیازمند وقت بیشتری برای مطالعه نیز می باشند ، همینطور هیچ درسی را نباید حذف کنید و در طول روز بین دروس مطالعاتی خود تنوع ایجاد کنید

اصل دوم برنامه ریزی کنکور انسانی 1401 : شخصی سازی برنامه متناسب با شخصیت و زندگی هر فرد

اگر یک برنامه ی اغراق آمیز برای خود بنویسید و نتوانید آن را اجرا کنید در پایان برنامه نسبت به درس خواندن خود دل زده می شوید و اعتماد به نفستان را از دست می دهید . باید یک برنامه کاملا منطقی ، قابل اجرا و متناسب با توانایی خود تنظیم کنید

احتمالا این را هم بپسندید  رشته انسانی ✨ معرفی کامل رشته انسانی از پایه نهم تا دانشگاه

برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401 : هدف گذاری

باید تعیین کنید که با توجه به بودجه بندی هر سرفصل در آزمون کنکور ، چه مباحثی را می خواهید مطالعه کنید و سپس برای آن برنامه ماهانه ، هفتگی و روزانه در نظر بگیرید

اصل چهارم برنامه ریزی کنکور انسانی 1401 : رعایت دروس پیش نیاز

گاهی برای فهمیدن یک سرفصل نیاز است که سرفصل دیگری را بلد باشید ، پس این موضوع را باید در برنامه ریزی کنکور 1401 بگنجانید.

برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401  : مرور

حتما بعد از مطالعه هر درس در پایان آن روز زمانی برای مرور بگذارید و در ادامه سعی کنید هر سه روز یکبار و در اخر همان هفته و همان ماه مطالب را مکرر مرور کنید چرا که تاثیر مرور بر تسلط شما بر روی مباحث چشمگیر خواهد بود

تابستان بازه  زمانی بسیار مهم برای برنامه ریزی کنکور انسانی 1401

اگر داوطلبان از سال های دهم و یازدهم شروع به مطالعه و تست زدن کنند که بسیار شرایط ایده آل می شود اما اگر به هر دلیلی در این دو سال وقت کافی برای کنکور نذاشته اید ، نباید تابستان را از دست دهید.

دانش آموزان با پایه ضعیف تر باید سعی کنند در تابستان کنکور 1401 ، در حالت ایده آل دروس سال های دهم و یازدهم را کامل مطالعه کرده و تست بزنند و در حالت حداقلی دروس تخصصی دهم و یازدهم را به همراه یک درس عمومی مطالعه کنند و تست بزنند.

دانش آموزان با پایه متوسط سعی کنتد در تابستان کنکور 1401 ، تکنیک های تست زنی را بیاموزند و در آزمون های آزمایشی شرکت کنند و میزان تسلط خود را افزایش دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی 📞 بازار کار و آینده شغلی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

دانش آموزان با پایه  قوی نیز در تابستان کنکور 1401 ، علاوه بر افزایش سرعت در تست زدن و شرکت در آزمون های آزمایشی ، می توانند بخشی از مطالب سال دوازدهم را نیز پیش خوانی کنند.

جمع بندی برای کنکور انسانی

نکته بسیار مهم و کلیدی برای موفقیت در کنکور جمع بندی می باشد و حتما باید زمان هایی را برای جمع بندی دروس مطالعه شده و شرکت در آزمون های جامع قرار دهید .

بازه زمانی اول جمع بندی برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401 : اواخر شهریورماه برای جمع بندی ، مرور و رفع اشکال دروس مطالعه شده در تابستان و شرکت در آزمون های جامع جمع بندی دروس پایه زیر گروه انسانی.

بازه زمانی دوم جمع بندی برنامه ریزی کنکور انسانی 1401 : اواخر نیمسال اول در دی ماه همزمان با امتحانات ، جمع بندی ، مرور و رفع اشکال نیمسال اول دوازدهم همراه با یکی از مقاطع دهم و یا یازدهم زیرگروه انسانی.

بازه زمانی سوم جمع بندی برنامه ریزی کنکور انسانی 1401 : دوران طلایی عید نوروز جمع بندی ، مرور و رفع اشکال هر آنچه که مطالعه کرده اید و خواندن مباحثی که جا مانده است.

بازه زمانی چهارم جمع بندی برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401 : اوخر اردیبهشت ماه و جمع بندی نیم سال دوم دوازدهم و آماده شدن برای امتحانات همراه با یک جمع بندی کلی ، مرور تست های زده شده و رفع اشکال از هر آنچه که برای کنکور مطالعه کرده اید و شرکت در آزمون های جامع و آماده شدن برای کنکور سراسری انسانی.

در مطالب بالا سعی کردیم هر آنچه که برای یک برنامه ریزی هوشمندانه نیاز است را شرح دهیم ، اما باید به این نکته توجه داشت برنامه ریزی زمانی قابل اجرا و کارآمد خواهد بود که متناسب با شرایط هر شخص تدوین شود. بنابراین اگر مایل به دریافت برنامه تخصصی و راهنمایی های بیشتری هستید ، مشاوران “پاسخ با ما “ آماده برای مشاوره هستند ، با ما تماس حاصل فرمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر