از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 📞 رتبه لازم برای تکمیل ظرفیت آزاد 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای تعداد محدودی از رشته‌ ها برگزار می شود. داوطلبانی که در مرحله اول انتخاب رشته‌ موفق به قبولی در این دانشگاه نشده‌ اند و یا در رشته‌ ای قبول شده‌ اند که از آن رضایت ندارند ، می توانند تکمیل ظرفیت را ثبت نام کنند. تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد عمدتا برای رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی اجرا می شود و داوطلبان به شرط داشتن رتبه خوب و نزدیک به رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ ، شانس قبولی خواهند داشت. در این مطلب می خواهیم آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را در رشته‌ های مختلف بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

سوالات خود را در زمینه شرایط ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور و تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402

آخرین مرحله پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد ، مرحله تکمیل ظرفیت است که داوطلباان با شرکت در این مرحله یکبار دیگر این شانس را دارند که در رشته‌ و دانشگاه مورد علاقه شان قبول شوند. برگزاری هر ساله تکمیل ظرفیت کنکور قطعی نیست زیرا ممکن است ظرفیت دانشگاه با ثبت نام پذیرفته‌ شدگان تکمیل شود و دیگر به مرحله تکمیل ظرفیت نرسد اما اگر در رشته‌ یا رشته‌ هایی از دانشگاه آزاد ظرفیت خالی وجود داشته‌ باشد و تعدادی از پذیرفته‌ شدگان برای ثبت نام قطعی اقدام نکنند ، در این صورت مرحله تکمیل ظرفیت اجرا می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد بدون کنکور میکروبیولوژی 1402 📞 کارشناسی ارشد بدون کنکور میکروبیولوژی آزاد و پیام نور

در واقع بعضی از پذیرفته‌ شدگان دانشگاه آزاد که عمدتا پذیرفته‌ شدگان رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی هستند ، بنا به دلایلی از جمله گران بودن هزینه تحصیل ، از ثبت نام در دانشگاهی که قبول شده‌ اند انصراف می دهند و دانشگاه آزاد برای جبران ظرفیت های خالی خود ، اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کند.

شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیازمند رتبه و تراز خوب است و رتبه قبولی این مرحله از پذیرش کنکور تفاوت چندانی با رتبه قبولی مرحله اصلی ندارد و از طرفی به دلیل آنکه ظرفیت رشته‌ های ارائه شده‌ بسیار محدود می باشد ، داوطلبان دارای رتبه بهتر از شانس قبولی بیشتری برخوردار هستند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت فرهنگیان

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت آزاد در رشته‌ پزشکی

رشته‌ پزشکی اگر در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ارائه شود ، ظرفیت پذیرش بسیار محدودی خواهد داشت و از این جهت ، متقاضیان باید رتبه و تراز خوبی داشته‌ باشند. حداکثر رتبه قبولی رشته‌ پزشکی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، رتبه 3 هزار کشوری است و اگر رتبه شما بالاتر است ، احتمالا پذیرفته‌ نخواهید شد.

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته‌ دندانپزشکی

رشته‌ دندانپزشکی هم ممکن است در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ارائه شود که این رشته‌ به نسبت رشته‌ پزشکی ، ظرفیت پذیرش کمتری دارد بنابراین برای قبولی در آن نیاز به رتبه بهتری و زیر 2500 کشوری می باشد.

مرتبط بخوانید : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت آزاد در رشته‌ های پیراپزشکی

رشته‌ های پیراپزشکی از جمله پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل ، مامایی و … از جمله رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هستند که برای قبولی در این رشته‌ ها نیز به رتبه خوبی نیاز است. رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد در مرحله تکمیل ظرفیت بستگی به دانشگاه ارائه دهنده‌ دارد و به دلیل آنکه به نسبت رشته‌ های هوشبری ، اتاق عمل و … ظرفیت پذیرش بیشتری دارد ، داوطلبان دارای رتبه بالاتر در این رشته‌ شانس قبولی بیشتری دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته پزشکی هسته ای - طبق آخرین رتبه قبولی پزشکی هسته ای 1400 و 99

حدود رتبه برای پیراپزشکی دانشگاه آزاد در مرحله تکمیل ظرفیت در دانشگاه های سطح یک و دو علوم پزشکی آزاد زیر 30 هزار کشوری است. همچنین در بعضی از دانشگاه ها می توان با رتبه 90 تا 100 هزار کشوری هم پذیرش گرفت.

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته‌ داروسازی

داروسازی در دانشگاه آزاد خیلی کم ارائه می شود. به طوری که فقط سه دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران ، دامغان و آیت الله آملی ارائه دهنده‌ این رشته‌ هستند. به همین دلیل کمتر پیش می آید که رشته‌ داروسازی دانشگاه آزاد به مرحله تکمیل ظرفیت برسد اما اگر ارائه شود ، حداکثر با رتبه 4 هزار کشوری می توان به قبولی در این رشته‌ امیدوار بود.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی دانشگاه آزاد

سوالات متداول

  • آیا برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد رتبه مهم است ؟

بله ، قبولی در هر یک از رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیازمند رتبه مناسب می باشد.

  • رتبه قبولی تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی دانشگاه آزاد چقدر است ؟

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را در این مطلب بررسی کردیم.

  • برای قبولی پرستاری و اتاق عمل تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به چه رتبه ای نیاز است ؟

آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته‌ های پرستاری و اتاق عمل بستگی به دانشگاه ارائه دهنده‌ رشته‌ ها دارد. اما حداکثر با رتبه مابین 90 تا 100 هزار کشوری شانس قبولی وجود دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان 1402 📞 زمان ، شرایط ثبت نام و لیست رشته ها

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان برای رشته‌ های مختلف بدون کنکور و با کنکور برگزار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر