از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته جاماندگان ارشد 1403 📞 انتخاب رشته با تاخیر کنکور کارشناسی ارشد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته جاماندگان ارشد

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد سراسری شرکت کرده اند اما موفق به انتخاب رشته‌ در موعد مقرر و اعلام شده از سوی سازمان سنجش نشده اند ، باید منتظر تمدید مهلت انتخاب رشته‌ باشند ، در غیر این صورت شانس پذیرش آنها در مقطع ارشد از بین خواهد رفت. زمان انتخاب رشته جاماندگان ارشد انتخاب رشته جاماندگان ارشد 1403  در ادامه این مطلب بررسی خواهد شد. اگر شما هم از جاماندگان هستید لطفا در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

برای راهنمایی در زمینه انتخاب رشته‌ آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد می توانید با مشاوران ارشد مجموعه تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق و درست راهنمایی شوید

 از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما هستیم 

همین حالا تماس بگیرید

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر  9099071612

زمان انتخاب رشته جاماندگان ارشد 1403

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1403 دهه اول خردادماه اعلام گردید و به داوطلبان در دهه دوم خردادماه فرصت داده‌ شد که برای انتخاب رشته‌ خود در سایت سنجش اقدام نمایند. داوطلبانی که از زمان انتخاب رشته‌ بی اطلاع بوده‌ اند و یا موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته‌ خود نشده‌ اند ، پیگیر تمدید مهلت انتخاب رشته‌ هستند. زمان انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد احتمالا برای این دسته از داوطلبان تمدید گردد. در حال حاضر ، زمان دقیق انتخاب رشته‌ جاماندگان ارشد 1403 مشخص نشده‌ است اما پیش بینی می شود که حداکثر تا 20 خردادماه ، سامانه انتخاب رشته‌‌ فعال باشد.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی

هزینه انتخاب رشته‌ جاماندگان ارشد 1403

داوطلبان برای انجام انتخاب رشته‌‌ کارشناسی ارشد ، شاید لازم باشد که هزینه بپردازند. انتخاب رشته‌‌ ارشد سراسری ، در کل هزینه ای ندارد مگر آنکه داوطلب بخواهد در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی اقدام به انتخاب رشته‌ کند. همچنین از جاماندگان انتخاب رشته‌‌ ، هزینه ای دریافت نمی شود.

پس اگر تمایل به انتخاب رشته‌‌ ارشد پیام نور یا انتخاب رشته‌‌ ارشد غیرانتفاعی دارید ، باید کارت علاقه مندی این دانشگاه ها را از سایت سنجش تهیه نمایید. هزینه کارت علاقه مندی دانشگاه های مذکور سال گذشته 20 هزار تومان بود.

مراحل انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبان برای انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. آدرس این سامانه به نشانی دقیق sanjesh.org می باشد و انتخاب رشته‌ ارشد ، در بخش “کارشناسی ارشد” آن انجام می گیرد.

داوطلبان با ورود به بخش کارشناسی ارشد در سایت sanjesh.org ، لینک مربوط به انتخاب رشته‌‌ را مشاهده خواهد کرد که باید پس از کلیک بر روی این لینک ، اطلاعات خواسته‌ شده‌ به شرح زیر را ارائه نماید :

انتخاب رشته جاماندگان ارشد

انتخاب رشته جاماندگان ارشد

  1. شماره پرونده + شماره پیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی
  2. شماره پرونده + کد ملی + عبارت امنیتی

انتخاب رشته جاماندگان ارشد

بعد از درج اطلاعات ، دسترسی به فرم انتخاب رشته‌‌ وجود خواهد داشت. می توان فرم را حداکثر با 100 کد رشته‌‌ محل تکمیل کرد. همچنین در پایان مراحل انتخاب رشته‌‌ باید کد پیگیری از سامانه دریافت شود.

مرتبط بخوانید : شرایط دانشگاه مجازی دولتی ارشد

تمدید مهلت انتخاب رشته‌ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبانی که می خواهند انتخاب رشته‌ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را انجام دهند ، باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. آدرس این سامانه ، azmoon.org می باشد. دفترچه انتخاب رشته‌ ارشد دانشگاه آزاد در سامانه مذکور قرار داده‌ می شود و داوطلب با مطالعه این دفترچه ، از رشته‌ محل های ارائه شده‌ مطلع خواهد شد.

برای انتخاب رشته‌ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، باید هزینه آن نیز پرداخت گردد که سال گذشته به مبلغ 116 هزار تومان بود. بعد از پرداخت هزینه ، امکان تکمیل فرم انتخاب رشته‌ حداکثر با 100 کد رشته‌ محل وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که زمان انتخاب رشته‌‌ ارشد دانشگاه آزاد معمولا پس از اتمام فرایند انتخاب رشته‌‌ ارشد سراسری است. همچنین برای جاماندگان از انتخاب رشته‌‌ ، مهلت مجددی در نظر گرفته‌ خواهد شد.

مرتبط بخوانید : لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته‌ ارشد

انتخاب رشته جاماندگان ارشد

داوطلبانی که می خواهند در مهلت مجددی که برای انتخاب رشته‌‌ ارشد در نظر گرفته شده‌ است ، اقدام به انتخاب رشته‌‌ کنند ، حتما باید دفترچه راهنما را بررسی کنند. از دفترچه انتخاب رشته‌‌ ارشد می توان کد رشته‌ محل ها را استخراج کرد. همچنین در صورت انتشار دفترچه اصلاحیه ، ضروری است که این دفترچه هم مورد بررسی قرار بگیرد.

دفترچه اصلاحیه کنکور ارشد زمانی منتشر می شود که دانشگاه ها در لیست رشته‌‌ های خود تغییراتی اعمال کرده‌ باشند و این تغییرات در قالب یک دفترچه مجزا تهیه شده‌ و در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

سوالات شما

  • زمان انتخاب رشته جاماندگان ارشد 1403 در چه تاریخی است؟

مهلت مجدد انتخاب رشته‌‌ کنکور کارشناسی ارشد 1403 احتمالا در نیمه دوم خردادماه خواهد بود.

  • آیا انتخاب رشته جاماندگان ارشد با پرداخت هزینه همراه است؟

خیر ، برای انتخاب رشته‌‌ با تاخیر آزمون ارشد ، هزینه ای از داوطلبان دریافت نمی شود (البته انتخاب رشته‌ در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هزینه دارد)

  • آیا مهلت انتخاب رشته‌‌ کنکور ارشد دانشگاه آزاد تمدید خواهد شد؟

بله برای داوطلبانی که از انتخاب رشته‌‌ ارشد آزاد جا مانده‌ اند ، احتمالا فرصت دوباره ای در نظر گرفته‌ شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کتاب درسی دهم انسانی

ثبت نام کتاب درسی دهم انسانی 📞 زمان و راهنمای خرید کتب درسی

دانش آموزان کلاس نهم پس از انتخاب رشته انسانی و برای ورود به پایه دهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر