از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد 1402 📞 3 شیوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد

رشته های بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد از تمام گروه ها همچون فنی مهندسی ، علوم انسانی ، علوم پایه ، کشاورزی ، هنر و … ارائه می شوند تا داوطلبان بتوانند بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سراسری و بدون نیاز به کسب رتبه خیلی خوب ، در رشته‌ مورد علاقه خود قبول شوند. برای ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد ، سه راه پیش روی داوطلبان قرار داده‌ شده‌ است که به شرح ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر و ثبت نام استعداد درخشان می باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم هر سه روش را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا همراه ما باشید.

شما عزیزان میتوانید هر گونه سوال و ابهام خود را در خصوص شرایط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی تمام دانشگاه ها ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شرایط بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه جامع ، رشته‌ های تحصیلی متعددی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد و امکان ثبت نام در این رشته‌ ها را به دو شیوه با کنکور و بدون کنکور فراهم کرده‌ است. داوطلبانی که می خواهند به شیوه بدون کنکور در این دانشگاه قبول شوند ، از سه طریق می توانند اقدام نمایند :

آزمون بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد (فراگیر)

شیوه اول برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر است. در این روش ، آزمون برگزار می شود اما سطح آزمون آسان تر از آزمون کارشناسی ارشد سراسری است. داوطلبان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ، کتاب های درسی ترم یک رشته‌ تحصیلی انتخابی خود را مطالعه خواهند کرد. سپس با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی ، ترم یک را به صورت فراگیر خواهند گذراند و شروع به تحصیل آنها از ترم دوم خواهد بود.

لازم به ذکر است که امتحان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد تاکنون فقط یکبار برگزار شده‌ است و زمان آن در سال 1400 بود که پذیرفته‌ شدگان در سال تحصیلی 1401 وارد دانشگاه شدند. برای سال 1402 فعلا مشخص نیست که این امتحان برگزار خواهد شد یا خیر.

مرتبط بخوانید : ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی

ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد از طریق ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی نیز امکان پذیر می باشد. داوطلبان دارای مدرک کارشناسی از تمام دانشگاه ها می توانند ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه آزاد را انجام دهند و اگر دارای شرایط و معدل لازم باشند ، پذیرفته‌ خواهند شد. ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیازمند حداقل معدل 12 در مقطع لیسانس می باشد همچنین داوطلبان دارای مدرک ارشد و دکتری نیز می توانند ثبت نام کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته جامعه شناسی بدون کنکور 1401 – شرایط قبولی و دانشگاه های ارائه دهنده

برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید. ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد به این شیوه ، معمولا در آذرماه و دی ماه انجام می گیرد اما برای سال 1402 فعلا زمان آن مشخص نیست.

بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد استعداد درخشان

بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد ، داوطلبانی هستند که ثبت نام طرح استعداد درخشان را انجام می دهند. منظور از ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد ، دارا بودن معدل مناسب است و داوطلبان طبق رشته‌ فارغ التحصیلی دوره کارشناسی خود باید از معدل لازم برخوردار باشند. این طرح هر ساله اجرا می گردد و زمان ثبت نام در آن معمولا در خردادماه و تیرماه می باشد.

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد استعداد درخشان ، باید دارای شرایط زیر باشند :

  • دارا بودن حداقل معدل 16 در رشته‌ های غیر پزشکی
  • دارا بودن حداقل معدل 17 در رشته‌ های پزشکی
  • داوطلبان فارغ التحصیل شده‌ از سایر دانشگاه ها نیز می توانند ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد را انجام دهند.
  • داوطلبان باید رشته‌ همنام با رشته‌ فارغ التحصیلی خود انتخاب کنند.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

برای ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد باید از زمان ثبت نام اطلاع داشته‌ باشید و با مراجعه به سامانه مربوطه ، نام نویسی خود را انجام دهید. ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی و همچنین ثبت نام فراگیر ارشد دانشگاه آزاد ، فقط یکبار اجرا شده‌ است و مشخص نیست که در سال های بعدی هم برگزار خواهد شد یا خیر. اما ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد هر ساله انجام می گیرد. زمان ثبت نام طرح ارشد استعداد درخشان سال 1402 از تاریخ 11 الی 27 خردادماه بود و برای سال آینده نیز احتمالا همین بازه زمانی حدودی در نظر گرفته‌ شود.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد مشهد 1402 📞 لیست رشته ها + شرایط ثبت نام

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان نیز با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org می باشد. داوطلبان پس از ورود به این سامانه ابتدا باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنند و سپس ثبت نام را انجام دهند. برای آشنایی داوطلبان با رشته‌ محل های ارائه شده‌ و شرایط ثبت نام نیز یک دفترچه راهنما در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

پاسخگوی تمام سوالات شما در خصوص شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور هستیم.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب در خدمت شما هستند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 

نتایج بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد

بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام اینترنتی بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد در سایت به معنای پذیرش قطعی است و باید شرایط و مدارک داوطلبان مورد بررسی قرار بگیرد. نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در همان سایت ثبت نام قرار خواهد گرفت و داوطلبانی که جزو پذیرفته‌ شدگان هستند می توانند برای ثبت نام در دانشگاه قبولی خود اقدام کنند. زمان اعلام نتایج استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در دهه سوم شهریورماه خواهد بود.

سوالات شما

  • ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چگونه امکان پذیر است؟

سه شیوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، شرکت در آزمون فراگیر ارشد و ثبت نام استعداد درخشان برای پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد فراهم است.

  • شرط معدل لازم برای قبولی در رشته‌ های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد چقدر است؟

برای ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد نیاز به حداقل معدل 16 در رشته‌ های غیرپزشکی می باشد.

  • زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در چه تاریخی است؟

ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد در خردادماه انجام می گیرد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر