از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه شاهد – طبق قبولی های 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه شاهد

 

دانشگاه شاهد به دلیل فراهم کردن مزایای ویژه برای دانشجویان خود ، دارای متقاضیان زیادی است و این دانشگاه رشته های تحصیلی خود را در گروه های ریاضی ، تجربی ، انسانی و … ارائه می شود. داوطلبان رشته انسانی که علاقه مند به قبولی در رشته حقوق دانشگاه شاهد هستند ، باید در کنکور رتبه خوبی به دست آورند تا شانس دعوت به مصاحبه این دانشگاه را داشته باشند. در ادامه این مطلب ، رتبه قبولی رشته حقوق در دانشگاه شاهد بررسی می شود.

آیا رشته حقوق در دانشگاه شاهد ارائه می شود

دانشگاه شاهد دارای رشته های تحصیلی متنوعی است و رشته های خود را برای داوطلبان گروه انسانی نیز ارائه می نماید. تا سال 1400 ، رشته حقوق هر ساله در این دانشگاه ارائه می شد و به احتمال زیاد در سال 1401 نیز دایر باشد. سایر رشته های انسانی دانشگاه شاهد به شرح زیر هستند :

  • جامعه شناسی
  • علوم تربیتی
  • علوم سیاسی
  • علوم قران و حدیث
  • فقه و حقوق اسلامی
  • فلسفه و کلام اسلامی
  • مددکاری اجتماعی
  • روانشناسی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت صنعتی

مرتبط بخوانید : مزایا و معایب دانشگاه شاهد

ظرفیت پذیرش رشته حقوق دانشگاه شاهد

ظرفیت پذیرش رشته حقوق در دانشگاه شاهد هر ساله تغییر می کند و ثابت نیست. سال گذشته دارای 74 نفر ظرفیت بود و احتمال دارد سال 1401 ظزفیت پذیرش بیشتر یا کمتری داشته باشد.

رتبه قبولی حقوق دانشگاه شاهد سهمیه ایثارگران

داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران کنکور انسانی که علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق دانشگاه شاهد هستند ، از شانس پذیرش بیشتری برخوردارند زیرا ظرفیت پذیرش ویژه ای به این دسته از داوطلبان اختصاص داده می شود. 5 درصد از ظرفیت رشته حقوق دانشگاه شاهد به دارندگان سهمیه ایثارگران 5 درصدی و 25 درصد از ظرفیت رشته محل نیز به دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصدی اختصاص دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  حداقل معدل کتبی برای پزشکی 📞 راهنمای معدل کتبی مناسب برای پزشکی

این دسته از داوطلبان به شرط کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته حقوق دانشگاه شاهد ، مجاز به بهره مندی از سهمیه خود هستند و در غیر این صورت سهمیه عادی برای داوطلب منظور می شود.

مرتبط بخوانید : شرط معدل قبولی در رشته حقوق

رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه شاهد سهمیه منطقه یک

اگر داوطلب سهمیه منطقه یک کنکور انسانی هستید ، برای قبولی در رشته حقوق دانشگاه شاهد باید بتوانید رتبه خوبی در سهمیه خود به دست آورید. سال گذشته ، آخرین داوطلب پذیرفته شده سهمیه منطقه یک در این دانشگاه رتبه نزدیک به 450 در سهمیه را داشت ولی داوطلبانی با رتبه های 180 ، 200 ، 320 و … نیز در رشته حقوق دانشگاه شاهد پذیرفته شده بودند.

بنابراین شما به عنوان داوطلب سهمیه منطقه یک که تقاضای پذیرش در رشته حقوق دانشگاه شاهد را دارید ، باید بتوانید رتبه زیر 500 در سهمیه خود به دست آورید.

رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه شاهد سهمیه منطقه دو

داوطلبان سهمیه منطقه دو برای قبولی در رشته حقوق دانشگاه شاهد باید بتوانند رتبه خوبی در سهمیه خود به دست آورند و می توانند با بررسی رتبه قبولی های سال قبل ، از حدود رتبه مورد نیاز برای این رشته محل مطلع گردند. سال قبل آخرین رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه شاهد برای سهمیه منطقه دو ، نزدیک به 250 بوده است و اگر شما هم سهمیه منطقه دو دارید ، باید بتوانید رتبه زیر 300 به دست آورید تا شانس قبولی در این دانشگاه و این رشته داشته باشید.

رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه شاهد سهمیه منطقه سه

داوطلبان دارای سهمیه منطقه سه نیز به شرط کسب رتبه خوب ، شانس پذیرش در رشته حقوق دانشگاه شاهد را دارند. در سال گذشته ، آخرین داوطلبی از سهمیه منطقه سه که در این رشته محل پذیرفته شد ، رتبه نزدیک به 185 داشته است. بنابراین شما به شرط کسب رتبه زیر 200 در سهمیه خود ، احتمال پذیرش خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : برای رشته حقوق چند سال باید درس خواند – طول دوره تحصیل رشته حقوق

مصاحبه رشته حقوق دانشگاه شاهد

برای پذیرش در رشته حقوق دانشگاه شاهد فقط کسب رتبه خوب کافی نیست و داوطلب باید بتواند در مرحله مصاحبه نیز موفق شود. مصاحبه دانشگاه شاهد در اواخر مردادماه یا اوایل شهریورماه آغاز می شود و داوطلبانی که واجد شرایط هستند و رتبه آنها نیز مناسب است ، به صورت چند برابر ظرفیت دعوت می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی اتاق عمل پردیس خودگردان - طبق قبولی های 1400 و 99

از داوطلبان دعوت شده ، مصاحبه به عمل می آید و مواردی مثل رتبه بهتر ، سهمیه ایثارگری ، معدل بهتر ، مذهبی بودن ، اطلاعات عمومی بالا درباره مسائل سیاسی ، تاریخی ، اعتقادی ، مذهبی و … امتیاز محسوب می شوند.

پس از مصاحبه ، عملکرد داوطلبان بررسی می شود و به میزان نیاز رشته ، پذیرفته شدگان نهایی به سازمان سنجش اعلام می شود. نتایج مصاحبه دانشگاه شاهد با اعلام نتایج نهایی کنکور ، مشخص می شود.

سوالات متداول

  • آیا دانشگاه شاهد رشته حقوق را ارائه می کند ؟

بله ، رشته حقوق یکی از رشته های انسانی ارائه شده در دانشگاه شاهد است.

  • رتبه قبولی دانشگاه شاهد در رشته حقوق چقدر است ؟

رتبه قبولی حقوق دانشگاه شاهد در سهمیه های مناطق و ایثارگری متفاوت است که در می توانید در این مطلب بررسی کنید.

  • برای پذیرش در رشته حقوق دانشگاه شاهد ، رتبه در سهمیه مهم است یا رتبه کشوری ؟

رتبه در سهمیه برای قبولی در حقوق دانشگاه شاهد مهم تر است ولی رتبه کشوری نیز تاثیر گذار می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دکتری حقوق بین الملل

دکتری حقوق بین الملل 📞 معرفی منابع ، طول دوره تحصیل و دروس تخصصی

رشته حقوق بین الملل به بررسی اصول ، تکالیف و قواعدی که بر روی رفتار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر