از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار رشته مدیریت صنعتی – راهنمای آینده شغلی و بازار کار مدیریت صنعتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازار کار رشته مدیریت صنعتی - راهنمای آینده شغلی و بازار کار مدیریت صنعتی

 

رشته مدیریت صنعتی از رشته های شناور میان داوطلبان تجربی ، ریاضی و انسانی بوده و متقاضیان زیادی دارد. مدیریت صنعتی شامل ابعاد اجتماعی ، مالی و فنی و تکنیکی می باشد و در طول تحصیل دروس این رشته پیرامون همین موضوعات خواهد بود. دانش آموختگان این رشته می توانند با استفاده از تئوری های مدیریت و سازماندهی و بکارگیری روش ها و تکنیک های گوناگون ، به افزایش کارایی سازمان کمک کنند. در ادامه به بررسی آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت صنعتی خواهیم پرداخت.

رشته مدیریت صنعتی برای چه افرادی مناسب است؟

رشته مدیریت صنعتی برای افرادی مناسب است که دارای روابط عمومی بالا برای ارتباط با منابع انسانی باشند زیرا در رشته مدیریت بیش از هر چیزی به منابع انسانی توجه می شود. افراد برای موفقیت در این رشته باید توانایی مدیریت منابع مالی و اقتصادی ، مدیریت و نظارت بر تولید و موجودی منابع ، توانایی مدیریت و برنامه ریزی برای واحد های صنعتی ، تجاری و مالی را داشته باشند و هم چنین به مباحثی نظیر مدیریت و اداره کسب و کارها علاقه مند باشند.

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت صنعتی

زمینه های شغلی رشته مدیریت صنعتی متنوع است و دانش آموختگان می توانند در حوزه های متنوعی به فعالیت بپردازند. تعدادی از زمینه های کاری رشته مدیریت صنعتی زیر عبارت است از :

  • فعالیت در امور بانکداری
  • کارشناس کنترل کیفیت در شرکت های صنعتی و فنی
  • کارشناس بیمه
  • کارشناس گمرک
  • حسابداری
  • مدیریت و نظارت بر موجودی منابع
  • فعالیت در کارخانه های صنعتی و کارگاه ها ، صنایع چاپ و صنایع الکترونیک
  • مدیریت و کنترل تولید و کنترل منابع

بطور کلی هر سازمان ، شرکت یا کارخانه ای که به مهارت ها و اطلاعات یک مدیر برای ساماندهی و افزایش راندمان خود باشد نیاز داده باشد ، می تواند از مدیران صنعتی کمک بگیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  با تراز 5000 کجا قبول میشم 📞 رشته ریاضی ، انسانی - هنر

مهارت های لازم برای موفقیت در رشته مدیریت صنعتی

برای موفقیت و کسب درامد بالا در رشته مدیریت صنعتی ، داشتن اطلاعات و دانش کافی ، سابقه کاری و داشتن مهارت های لازم ، ضروری می باشد.

  • تسلط بر مباحث ریاضی و آمار
  • تسلط بر زبان انگلیسی و توانایی مطالعه متون مرتبط با رشته مدیریت صنعتی
  • آشنایی با دروس اقتصاد ( خرد و کلان)
  • توانایی کافی در استفاده از نرم افزار ها و کامپیوتر
  • تسلط بر دروس حسابداری و حسابداری صنعتی
  • آشنایی با مباحث مربوط به روانشناسی برای برقراری ارتباط با افراد

نرم افزار های کاربردی رشته مدیریت صنعتی

  1. Microsoft Project
  2. MATLAB
  3. SPSS
  4. SAS
  5. Mathcad
  6. Mathematica
  7. Minitab
  8. Primavera
  9. و …

بازار کار و گرایش های رشته مدیریت صنعتی

رشته مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش مدیریت پروژه ، گرایش تحقیق در عملیات ، گرایش مدیریت عملکرد ، گرایش مدیریت زنجیره تامین و گرایش مدیریت کیفیت و بهره وری می باشد.

رشته مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه

از وظایف مدیران پروژه می توان به تهیه گزارش از عملکرد پروژه ، ارائه راهکارهایی برای بهبود پروژه ، مدیریت و نظارت بر هزینه پروژه و … اشاره کرد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند بعنوان مدیر یا کارشناس پروژه ، در شرکت های صنعتی و کارخانه ها به فعالیت بپردازند.

بازار کار رشته مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات

دانش آموختگان این رشته در جهت یافتن و ارائه بهترین شیوه های انجام کار و تصمیم گیری برای افزایش راندمان و کارایی بهتر تلاش می کنند. این افراد می توانند برای شناخت دقیق عملیاتی که در واحد های مختلف صورت می گیرد ، در بخش های گوناگون تولیدی ، خدماتی و بازرگانی به فعالیت بپردازند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی مامایی منطقه دو - طبق قبولی های 1400 و 99

مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات

دانشجویان این گرایش در طول تحصیل با انواع سیستم های تولیدی و مدیریت کیفیت و بهره وری و مسائل مربوط به نیروی انسانی در صنعت آشنا می شوند. دانش آموختگان این گرایش می توانند در زمینه کنترل کیفیت کالا ، در بخش های مدیریت تولید در کارخانه ها ، موسسه ها و شرکت های دولتی و خصوصی به فعالیت بپردازند.

بازار کار رشته مدیریت صنعتی گرایش مدیریت زنجیره تامین

خروجی هر سازمان یا شرکت و هرگونه مسئله در رابطه با فعالیت های اصلی که به تولید محصولات و ارائه خدمات مربوط می شود ، به مدیریت زنجیره تامین مربوط می باشد. از وظایف مدبران زنجیره تامین می توان بر کیفیت محصولات و خدمات و ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه ها اشاره نمود.

درامد  مدیران صنعتی

داشتن مهارت کافی ، تجربه و دانش لازم در بازار کار رشته مدیریت صنعتی نقش مهمی دارد و دانش آموختگان با کسب مهارت های لازم می توانند وارد بازار کار شوند. درامد مدیران صنعتی به طور میانگین از 1.800.000 الی 8.000.000 تومان تخمین زده شده است و یک فارغ التحصیل دکتری رشته مدیریت صنعتی ، در صورت داشتن مهارت های کافی می تواند از درامد بالایی برخور دار باشد.

در این مطلب اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با بازار کار رشته مدیریت صنعتی و آینده شغلی آن در اختیار شما قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و رتبه لازم برای قبولی در رشته مدیریت صنعتی ، می توانید با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه 1402 📞 لیست کامل بودجه بندی

  کنکور سراسری دی ماه در دی ماه برگزار خواهد شد و دانش آموزان دوازدهمی …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر