از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی 1402 📞 زمان و راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی یکی از دانشگاه های سراسری است که هر ساله در تعدادی از رشته‌ های مقطع کارشناسی ارشد ، دانشجو پذیرش می کند. داوطلبانی که می خواهند در رشته‌ های ارشد غیرانتفاعی ثبت نام کنند باید در کنکور کارشناسی ارشد سراسری شرکت نمایند و سپس منتظر اعلام نتایج باشند. بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ، وضعیت مجاز یا غیرمجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته‌ مشخص می شود و بر اساس آن ، می تواند انتخاب رشته را انجام دهد. راهنمای کامل انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی در ادامه این مطلب ارائه خواهد شد. لطفا همراه ما باشید.

برای راهنمایی در خصوص انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد با مشاوران مجموعه پاسخ با ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق و درست راهنمایی شوید.

 از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما هستیم 

همین حالا تماس بگیرید

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر  9099071612 

زمان انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی 1402

داوطلبان برای انتخاب رشته‌ آزمون کارشناسی ارشد باید پیگیر اطلاعیه های سازمان سنجش باشند و با فعال شدن لینک انتخاب رشته‌ در سایت ، انتخاب رشته‌ خود را انجام دهند. زمان انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی با انتخاب رشته‌ کنکور ارشد سایر دانشگاه های سراسری همزمان خواهد بود و احتمالا در نیمه اول خردادماه 1402 آغاز شود.

طبق اطلاعیه های موثق ، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 در 10 خردادماه منتشر خواهد شد و پس از آن فرایند انتخاب رشته‌‌ آغاز می گردد. داوطلبان حدود یک هفته فرصت خواهند داشت کد رشته‌‌ های مد نظرشان را در سایت سنجش به ثبت برسانند.

دفترچه انتخاب رشته‌ ارشد غيرانتفاعی 

دفترچه انتخاب رشته‌‌ کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده‌ خواهد شد. این دفترچه با دفترچه انتخاب رشته‌ ارشد سراسری مشترک می باشد. داخل دفترچه ، موضوعات مهمی بررسی شده‌ اند از جمله معرفی لیست رشته‌‌ محل های ارائه شده‌ در هر یک از واحدهای دانشگاهی ، نحوه انتخاب رشته‌ در سایت سنجش ، مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت انتخاب رشته‌‌ و …

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان در اصفهان

به داوطلبان توصیه می شود حتما دفترچه انتخاب رشته‌‌ ارشد را بررسی کنند تا در جریان موضوعات مهم قرار بگیرند. این دفترچه معمولا یک روز قبل از شروع انتخاب رشته‌ منتشر می گردد و از سایت سازمان سنجش قابل دریافت خواهد بود.

مرتبط بخوانید : ارشد واحد بین الملل پیام نور

سایت انتخاب رشته‌ ارشد غيرانتفاعی

داوطلبانی که می خواهند از رشته‌‌ های دانشگاه غیرانتفاعی در فرم انتخاب رشته‌‌ ارشد خود انتخاب کنند ، باید برای انتخاب رشته‌‌ به سایت سازمان سنجش مراجعه فرمایند. انتخاب رشته‌‌ ارشد تمام دانشگاه های سراسری به طور مشترک انجام می پذیرد و سامانه سنجش هم مسئول آن می باشد. داوطلبان مجاز هستند با توجه به رشته‌‌ امتحانی خود ، حداکثر 100 کد رشته‌‌ مرتبط را از دانشگاه های روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و مجازی انتخاب کنند و در فرم انتخاب رشته‌ شان درج نمایند.

نکته مهم در خصوص انتخاب رشته‌ ارشد غیر انتفاعی ، پرداخت هزینه آن است. انتخاب رشته‌ کنکور ارشد ، هزینه ای ندارد اما داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور انتخاب رشته‌ کنند ، باید هزینه علاقه مندی این دانشگاه ها را بپردازند. به منظور پرداخت هزینه ، لازم است از سایت سازمان سنجش ، سریال علاقه مندی دانشگاه غیرانتفاعی را تهیه نمایید و بعد از واریز موفقیت آمیز وجه ثبت نام ، می توانید رشته‌ های این دانشگاه را انتخاب کنید.

توجه داشته‌ باشید که اگر در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، هزینه کارت علاقه مندی دانشگاه غیرانتفاعی را پرداخت کرده اید ، دیگر نیازی به پرداخت مجدد هزینه در مرحله انتخاب رشته‌ نیست.

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد بدون کنکور دانشگاه علم و فرهنگ 1402 📞 شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علم و فرهنگ

پس از اینکه فرم انتخاب رشته‌‌ کنکور ارشد خود را در سایت سنجش ثبت کردید ، لازم است از آن پرینت تهیه کنید. همچنین باید کد پیگیری و شماره پرونده را نیز از سایت دریافت نمایید. این دو کد نشان دهنده تایید ثبت نام شما هستند

اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی 1402

انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی

بعد از تمام شدن فرصت انتخاب رشته‌ ارشد سراسری ، انتخاب رشته‌ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم آغاز می گردد تا داوطلبانی که تمایل دارند در این دانشگاه پذیرفته‌ شوند نیز بتوانند انتخاب رشته‌ کنند. چند هفته پس از این فرایند ها ، نتایج اعلام خواهد شد. داوطلبانی که انتخاب رشته‌ ارشد غیرانتفاعی را انجام داده‌ اند می توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ، نتیجه آزمون خود را دریافت نمایند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته‌‌ کنکور ارشد مشخص نیست اما پیش بینی می شود که در اوایل شهریورماه باشد. می توانید از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، پیگیری های لازم در این خصوص را انجام دهید.

مرتبط بخوانید : دفترچه انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی

سوالات متداول

  • زمان انتخاب رشته‌ ارشد غیر انتفاعی در چه تاریخی است؟

انتخاب رشته‌‌ آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی در نیمه اول خردادماه انجام خواهد شد.

  • آیا مهلت انتخاب رشته‌ ارشد غیرانتفاعی تمدید خواهد شد؟

بله ، احتمال تمدید مهلت انتخاب رشته‌‌ کنکور ارشد دانشگاه غیرانتفاعی وجود دارد.

  • آیا انتخاب رشته‌‌ ارشد غیرانتفاعی با انتخاب رشته‌‌ ارشد سایر دانشگاه های سراسری همزمان و مشترک است؟

بله ، انتخاب رشته‌‌ کنکور کارشناسی ارشد تمام دانشگاه های سراسری به طور یکپارچه انجام می پذیرد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور از طریق طرح استعداد درخشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر